کلم پیچ: 2 برگ متوسط لوبیا سفید: یک‌دوم پیمانه روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
کد خبر: ۳۹۴۳۶۶

پیازخردشده: یک عدد کوچک

هویج خرد شده: یک‌دوم متوسط

کرفس خردشده: یک‌دوم برگ کوچک

سیر خردشده: 2 حبه

رب‌گوجه فرنگی: یک‌دوم قاشق غذاخوری

آب: یک‌دوم پیمانه

پودر سبزیجات(جعفری، آویشن و برگ بو): به مقدار دلخواه

پودر نان: یک قاشق سرخالی غذاخوری

نمک وفلفل: به مقدار لازم

لوبیا را از 4 ساعت قبل از این‌که مشغول به آشپزی شوید درون یک ظرف بریزید و روی آن آب اضافه کنید و کنار بگذارید. سپس فر را روی 225 درجه فارنهایت تنظیم کنید و شروع به آشپزی کنید. ابتدا یک ظرف آب را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس کلم را درون آن بگذارید تا حدود 2 دقیقه درون آب بماند و نرم شود. حالا آنها را بیرون بیاورید و درون یک ظرف آب و یخ بیندازید. وقتی کاملا سرد شد آبکشی کنید و به صورت نوارهای باریک برش دهید و کنار بگذارید. درون یک تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. سپس پیاز، هویج و کرفس را درون روغن بریزید
و 5 دقیقه سرخ کنید. سیر را نیز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر نیز به هم بزنید. حالا یک قاشق رب را درون یک فنجان سرخالی آب بریزید و مخلوط کنید تا یکنواخت شود. آن را درون ظرف بریزید و منتظر بمانید تا بجوشد. در مرحله بعدی لوبیا را آبکش کنید و همراه یک دوم پیمانه آب، پودر سبزیجات و کلم درون ظرف بریزید و باهم مخلوط کنید. آن را بچشید و نمک و فلفلش را اندازه کنید. حالا مواد را درون ظرف فر بریزید و 3 ساعت درون فر بگذارید تا لوبیا کاملا پخته و نرم شود. بعد از این مدت ظرف را از درون فر بیرون بیاورید. روی آن کمی روغن زیتون و پودر نان بریزید و 30 دقیقه دیگر در فر بگذارید تا پودر نان طلایی شود. در نهایت غذای آماده شده را درون ظرف دلخواه خود بریزید و سرو کنید. از خواص لوبیا سفید این است که منیزیم موجود در آن می‌تواند از بیماری‌های قلبی پیشگیری کند، سیستم گردش خون را بهبود بخشد، جذب کلسیم را افزایش دهد و باعث رسیدن اکسیژن کافی به سلول‌ها شود. همچنین این ماده غذایی بدون کلسترول است و به دلیل وجود سدیم و پتاسیم به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند. هویج هم از منابع بسیار خوب آنتی‌اکسیدان و غنی‌ترین منبع پیش ساز ویتامین ‌A (کاروتنوئید) در میان سبزیجات به شمار می‌رود. مصرف کاروتنوئید تا 20 درصد خطر سرطان سینه پس از یائسگی و تا 50 درصد خطر سرطان مثانه، گردنه رحم، پروستات، روده بزرگ، حنجره و مری را کاهش می‌دهد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف یک عدد هویج در روز می‌تواند میزان سرطان ریه را به نصف کاهش دهد.

هر چه رنگ هویج نارنجی‌تر باشد، میزان کاروتنوئید آن بیشتر است. از خرید هویج‌های ترک خورده و نرم خودداری کنید و آنهایی که تردترند را انتخاب کنید.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها