محمود عاطفی / مدیرکل روابط‌عمومی و مشاور رئیس سازمان صداوسیما

رادیو اقتصاد، اولین لبیک به جهاد اقتصادی

دقیقاً در نخستین روز سال 1390 رئیس رسانه ملی بر راه‌اندازی برنامه‌های وزین اقتصادی در رادیو ایران به عنوان پرشنونده‌ترین رادیوی رسانه ملی تاکید ویژه‌ای کرد.
کد خبر: ۳۹۷۲۲۶

و امروز جای خوشبختی است که این اقدام با گامی فراتر منجر به شکل‌گیری تخصصی «رادیو اقتصاد» گردیده است و از این رهگذر اقتصاد در رادیو با بال‌های امواج رادیو اقتصاد قدرت پرواز بیشتری خواهد یافت. شکی نیست که این رادیو بزودی در میان کاربران و مخاطبان واقعی جایگاه ویژه‌ای را می‌یابد و خود را برای پیوند با یکی از حیاتی‌ترین مظاهر زندگی انسان از شیوه‌ها و فرآیندهای تولید تا روش‌های مصرف و توزیع کالای اقتصادی مهیا می‌کند. تقارن معنی‌دار راه‌اندازی رادیو اقتصاد با «جهاد اقتصادی» یک تسهیل‌کننده مهم برای به بار نشستن طرح‌های تبلیغی مهم در حوزه اقتصاد است. رسانه اقتصادمدار رادیو فرصتی است برای آن دسته از برنامه‌سازان گروه‌های تولیدی، اهل قلم و اصحاب رسانه که همیشه از پایین بودن میزان برنامه‌های اقتصادی بخاطر تراکم آنتن در گله بودند. اما امروز مجالی فراهم است که افراد صاحب صلاحیت آنچه را که در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «مجاهده اقتصادی» طرح شده جامه عمل پوشانده و در مقابل تحریم‌ها و محدودیت‌های خارجی از قدرت رسانه و وسعت امواج پیام استفاده کنند. رادیو اقتصاد در یک افق کوتاه‌مدت می‌تواند بنای فعالیت خود را بر گردش و رونق تولید و افزایش فعالیت‌های اقتصادی در جامعه نهاده و به عنوان یک تسهیل‌گر رابطه‌ای تعاملی بین انتظارات مردمی و ساز و کارهای اقتصادی جامعه برقرار سازد. با توجه به این‌که اشتغال و کارآفرینی در ردیف دو اولویت اصلی اقتصادی است و تحقق این مهم نیاز به اصلاح جدی ساختار اقتصادی کشور دارد لازم است رادیو اقتصاد به عنوان تخصصی‌ترین رسانه اقتصادی و در عین حال فراگیرترین آن، با بحث‌های جدّی و میزگردهای تحلیلی و چالشی هم دیدگاه کارشناسان و نخبگان را طرح کند و هم پاسخگویی مسوولان را برای مردم مطالبه کند. از آنجا که مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها در راه است، لذا پوشش رسانه‌ای مناسب در این راستا می‌تواند بسیاری از پیش‌بینی‌های خارجی را که برای سوءاستفاده از این مرحله حساب ویژه‌ای بازکرده‌اند نقش بر آب کند.افزایش روزانه تولید، کاهش عاقلانه مصرف و بهادادن به چرخه‌های تولید در کالاهای بومی و صدها اقدام ایجابی دیگر در معرفی صنعتگران موفق ایرانی و شرکت‌های پیشگام و مولد و کارخانه‌های پررونق، گوشه‌ای از فهرست پایان‌ناپذیر برای دستور کار در رادیو اقتصاد است. رادیو اقتصاد به طور حتم به عنوان یک رسانه طراز و الگوآفرین می‌تواند خط‌دهنده سایر بخش‌های اقتصادی رسانه‌ها، مطبوعات و عرصه‌های فضای مجازی باشد که با تعیین خط‌مشی کلی مهم‌ترین اقتضائات رسانه‌ای را پیش‌روی رهروان برنامه‌های اقتصادی قرار دهد. با آرزوی توفیق، ورود رادیو اقتصاد را به جمع خانواده صدا و سیما گرامی می‌داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها