برگزاری روز عطار با حضور پرشور مردم و غیبت وزیر ارشاد اسلامی

آرامگاه عطارنیشابوری گلباران شد

مراسم بزرگداشت روز عطار در حالی با گلباران آرامگاه این شاعر برگزار شد که برخلاف وعده‌های قبلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندارخراسان رضوی در آن حضور نداشتند. در این مراسم که در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد،‌ یحیی طالبیان، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب با بیان این‌که شعر فارسی نشان‌دهنده سربلندی و عظمت تمدن بزرگ و کهن ماست، افزود: از دیرباز نیز اکثر بزرگان علم و عرفان در نهایت از بازار شعر و شاعری سر درآورده‌اند.
کد خبر: ۳۹۶۴۱۲

او برداشت عطار از شعر را مانند دیگر عارفان، برداشتی عارفانه از قرآن دانست و ابراز کرد: عطار در بستری اسلامی بزرگ شده و بالیده است و حاصل آن ابیاتی است که هر بیت آن گویی چتر گسترده اسلام را بر سر ما سایه‌افکن می‌دارد. همچنین محمد غفاری،‌ سرپرست معاونت سیاسی ـ اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان این‌که عطار، مظهر هویت ملی است، گفت: بزرگداشت عطار از مهم‌ترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

در ادامه این مراسم تعدادی از اصحاب شعر و قلم، با شعرهایی به معرفی جایگاه عطار پرداختند که در این میان، شاعران از این‌که تعدادی از مسؤولان جلسه را ترک کردند، گله‌مند شدند.

از نکات قابل توجه این مراسم، حضور پررنگ و اشتیاق مردم نیشابور در این همایش بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها