اعضای 9 نفره این باند از زندان و با تماس تلفنی، نقشه‌های خود را اجرا می‌کردند

کلاهبرداری مرد زندانی از مدیران بانک ها

با دستگیری سرکرده باند زندانیان کلاهبردار در یکی از زندان‌های کرج، ابعاد جدیدی از پرونده فاش و معلوم شد این متهم از مدیران بانک‌های تهران هم کلاهبرداری کرده است. به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران آگاهی استان تهران قرار گرفت که چندی پیش صاحب یک مرکز باربری با حضور در مرکز پلیس از مردی کلاهبردار شکایت کرد.
کد خبر: ۳۸۷۳۱۵

شاکی به پلیس گفت: هفته گذشته مردی با محل کارم که مرکز باربری است، تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان تاجر گفت قصد ارسال محموله‌هایی به چند شهر را دارد. در تماس بعدی طبق توافق با مرد تاجر، برای ضمانت کار یک میلیون تومان به حسابش واریز کردم، اما او دیگر با من تماس نگرفت. با مشکوک شدن به اوضاع، در استعلام از بانک متوجه شدم پول واریزی به آن حساب، برداشت شده و صاحب آن نیز با مدارک جعلی حساب باز کرده است. در پی این شکایت، تحقیقات ادامه یافت تا این‌که افراد دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

ماموران در بررسی پرونده‌های شاکیان جدید متوجه شدند بیشتر آنها در شهرهای مختلف زندگی می‌کنند و مدیر رستوران، مراکز باربری و آژانس خودرو هستند.

ردپای زندانیان در کلاهبرداری

در ادامه تحقیقات، ماموران اوایل مهر ماه امسال مردی را که مقداری از پول‌های شاکیان به حسابش واریز شده بود، در جنوب کرج دستگیر کردند. این متهم در بازجویی گفت که پول‌ها را به حساب مردی زندانی واریز کرده است.با مشخص شدن این موضوع، مرد زندانی در یکی از زندان‌های شهر شناسایی و با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد.

اعتراف 9 متهم به شیادی‌های کلان

مرد زندانی در تشریح کلاهبرداری از مردم گفت: به کمک 8 زندانی دیگر از مردم کلاهبرداری می‌کردیم. ابتدا از طریق یکی از دوستانم شماره تلفن آژانس‌های خودرو، مراکز باربری، رستوران‌ها و شرکت‌های خصوصی شهرهای مختلف را به دست می‌آوردیم. سپس هر کدام از ما با یک مرکز تماس می‌گرفت و خود را شخصی بانفوذ، پولدار یا تاجر معرفی می‌کرد و به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری و عقد قراردادهای کاری، آنها را فریب می‌داد تا مبلغی پول به حساب شرکت‌ها واریز کنند. در این مرحله با اطمینان از واریز شدن پول‌ها، دوستانم که در خارج از زندان بودند و با مدارک جعلی حساب بانکی افتتاح کرده بودند، پول‌ها را به حساب‌هایمان واریز می‌کردند و مبلغی را هم بابت همکاری‌هایشان بر می‌داشتند.

با اعتراف این مرد، 8 زندانی دیگر هم شناسایی شدند و در بازجویی‌های پلیسی به همکاری با یکدیگر اعتراف کردند.

شناسایی سرکرده باند در زندان

ماموران همچنان در جستجوی سرکرده باند بودند تا این‌که اوایل هفته جاری سرنخ‌هایی را به دست آوردند که نشان می‌داد او هم یک زندانی است که در بخش محکومان مالی، دوره محکومیتش را سپری می‌کند. پس از شناسایی سرکرده باند، وی با دستور قضایی بازپرس آقایاری، رئیس شعبه 7 دادسرای جنایی کرج به پلیس آگاهی منتقل و بازجویی شد.

سرکرده باند در بازجویی‌های مقدماتی هرگونه همکاری با 9 زندانی کلاهبردار را انکار کرد، اما در ادامه بناچار اعتراف کرد که با دیگر اعضای باند همکاری داشته است.

متهم به پلیس گفت: کارمند بانکی در تهران بودم، اما 6 سال پیش به خاطر اختلاس 2 میلیارد تومانی اخراج و روانه زندان شدم. از اوایل اردیبهشت با تشکیل باندی از زندانیان سابقه‌دار، پس از آموزش 2 هفته‌ای به آنها، فعالیت‌هایمان را شروع کردیم. زندانیان بعد از هر مورد کلاهبرداری، نیمی از مبلغ به‌دست آمده را به من می‌پرداختند.

سرکرده باند ادامه داد: همچنین در تماس با مدیران 5 بانک تهران خود را به جای پسر یا برادر مدیران آژانس‌های هواپیمایی معتبر که با بانک‌ها همکاری داشتند، معرفی و با جلب اعتمادشان وانمود می‌کردم یکی از چک‌هایم برگشت خورده و باید پول به آن حساب واریز کنم.

متهم اضافه کرد: مدیران بانک‌ها نیز برای حل مشکلم از 3 تا 5 میلیون تومان پول به عنوان قرض به حسابم واریز می‌کردند و من پول‌ها را در زندان برداشت می‌کردم.

بنا بر این گزارش، سرکرده باند با قرار قانونی بازپرس آقایاری، رئیس شعبه 7 دادسرای کرج به زندان بازگشت. تحقیقات از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها