معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش نرخ تعرفه‌های خدمات پزشکی

معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از پیشنهاد افزایش حدود 28درصدی نرخ تعرفه های خدمات پزشکی بخش دولتی و خصوصی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۰۷۴

به گزارش ایرنا، حسن امامی رضوی در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته نرخ این تعرفه های پزشکی 14 درصد افزایش داشت که امسال با بررسی های کارشناسی مسوولان بهداشت و درمان، این میزان دو برابر رشد دارد.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ تعرفه های پزشکی تاثیری در افزایش هزینه های درمان مردم ندارد، تصریح کرد: وزارت بهداشت به دنبال تامین منابعی است تا مردم در پرداخت هزینه های درمانی با توجه به هدفمندی یارانه ها متضرر نشوند.

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر فهرست نرخ خدمات پزشکی بخش دولتی و خصوصی به شورای عالی بیمه متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، وزارت رفاه و تامین اجتماعی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارسال شده و هفته آینده ، نهایی می شود.

رضوی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه هزینه های درمان مردم باید به 30 درصد کاهش یابد، گفت: در طرح هدفمندی یارانه ها، حدود 20 درصد از درآمد حاصل از این طرح در اختیار سیستم نظام سلامت قرار می گیرد و پیش بینی می شود براین اساس، هزینه های مردم کاهش یابد.

معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه هزینه درمان بیماران در صورت ناتوانی در پرداخت در بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی رایگان است ، گفت: رها کردن دو بیمار توسط بیمارستان امام خمینی (ره) کار بسیار ناپسندی بود که امیدواریم دیگر شاهد چنین اعمالی نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها