وزیر جهاد کشاورزی از خودکفایی در تولید برنج طی 2 سال آینده خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی محصولاتی که باید در سال 90 خریداری شوند، از اواخر دی‌ماه به بخش‌های ذی‌ربط ابلاغ شده و ممکن است از نظر اطلاع‌رسانی رسانه‌ای ضعیف عمل شده باشد. به گزارش ایسنا، صادق خلیلیان در حاشیه مراسم نشست مشترک ایران و اروگوئه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که در پی خشکسالی و پدیده گرد و غبار، نیمی از زنبورستان‌های کشور نابود شده‌ است، گفت: در چارچوب هدفمند‌کردن یارانه‌ها، بسته‌های حمایتی گسترش یافته که این بسته‌ها شامل زنبور عسل هم می‌شود تا بتوان محصولات را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم.
کد خبر: ۳۹۵۲۴۱

وزیر جهاد کشاورزی افزود: کارگروه‌های ذی‌ربط در جهاد اقتصادی طرح خود را به این منظور آماده کرده‌اند که از سال جاری آغاز خواهد شد.

وی درباره وضعیت مناسب کشت پنبه و ابراز نگرانی تولید‌کنندگان از دخالت دولت در کشت و فروش پنبه اظهار کرد: دولت سیاستگذاری‌هایی را در جهت حمایت از تولید‌کنندگان انجام می‌دهد تا محصولات از نظر کمی و کیفی افزایش یابد و کشاورزان فروش مناسب و مصرف‌کنندگان نیز بازار مناسبی داشته باشند.

خلیلیان افزود: با توجه به اقداماتی که دولت در زمینه تولید پنبه در سال گذشته انجام داد، بازار تولید پنبه داخل از رونق خوبی برخوردار شد که زمینه‌ساز افزایش تولید کشور در سال جاری و سال‌های آینده خواهد بود و این سیاست‌های حمایتی همچنان ادامه می‌یابد.

خودکفایی در تولید برنج طی 2 سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی درباره این‌که یکی از موارد توافقنامه با کشور اروگوئه واردات برنج بوده، در صورتی که ایران مزیت تولید برنج با کیفیت بالا را دارد، چه حمایتی از بخش داخل می‌شود تا از تغییر کاربری اراضی کشاورزی با استفاده از شیوه‌های نوین تولید جلوگیری شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی قطعا در جهت افزایش تولید و بهره‌وری تولید‌کنندگان اقدام می‌کند؛ اما واقعیت این است که دوسوم برنج مورد نیاز کشور از تولیدات داخلی تامین می‌شود و یک‌سوم آن باید از طریق واردات تامین شوند که از طریق وزارت بازرگانی انجام می‌شود.

خلیلیان افزود: به ‌منظور حمایت از تولید داخل، محققان کشاورزی یک نوع بذر برنج پرمحصول با کیفیت برنج بومی را معرفی کرده‌اند که باعث می‌شود برنج با کیفیت بومی را با عملکرد 8 تن در هکتار تولید کنیم.

وزیر کشاورزی اعلام کرد: با افزایش سطح زیرکشت این نوع برنج طی 2 سال آینده در تولید برنج به خودکفایی خواهیم رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها