صرف‌نظر از برتری روحی آبی‌ ـ اناری‌ها، آنچه در آخرین رویارویی فصل‌ جاری بارسلونا و رئال‌ مادرید(ال‌کلاسیکو) جلب توجه می‌کند، سایه مسائل حاشیه‌ای 3 دیدار اخیر دو تیم است که بر جدال امشب ورزشگاه نیوکمپ، سایه افکنده است.سریال دنباله‌دار و 4 قسمتی مصاف سنتی 18 روز اخیر بارسلونا و رئال‌مادرید امشب به پایان می‌رسد و دو تیم در قالب دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 15‌/‌23 در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. جدالی که صرف‌نظر از بعد فنی و نتیجه پایانی حتی فراتر از تصور طرفداران دو تیم تحت‌تاثیر مسائل حاشیه‌‌ای 3 و به عبارتی 4 ال‌کلاسیکوی قبلی قرار گرفته و گویی جنگ گلادیاتورها در راه است.
کد خبر: ۴۰۰۶۸۸

بازی نتیجه‌گرایانه رئال، قهرمانی مادریدی‌ها در جام حذفی، سریال دنباله‌دار 10 نفره شدن کهکشانی‌ها در این دیدار، پیروزی ارزشمند 2 بر صفر بارسلونا در سانتیاگو برنابئو، تحقیر 5 بر صفر رئال در دیدار رفت لالیگا در ورزشگاه نیوکمپ، تمارض دنی آلوز و اظهارات نژادپرستانه سرخیو بوسکتس در آخرین دیدار، اخراج بحث برانگیز په په و مورینیو و کلی حرف و حدیث حاشیه‌ای، همه و همه بازی امشب را تحت تاثیر قرار داده است.

اهمیت این بازی سرنوشت‌ساز که برنده آن در نهایت راهی فینال لیگ قهرمانان و ورزشگاه ویمبلی لندن می‌شود، به حدی است که دو تیم در دیدارهای اخیر خود در لالیگا به نفرات اصلی استراحت داده و با ذخیره‌های خود به میدان رئال سوسیه‌داد و رئال ساراگوسا گام گذاشتند و البته عایدی جز شکست برایشان به دنبال نداشت.

به هر حال رئال‌مادرید تیم بازنده دیدار رفت با دنیایی انگیزه و در غیاب په په و سرخیو راموس در قلب کاتالان مقابل انبوه تماشاگران متعصب بارسلونا قرار می‌گــیرد تا انتقـام شکست 2 بر صفر در سانتیاگو برنابئو را بگیرد؛ کاری بس دشوار و در عین حال دست یافتنی. اما همان‌طور که خوزه مورینیو اذعان کرد همه می‌دانند بارسلونا در نیوکمپ تیم دیگری است و شکست دادنش آن هم با اختلاف 3 گل در حد معجزه است.

به هــر حال با تــوجه به جنگ روانی که رئال مادریــد به راه انداخته و طی نامه‌ای خواستار محرومیت 6 بازیکن حریف و گواردیولا از سوی یوفا شده است، دیروز راسل، رئیس باشگاه بارسلونا در پیامی به بازیکنان، هواداران و اعضای باشگاه گفت: ما در تمام زمینه‌ها الگو و نمونه هستیم. هواداران فقط باید به تیم ما توجه کنند و تحریکاتی را که توسط دیگران انجام می‌شود، خنثی سازند.اما داستان به این سادگی هم نیست، چرا که جان‌کارلو آبه‌ته، یکی از نواب رئیس یوفا در‌ آستانه این بازی به دو تیم هشدار داد: «به هر دو باشگاه درباره رفتارهای غیرورزشی، نژادپرستانه یا تحریک‌آمیز هشدار جدی می‌دهم و اعلام می‌کنم که کوچک‌ترین ترحمی برای خاطیان قائل نخواهیم بود.»نشریه کیکر آلمان دیروز ترکیب احتمالی 2 تیم را به قرار زیر معرفی کرد.

بارسلونا: والدز، آلوز، ماسکرانو، پیکه، پویول، ژاوی، بوسکتس، اینیستا، ویا، مسی و پدرو.

رئال‌مادرید: کاسیاس، آربلوا، کاروالیو، آلبیول، مارسلو، آلونسو، دیارا، ‌دی‌ماریا، اوزیل، رونالدو و آده‌بایور.

اظهارنظرهای پیش از بازی:

ایکر کاسیاس(دروازه‌بان رئال): گرچه کار سخت شده، اما نتیجه این دوئل هنوز رقم نخورده است و ما مبارزه خواهیم کرد.

ژابی آلونسو(هافبک تدافعی رئال): کسی نمی‌داند چه خواهد شد. در فوتبال همیشه شگفتی‌ها وجود دارند.

رافائل نادال(مرد شماره یک تنیس جهان): رئال در لبه‌ پرتگاه قرار گرفته است، اما این تیم برای فینالیست شدن نیاز به معجزه ندارد.

ژاوی هرناندز(بازیساز بارسلونا): مادرید در گذشته بازگشت‌های بزرگی را رقم زده است. بازی برگشت هنوز انجام نشده و اتفاق‌های زیادی می‌تواند رخ بدهد.

گونزالو هیگواین(مهاجم رئال): ما هم می‌توانیم در نیوکمپ پیروز شویم، برای این کار می‌خواهیم تا دم مرگ بجنگیم.

اوتمار هیتزفیلد(سرمربی سابق بایرن‌مونیخ): مورینیو میراث و هویت رئال را نابود کرده، فوتبال تخریبی و تدافعی مورینیو مایه ننگ این باشگاه است.

آندرس اینیستا(هافبک تهاجمی بارسلونا): برای درخشش برابر مادرید آماده‌ام و با تمام قدرتم در خدمت تیم خواهم بود.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها