هشدار انجمن متخصصین پوست

داروهای ماهواره‌ای تقلبی هستند

نایب رییس انجمن متخصصین پوست ایران گفت:تبلیغات گمراه کننده ماهواره‌ای چنان است که گویی داروهایی معجزه‌گر برای درمان بیماری ها وجود دارد.
کد خبر: ۳۹۰۸۹۱

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر حبیب انصاری در نشستی رسانه ای در این خصوص افزود:این داروها به صورت علمی مورد تایید قرار نگرفته است و حتی در مواردی شاهد آثار سوء داروهای ماهواره‌ای بر بیماران هستیم.

دکتر انصاری که کارشناس پزشکی قانونیست، از ارجاع شمار بسیاری پرونده مربوط به آثار سوء چنین داروهایی به پزشکی قانونی خبر داد و افزود: چنین تبلیغاتی موجب شده است تا مردم به علت نتیجه نگرفتن، به متخصصان پوست و مو هم بی‌اعتماد شوند.

نایب رییس انجمن متخصصین پوست ایران گفت: ما آمادگی داریم تا از طریق روابط عمومی انجمن، به پرسش های مردم درباره داروهای ماهواره‌ای یا دیگر داروهای مربوط به پوست و مو، پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: مردم هر تبلیغی را که می‌بینند، باور نکنند. توصیه این است که سراغ متخصصان بروند و پیش از هر اقدامی با آنان مشورت کنند.

دکتر پروانه ساکت، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران هم در این نشست خبری گفت: در برخی موارد استفاده بیماران از داروهای ماهواره‌ای شاهد بوده‌ایم که بیمار علاوه بر از دست دادن پول خود، سلامتی‌اش را هم از دست داده است.

وی افزود: این قبیل داروها علاوه بر این که تاییدیه علمی و بسته بندی مناسبی ندارد؛ بی‌کیفیت و در بهترین حالت می‌توان گفت؛ بی‌اثر هستند.

ساکت همچنین درباره فعالیت مراکز غیرمجاز و افراد غیرمتخصص که از چنین داروهایی استفاده می‌کنند، هشدار داد و گفت: حتی برخی افراد در آرایشگاه‌های بانوان کرم تجویز می کنند و عمل‌های زیبایی را با تزریق مواد تقلبی انجام می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها