رییس جمهوری ترکمنستان که برای شرکت در جشن جهانی نوروز صبح امروز (یکشنبه) وارد تهران شد ؛ هدیه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران را که یک فروند هواپیمای اسپورت دو نفره است، دریافت کرد.
کد خبر: ۳۹۲۴۲۳

به گزارش ایرنا، این هواپیما در کلاس LSA و از نوع هواپیمای «پرنده آزاد» است و سومین هواپیما در دنیا در این کلاس پروازی به شمار می‌رود.

قیمت هر نوع از این نوع هواپیما حدود 130 میلیون تومان است.

این هواپیما در بدو ورود «قربانقلی بردی محمد اف» رییس جمهوری ترکمنستان به تهران در فرودگاه مهرآباد به وی اهدا شد.

یعقوب انتصاری مدیرعامل شرکت هوافضایی درنا ، سازنده این هواپیما اظهار داشت: این هواپیما برای استفاده شخصی ، آموزشی ، کنترل مرزها و کنترل ترافیک طراحی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت درنا هر دو هفته قادر به تولید یک فروند از هواپیمای «پرنده آزاد» است ، افزود:سرعت پروازی این هواپیما 250 تا 300 کیلومتر در ساعت و برد آن را 900 کیلومتر است.سقف پروازی هواپیمای پرنده آزاد در فاصله 20 هزار پایی تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت هوافضایی درنا خاطرنشان کرد: این نوع هواپیما برای آموزش خلبانی در سه کلاس مختلف کاربرد دارد ضمن آن که این شرکت اکنون در حال ساخت یک فروند هواپیمای 6 نفره است.

انتصاری یادآور شد: این هواپیما در نمایشگاه فناوری های راهبردی که اواخر سال گذشته برگزار شد توسط حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رونمایی شد. براساس توافق های صورت گرفته قرار است دانش فنی و تکنولوژی تولید و مونتاژ این هواپیما در آینده به ترکمنستان منتقل شود.

رییس جمهوری ترکمنستان پس از دریافت این هدیه برای شرکت در جشن جهانی نوروز عازم تالار حافظیه مجموعه فرهنگی سعد آباد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها