وی با خرید این کمپانی و سرمایهگذاری و سازماندهی مجدد، کارخانه را در Aubum گسترش داد. شرکت Cord برای کسب اعتبار از دست رفته خود در اکتبر 1929 خودروی Cord L29 را به نمایش گذاشت. این اتومبیل 8 سیلندر، با قدرتی معادل 125?اسببخار، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. تولید سریهای J Duesenberg به مدت طولانی ادامه داشت. این سری در 4 اتاق مختلف تولید میشد. تولید این اتومبیل تا سال 1932، بدترین سال فروش در آمریکا پس از جنگ جهانی اول، ادامه یافت و تا آن زمان حدود 4429 دستگاه از آن تولید شد. رکورد فروش در اوایل دهه 1930 به ضرر کورد تمام شد و تولید این کارخانه تا سال 1936 افزایش نیافت و در این سال شرکت Cord مدل کاملا جدید 810 را به بازار عرضه کرد. این مدل جدید نیز دارای موتور Lycoming V8 4700cc بوده و قدرتی معادل 125 اسببخار تولید میکرد. مدل سوپرشارژر دار این اتومبیل سال 1937 با نام 812 عرضه شد که قدرتی معادل 195 اسب بخار تولید میکرد، اما این مدل حیرتآور و بسیار گرانقیمت از فروش بالایی برخوردار نشد ولی در سالهای بعد اعتبار زیادی کسب کرد. با اینکه شرکت کورد در طول حیات کاری خود، اتومبیلهایی بسیار باارزش تولید کرد، ولی قربانی قیمت بالای تولیدات و نیز رکود طولانی بازار شد. راننده سابق اتومبیلهای مسابقهای شرکت کورد سال 1928 کارخانه Duesenberg و همچنین کارخانه Lycoming را خریداری کرد. تولیدات شرکت Aubum در سال 1936 کاهش یافت و شرکت Duesenberg سال 1937 به Cord پیوست. در همین سال شرکت کورد ورشکست شد، اما سهام او در Lycoming که در طول جنگ جهانی دوم موتور هواپیما تولید میکرد، باعث نجاتش شد. Cord پس از پشتسر گذاشتن موفقیت و شکستهای بسیار و تولید تعدادی از زیباترین اتومبیلهای جهان سرانجام سال1974 درگذشت، اما شرکت خودروسازی او همچنان به تولید مشغول است.
history of cord / مترجم: آزاده سیدمیرزایی