بازگشت آثار دزدیده شده به موزه مصر

4 مجسمه از میان 18 اثر تاریخی به سرقت رفته از «موزه‌مصر» به این موزه بازگشتند. به گزارش ایسنا، در شرایطی که روز یکشنبه دکتر «زاهی‌هاواس» وزیر آثار تاریخی در کابینه جدید دولت مصر ـ اعلام کرد که در جریان حمله به موزه مصر در قاهره در خلال روزهای نخستین اعتراضات ضددولتی توسط مهاجمین و دزدان آثار تاریخی، 18 اثر تاریخی از جمله هشت مجسمه این موزه به سرقت رفته‌اند، روز گذشته وی اعلام کرد که 4 مجسمه به موزه بازگردانده شده‌اند.
کد خبر: ۳۸۶۸۴۰

به گزارش رویترز، از بین 18 اثر تاریخی سرقت شده، 4 مجسمه از جمله مجسمه چوبی رنگین فرعون «آخناتن»، پدر فرعون «توتنخامون»، مشهورترین فرعون تمدن مصر باستان که شهرتی جهانی دارد، به موزه بازگردانده شده، این در حالی است که رورز دوشنبه نیز از بین آثار تاریخی سرقت شده از «موزه مصر»، یک مجسمه چوبی 3000 ساله در باغ موزه پیدا شد.

البته پلیس مصر به دنبال سارقان بوده و مشخصات این آثار نیز به اینترپل اعلام شده است؛ این در حالی است که روز چهارشنبه اعلام شد پروژه مرمت ده‌ها اثر تاریخی موزه مصر که در خلال روزهای نخستین اعتراضات ضددولتی توسط مهاجمان به موزه صدمه دیده‌اند، پایان یافته است.

در جریان حمله به موزه مصر 70 اثر تاریخی صدمه دیدند که در سه روز و توسط 11 مرمتگر، بازسازی ‌شدند، این در حالی است که روز چهارشنبه سازمان «یونسکو» در فراخوانی خواستار همکاری هنرمندان، مجموعه‌داران و دولت‌ها برای شناسایی و کشف آثار به سرقت رفته از موزه مصر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها