چهره‌ها‌‌ و‌ حادثه‌ها

کتفم، یک سال و نیم خانه نشینم‌کرد

لادن طباطبایی متولد 1349 تهران، دیپلمه علوم تجربی و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای، دانشگاه تهران است. وی ابتدا با گرایش نمایش عروسکی به تحصیل پرداخت که حاصل آن چند تجربه عروسک‌گردانی، نمایشنامه‌نویسی عروسکی و کارگردانی دو نمایش «مهمان‌های ناخوانده» به شیوه زنده و «جوجه طلایی» عروسکی بود. سپس با تغییر گرایش به رشته بازیگری، فعالیت خود را در این زمینه متمرکز کرد.
کد خبر: ۳۸۶۴۲۵

طباطبایی پس از پایان دوره لیسانس، بازیگری را به طور جدی دنبال کرد. اولین سریال بلند وی «نیمه پنهان ماه» بهمن ماه 1373 پخش شد و بهار 1374 اولین حضور مقابل دوربین 35 با فیلم سینمایی سایه به سایه به کارگردانی علی ژکان رقم خورد. تابستان 1374 در فیلم سینمایی خواهران غریب (کیومرث پوراحمد) شرکت کرد ودر سال 1378 نمایش تک پرده‌ای با نام «لیلی بی‌مجنون» نوشت و کار خودش را با بازی خودش روی صحنه برد، که در جشنواره تئاتر بانوان جایزه بازیگر برگزیده را از آن خود کرد.

طباطبایی درباره بدترین و تلخ‌ترین حادثه‌ای که برایش رخ داده و جایی در ذهنش گذاشته است می‌گوید: برای یکی از سکانس‌های سریال ولایت عشق باید از روی اسب، خودم را روی زمین می‌انداختم، کار خطرناکی بود اما ما همه جوانب احتیاط را سنجیده بودیم، اما ظاهرا پیش‌بینی‌ها، درست نبود و با همه تمرین‌ها و تمهیداتی که انجام شده بود در حین بازی از روی اسب افتادم و کتفم در رفت، در آن لحظات درد زیادی احساس نمی‌کردم و به همین خاطرحاضر نشدم فیلمبرداری قطع شود و به‌رغم اصرار برای مراجعه به پزشک خواستم که فیلمبرداری ادامه پیدا کند و در همان سر صحنه فیلمبرداری عوامل فیلم کتفم را جا انداختند.

طباطبایی ادامه می‌دهد: «فیلمبرداری که تمام شد، رفتم دکتر، بدجوری کتفم در رفته بود، خلاصه آنقدر وضعم بد بود که مجبور شدم عمل جراحی کنم، خلاصه این سهل‌انگاری وادارم کرد یک سال ونیم درگیرکتفم باشم و خانه‌نشین‌ شوم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها