تشریح برنامه های روز ارتش

توان نظامی ایران بازدارنده است

فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب ارتش روز پنجشنبه که برای تشریح برنامه های روز ارتش با خبرنگاران سخن می گفت، توان نظامی امروز کشورمان را دارای جنبه صرفا بازدارنده و دفاعی عنوان کرد.
کد خبر: ۳۹۵۴۱۲

به گزارش ایرنا، امیر منوچهر کاظمی تاکید کرد: قدرت نظامی و دفاعی کشورمان برای هیچ کشوری در منطقه، تهدید محسوب نمی شود و در سایه رهبری مدبرانه انقلاب و پشتیبانی ملت، این آمادگی را داریم که همراه با دیگر کشورهای منطقه با تهدیدات امریکا و صهیونیستها مقابله کنیم.

وی به روز ارتش (29 فروردین) اشاره کرد و گفت: این روز از آنجا که با درایت امام راحل نامگذاری شده است، در واقع یوم الله محسوب می شود.

کاظمی به بخشی از عملکرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و 32 سالی که از عمر انقلاب می گذرد، اشاره کرد و افزود: ارتش در کمال بی ادعایی، در همه ادوار انقلاب نقش آفرین بوده و خدمات شایان و موثری برای به ثمر رسیدن و استمرار و تثبیت انقلاب ارایه کرده است.

وی مصداق بارز این ادعا را لبیک گفتن نظامیان در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب به فرمان امام و پذیرش ایشان به عنوان فرماندهی کل قوا و نیز قیام برای سرنگونی نظام ستمشاهی و نقش آفرینی این نیرو در راستای خنثی سازی توطئه گروهک ها و دشمنان انقلاب عنوان کرد.

کاظمی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 48 هزار شهید، 170 هزار جانباز، 25 هزار آزاده، اجرای 239 مورد عملیات آفندی و 471 مورد عملیات پدافندی با همه بی ادعایی اش، نقش چشمگیری در دفاع از خاک و کیان کشور و نظام اسلامی ایفا کرد.

وی همچنین ارتش را در تشکیل نهادهای انقلابی دیگر همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در اوایل انقلاب، دارای نقش اساسی عنوان کرد.

کاظمی، خدمات ارتش در سال های پس از دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: بازسازی و تجهیز یگانهای ارتش با بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس و نیز تجهیزات مدرن ساخت داخل، مراقبت از مرزهای کشور، پاکسازی زمینهای آلوده به مین (فقط 410 هزار هکتار در غرب کشور) و تقدیم 850 شهید در مجموعه ارتش و 62 شهید در منطقه غرب و اجرای موارد متعدد عملیات مردمیاری و مقابله با بلایای طبیعی از جمله عملکرد ارتش در سالهای پس از جنگ بوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب ارتش جمهوری اسلامی همچنین کمک و مشارکت ارتش به تامین امنیت داخلی و بنا به مصلحت کشور، آماده سازی طرحهای عملیاتی برای مقابله با تهدیدات احتمالی، طراحی سازمان نوین ارتش و نیروی زمینی که به تصویب فرماندهی کل قوا نیز رسیده است، اجرای طرحهای مربوط به جهاد خودکفایی و برپایی ده ها رزمایش را از دیگر اقدامات ارتش در این سالها عنوان کرد.

وی همچنین نقش ارتش در مقابله با تهدیدات نرم دشمنان و تهاجم فرهنگی و برگزاری کلاسهای مختلف آگاهی بخش از سوی عقیدتی سیاسی ارتش و نیز مشارکت این نیرو در فعالیتهای عمرانی کشور مانند راهسازی، راه آهن، سدسازی و نیز آموزش سوادآموزی برای کارکنان وظیفه فاقد سواد خواندن و نوشتن را از دیگر اقدامات ارتش اعلام کرد.

 برنامه های ویژه مناسبت روز ارتش در منطقه غرب

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش منطقه غرب از اجرای رژه متفاوت و باشکوه امسال در روز ارتش با حضور یگانهای نظامی ارتش اعم از پیاده، زرهی و موتوری در روز 29 فروردین ماه امسال خبر داد.

کاظمی افزود: آیین رژه راس ساعت 30/8 دقیقه روز یکشنبه آغاز می شود که چتربازان تیپ 55 هوابرد شیراز نیز در آن به اجرای عملیات پرواز اقدام می کنند. محل این رژه در کرمانشاه، همچون سالهای قبل در بزرگراه امام خمینی (ره) نرسیده به میدان شهدا خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب ارتش همچنین از سخنرانی فرماندهان نظامی ارتش در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته برای آگاهی دادن به مردم از فعالیتها و رشادتهای ارتش به عنوان یکی دیگر از برنامه های مدنظر خبر داد. برنامه غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا را نیز در دستور کار داریم.

برگزاری آیین گرامیداشت برای پیشکسوتان ارتش و بازنشستگان با حضور خانواده های آنان، دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش منطقه غرب با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از دیگر برنامه های ویژه روز ارتش در منطقه غرب است که امیر کاظمی به آنها اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها