معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سازمان حمایت توافقی با تولیدکنندگان مواد لبنی مبنی بر افزایش قیمت نداشته؛ چراکه قیمت شیر خام تغییر نکرده است.
کد خبر: ۴۰۲۷۱۹

به گزارش مهر، محمد قبله در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه تمامی متخلفان در بخش محصولات لبنی باید نرخهای خود را به حالت سابق برگردانند، گفت: تنها مورد موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت، مرتبط با کره بوده؛ چراکه در جریان افزایش قیمت مواد جهانی، قیمت ماده اولیه آن به شدت افزایش یافته؛ بنابراین سازمان حمایت با افزایش 18 تا 19 درصدی قیمت موافقت کرده است.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: تاکنون حتی درخواستی نیز از سوی تولیدکنندگان محصولات لبنی مبنی بر افزایش قیمت نداشته ایم؛ البته حتی اگر این درخواست به سازمان حمایت ارایه می‌شد، به دلیل عدم تغییر در قیمت شیر خام، اجازه افزایش قیمت داده نمی‌شد.

وی با اشاره به افزایش خودسرانه برخی اقلام از جمله بستنی، گفت: برخی واحدهای تولیدکننده تعزیراتی شده اند، برخی دیگر نیز با اخطار سازمان حمایت، قیمت‌های خود را به حالت قبل برگردانده‌اند.

قبله ادامه داد: به دلیل اینکه قیمت شیر خام تاکنون افزایشی نداشته است، تولیدکنندگان باید اگر افزایش هزینه‌ای را متحمل شده‌اند، با بکار بستن تکنیک‌های کاهش قیمت تمام‌شده یا افزایش بهره‌وی، افزایش هزینه را جبران کنند.

همچنین در ادامه سیدجواد تقوی، معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز خاطرنشان کرد: جریمه‌ها باید بازدارندگی لازم را برای واحدهای تولیدی داشته باشد، به همین دلیل است که ما سال به سال بازنگری در جرایم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان ضابط قانونی، پرونده‌های تخلف را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند و مرجع رسیدگی به این جرایم  و اجرای آن، تعزیرات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها