چالش جدی سارکوزی در انتخابات آینده

خروج ژان لویی بورلو از حزب حاکم فرانسه، نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور این کشور را با چالش جدی در انتخابات آینده ریاست جمهوری رو به رو کرده است . در همین راستا نشریه فرانسوی دی ان آ، روز گذشته عنوان کرد که خروج بورلو از حزب حاکم و در پی آن مطرح شدن احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، کار سارکوزی را در انتخابات آینده ریاست جمهوری سال 2012 میلادی دشوار ساخت. این گزارش با اشاره به ایجاد شکاف در این حزب راستگرا، عنوان کرد: استعفای متعاقب خانم «راما یاد» عضو فعال این حزب که در دولت سارکوزی نیز پست‌های مشورتی و مدیریتی متفاوتی داشت، نشان می‌دهد که نظرات انتقادی بورلو به حزب حاکم، طرفداران دیگری در درون حزب راست حاکم فرانسه دارد که این امر می‌تواند پیش‌بینی‌های سارکوزی را برای حمایت این حزب نقش بر آب کند.
کد خبر: ۳۹۵۱۶۷

این گزارش با بیان این که نامزدی بورلو در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند آرای طرفداران حزب حاکم را در دور نخست انتخابات میان وی و سارکوزی تقسیم کند، افزود: این درحالی است که مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی فرانسه و فردی که به عنوان نامزد حزب سوسیالیست انتخاب شود، با چنین چالشی رو به رو نخواهند شد. روزنامه فرانسوی لیبراسیون نیز با چاپ عکس رنگی تاج گلی که معمولاً بر سر مزار می‌گذارند به صورتی نمادین مرگ حزب راست حاکم را اعلام کرده و معتقد است که ژان لویی بورلو وزیر سابق محیط زیست این کشور با استعفای خود از حزب حاکم، ریشه آن را زده است.

این اتفاقات در حالی است که در نظرسنجی‌هایی که هر ماه توسط موسسات فرانسوی صورت می‌گیرد، محبوبیت سارکوزی روند نزولی داشته و میزان محبوبیت وی از نخست‌وزیر پایین تر بوده است. چندی پیش در آخرین نظرسنجی منتشر شده نیز عنوان شد،57 درصد از رای دهندگان فرانسوی امیدوارند فرانسوآ فیون، نخست‌وزیر فرانسه به جای سارکوزی از سوی احزاب راستگرا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی شود. این درحالی است که حزب حاکم فرانسه در برگزاری دور دوم انتخابات شوراهای منطقه‌ای که با مشارکت کمرنگ فرانسویان رو به رو شد، شکست سختی خورد. در این انتخابات، حزب سوسیالیست با کسب 74/35 درصد آرا از حزب اتحاد جنبش مردمی که تنها 20 درصد آرا را به دست آورد، پیشی گرفت. ‌‌/‌‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها