توسط محققان کشورمان صورت گرفت

ساخت روبات چهار ملخه در ایران

رییس کمیته ملی روبوکاپ ایران گفت: محققان مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به دانش فنی طراحی و ساخت روبات های پرنده چهار ملخه دست یافتند.
کد خبر: ۳۹۰۶۲۳

به گزارش ایرنا ، دکتر مرتضی موسی خانی روز شنبه در نشست خبری ششمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران (ایران اوپن 2011 ) با بیان این مطلب ، افزود: پژوهشگران ایرانی دانش این فناوری را که از طریق مهندسی معکوس به دست نیامده است، بومی کرده اند.

وی به خریداری اخیر یک دوربین عنکبوتی توسط سازمان تربیت بدنی و نصب آن در ورزشگاه آزادی اشاره کرد و گفت: روبات چهار ملخه ساخته شده توسط دانشگاه آزاد قزوین، دارای همین توانایی است و می تواند در زمینه های مختلف از جمله میادین ورزشی به کار گرفته شود.

موسی خانی اظهار داشت: در مسابقات ایران اوپن 2011 برای اولین بار لیگ روبات های پرنده چهار ملخه نیز برگزار می شود.

رییس کمیته ملی روبوکاپ ایران از حضور پررنگ 58 تیم از 18 کشور در ششمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران خبر داد و گفت: تیم های قدرتمند اول تا سوم مسابقات جهانی سنگاپور برای حضور در رقابت های ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی از برگزاری 19 لیگ مختلف دانش آموزی و دانشجویی در این رقابت ها خبر داد و افزود : امسال برای نخستین بار شاهد حضور تیم های خارجی در لیگ های دانش آموزی هستیم.

به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، در مسابقات ایران اوپن 2011 ، 400 تیم (58 تیم خارجی و 342 تیم داخلی)‌ در سه روز 18،19 و 20 فروردین ماه در نمایشگاه بین المللی تهران به رقابت می پردازند.

آمریکا، کانادا، اتریش، هلند، هند،پاکستان، مکزیک، چین، ژاپن، مالزی، آلمان، تایلند، برزیل، چک، یونان، ترکیه و انگلیس از جمله تیم های خارجی حاضر دراین رقابت ها هستند.

وی لیگ های فوتبالیست یک به یک، فوتبالیست دو به دو، روبات نمایشی، روبات امدادگر، روبات انسان نما، فوتبالیست سایز کوچک، فوتبالیست سایز متوسط، روبات های فوتبالیست استاندارد(نائو)، شبیه ساز فوتبال سه بعدی، شبیه ساز فوتبال دوبعدی، روبات واقعیت ترکیبی، روبات خانگی، شبیه ساز امداد و زیر دریایی را از جمله لیگ هایی عنوان کرد که تیم های ایرانی و خارجی در آنها به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی ، روبات های زیر دریایی در محل استخر نمایشگاه بین المللی به رقابت خواهند پرداخت.

رییس دانشگاه آزاد قزوین به کاربرد وسیع این روبات ها در صنعت اشاره کرد و گفت: چند مورد از روبات های ساخت دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کار خود را در صنایع دشوار «مذاب» و «آلوده» آغاز کرده اند.

موسی خانی همچنین از برگزاری نخستین کنفرانس مشترک روباتیک و هوش مصنوعی با سومین سمپوزیوم بین المللی روبوکاپ آزاد ایران خبر داد و گفت: این کنفرانس که همزمان با ششمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران برگزار می شود فضایی برای بحث و تبادل نظر در مورد موضوعاتی از جمله روباتیک، هوش مصنوعی، روبات های فوتبالیست، روبات های امداد گر، روبات های خانگی و روبات های دانش آموزی در روبوکاپ فراهم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها