63 سال پیش در چنین روزی سازمان ملل متحد تحت فشارهای غرب با نادیده گرفتن حقوق میلیون‌ها فلسطینی، تشکیل رژیم صهیونیستی را مورد تایید قرار داد.
کد خبر: ۴۰۲۶۳۱

رژیمی که براساس منافع غرب و برای نابودسازی جهان اسلام در فلسطین بنا نهاده شد. فلسطینی‌ها از آن زمان، آن روز را با نام روز «نکبت» می‌شناسند که برای نابودی حقوقشان به دست کشورهای به اصطلاح مدعی حقوق بشر بنا نهاده شد.

 اکنون 63 سال از آن دوران می‌گذرد و ملت فلسطین همچنان بر تلاش و مقاومت برای احقاق حقوق از دست رفته خویش تلاش می‌کند. امسال روز «نکبت» در حالی از سوی فلسطینیان برگزار شد که تفاوتهای بسیاری با سالهای گذشته که مهمترین مولفه آن تغییر نام این روز به نام «حق بازگشت» است. امروز فلسطینی‌ها و ملتهای مسلمان منطقه و آزادی خواهان جهان یک صدا فریاد بازگشت میلیون‌ها فلسطینی‌ به وطن را سر داده و خواستار پایان اشغال سرزمین فلسطین شده‌اند.

میلیون‌ها فلسطینی به دلیل جنایات و اشغالگری صهیونیستها در سراسر جهان آواره شده‌اند اما همچنان بر بازگشت به میهن خویش اصرار دارند هرچند که غربی‌ها و حامیان صهیونیستها با ترفندها و وعده‌های بسیار برآنند تا مانع از بازگشت آنها به میهن شوند اما فلسطینیان آواره بر عدم پذیرش هرگونه مصالحه‌ای در این زمینه تاکید دارند.

روند تحولات فلسطین و منطقه به گونه‌ای است که بسیاری از ناظران سیاسی تحقق این مهم را دور از ذهن نمی‌دانند چرا که اولا در داخل فلسطین اتحادی سراسری بر ادامه مقاومت ایجاد شده که آشتی ملی فتح و حماس تبلور این اتحاد است. اتحادی که پیوند جدیدی میان غزه،‌ قدس کرانه باختری به همراه داشته است ثانیا ملتهای منطقه براساس بیداری اسلامی قیامی سراسری برای حمایت از ملت فلسطین را آغاز کرده‌اند که نمود آن را در عملکردهای ملت مصر، اردن و ... می‌توان مشاهده کرد.

ثالثا جهان نیز به رغم سانسورهای خبری و پنهان کاری سران غرب و صهیونیستها، نگاهی ویژه به فلسطین پیدا کرده‌اند که تشکیل کاروان‌های امدادرسان به غزه بخشی از این بیداری است. با توجه به این مولفه‌ها می‌توان گفت که زمان برای پایان روز «نکبت» و آغاز انتفاضه بازگشت آوارگان فلسطینی فرا رسیده است.

انتفاضه‌ای که از هم اکنون لرزه بر اندام صهیونیستها و حامیان آنها انداخته و برای مقابله با آن به هر ابزاری از جمله کشتار سراسری دست می‌زنند هرچند که بیداری جهانی در برابر این فتنه‌ها مانعی در برابر تکرار جنایات اعمال شده علیه فلسطینی‌ها خواهد بود.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها