آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی خطاب به پادشاه عربستان هشدار داد: ما از شما می‌خواهیم که برای اعاده اعتبار خود و برای دفاع از انسانیت، هرچه زودتر خاک بحرین را ترک و از ملت مسلمان بحرین و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهی کنید. به گزارش فارس، این مرجع تقلید در پیام خود که خطاب به عبدالله بن عبد‌العزیز، پادشاه عربستان نوشته شده آورده است: برای مسلمان آگاه و بیدار، رنج‌آور است که در حرمین، سیاست‌های مذهبی خاص برقرار باشد و با عالم وسیع اسلام با آن سیاست‌های کوته‌نظرانه و متحجرانه برخورد کنند و جای تأسف که ببیند در اوضاع سیاسی کشورهای اسلامی، سیاست‌های حکام حرمین، غرب‌گونه و آمریکاپسند باشد.
کد خبر: ۳۹۳۸۵۲

آیت‌الله صافی افزوده است: جای تأسف است که انسان ببیند مسلمانانی که در برابر سلطه آمریکا و دفع وابستگان به آنها قیام می‌کنند، مغضوب حکام حرمین می‌شوند و افرادی مثل علی عبدالله صالح بیش از 30 سال بدون هیچ مشروعیتی بر یمن حکومت داشته باشند و با این‌که وابستگی او به آمریکا معلوم است، مورد پشتیبانی شما باشد تا این‏همه مردم را در آنجا به خاک و خون بکشد و نهضت همگانی آنها را که بازگشت به اسلام و استقلال اسلامی است، در هم بکوبد.

در ادامه این پیام آمده است: برای همه مسلمانان سوال‌برانگیز است که حکام حرمین که باید به همه، به یک نظر نگاه کنند ولی در بحرین از دیکتاتوری و فسق و فجور و خدمتگزاری آل خلیفه به اجانب حمایت کنند و به آنجا نیروی نظامی بفرستند تا مسلمانان را که تظاهرات سالم دارند و استقلال‌خواه و اسلام‌طلب هستند، قتل‏عام نماید.

آیت‌الله صافی افزوده است: ما از شما می‌خواهیم به مسلمانان جهان توضیح دهید که آل خلیفه بر‌چه اساسی مشروعیت دارند و شما بر چه اساس و مشروعیتی نیرو می‌فرستید تا امر به معروف و نهی از منکر مسلمانان را سرکوب نمایند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها