احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی:

نظم حاکم بر جهان ظالمانه است

رئیس جمهور گفت: نظم حاکم بر جهان نظمی ظالمانه و ضدانسانی است و نظام سرمایه داری را دیکتاتوری مدرن دانست و افزود: این نظام همه ویژگی های یک دیکتاتوری را دارد؛ ببینید در دنیا چه می کنند، یکه تازی می کنند.
کد خبر: ۳۸۵۷۸۳

آقای محمود احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه یک سیما در ابتدای سخنان خود،‌ با تبریک ایام ربیع الاول، از حضور حماسی و تاریخ ساز مردم در یوم الله 22 بهمن تقدیر کرد و سپس گفت : تحولی جهانی در حال روی دادن است. وی گفت: نظم حاکم بر جهان ظالمانه و نه فقط غیرانسانی که ضداسلامی است.

رئیس جمهور گفت : نظام سرمایه داری همه استعدادها را در خود کشته و جلو شکوفایی انسان ها و ملت ها را گرفته است.

نظام سرمایه داری؛ دیکتاتوری مدرن

رئیس جمهور گفت: غارت منابع ملت ها یک جنبه نظام سرمایه داری است و تخریب فرهنگ، اندیشه ها، حرکت و ارزش های انسانی از دیگر جنبه های آن است.

آقای احمدی نژاد نظام سرمایه داری را دیکتاتوری مدرن دانست و افزود: این نظام همه ویژگی های یک دیکتاتوری را دارد؛ ببینید در دنیا چه می کنند، یکه تازی می کنند .

وی گفت: این نظم ، ضد سنت های الهی ، ضد حقیقت و فطرت بشری است .

رئیس جمهور افزود: انقلاب اسلامی که آمد تلنگری زد ، فطرت ها در ایران بیدار شد و این بیداری به سرعت در دنیا گسترش یافت .

آقای احمدی نژاد گفت: این در همه جای دنیا هست و ویژه مسلمان ها و ایرانی ها نیست، اما ادبیات و نحوه بیان فرق می کند.

وی افزود: در امریکای جنوبی هم بروید می بینید مردم از وضع موجود به شدت ناراضی اند و هیچ اعتمادی به نظام حاکم بین المللی و ساختارها ندارند و اندیشه هایش را قبول ندارند .

رئیس جمهور گفت: آنان در پی چه هستند؟ می گویند در پی عدالت، ‌پاکی و محبتند و اینها همان اصولی است که زیر سایه توحید و اندیشه هایی محقق می شود که ملت ایران معرفی می کند.

آقای احمدی نژاد افزود: عدالت زمانی تحقق می یابد که توحید باشد و توحید زمانی استوار می شود که عدالت باشد همچنان که محبت و پاکی زمانی می آید که عدالت باشد .

رئیس جمهور گفت: عدالت مقوم آنها و آنها مقوم عدالت هستند و این حرکتی جهانی، و طبیعی است در منطقه ما هم انعکاس داشته باشد .

آقای احمدی نژاد افزود : امروز همه باور کرده اند که حق انسان‌هاست که مدیریت ، دخالت ،‌مشارکت ، نظارت و انتخاب کنند ، حرف بزنند و نظرشان را بگویند .

رئیس جمهور گفت : همه اینها ذیل یک اتفاق است که آن هم تغییر نگاه انسان ها از افق قبیله ، نژاد و جغرافیا به افق جهانی است.

آقای احمدی نژاد افزود : در این دوره انسان ها ارتقا یافته اند ، نگاه و مطالبات انسان و معیارها و ارزش های جامعه بشری به نگاهی جهانی تغییر کرده است .

رئیس جمهور گفت: البته عوامل بسیاری موثر بود همان هایی که تلاش کردند ارتباطات را گسترش دهند .

آقای احمدی نژاد افزود: زمانی افق نگاه ها کجا بود اکنون کجاست ؟ ارتباطات اکنون کجاست؟ اکنون ارتباط لحظه ای است.

رئیس جمهور گفت: اصلا انسان جهانی است انسان آمده است که جهانی زندگی کند، اصلا انسانیت زمانی شکوفا می شود که جهانی باشد.

وی افزود: انسان محصور در قبیله، نژاد و یا حتی جغرافیا به همان اندازه کوچک است و خدا نخواسته است که انسان کوچک باشد.

رئیس جمهور گفت: انسان وقتی نگاهش جهانی شد دیگر نظام سلطه را نمی پذیرد نظامی که مبتنی بر اندیشه های اقلیتی در انحراف است و برداشتی سطحی و بسیار محدود از انسان و جامعه انسانی را می خواهد تحمیل کند.

وی افزود: انسان ها بزرگ شده اند و زیر بار نمی روند؛ این اتفاق بزرگی است.

عجله‌ برای رسیدن به دستاورد آرمانی نیست

رئیس جمهورگفت: هم اکنون نظام سلطه تلاش می کند انرژی جامعه بشری را برای رها شدن مدیریت کند اما این کار از دست سلطه گران بر نمی آید.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه مدیریت آزاد شدن انرژی کشورهای آزادیخواه جهان از دست سلطه گران خارج شده است ، افزود: شاید در برهه ای ، نظام سلطه بتواند کاری انجام دهد اما این جوشش از بطن ملت های جهان و از پایین ترین قشر تا بالاترین آن را در برگرفته است.

وی تأکید کرد: مستبدان جهان به مثال تخته پاره ای بر روی موج خروشان ملت ها هستند و سرنوشت آنها در پایان ، محو شدن است.

رئیس جمهور افزود: این جوشش و خروش را در منطقه خود نیز شاهدیم اما نباید فراموش کنیم که این حرکت ، جهانی است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه هیچ عجله ای برای رسیدن به دستاوردهای آرمانی خود نداریم گفت: حرکت هم اکنون در بستری درست در حال طی شدن است و کشورهای سلطه گر در اقتصاد ، سیاست و نظریه پردازی به بن بست رسیده اند و نمی توانند تحلیل درستی از حرکت های مردمی بدهند.

وی افزود: نباید فریب برخی حرکت های سلطه گران جهان را در بعضی جاها و طرح های کوتاه مدت آنها خورد.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید به سمت حکومت جهانی رفت و هر کس به دنبال آزادی است، نباید حرکت به سمت حکومت جهانی را فراموش کند زیرا هم اکنون همه چیز از اقتصاد، فرهنگ و سیاست به یکدیگر متصل و سعادت در رسیدن به نظم جهانی است.

آقای احمدی نژاد گفت: مدیریت درست داخلی کشورها در طول مدیریت جهانی است و اگر حکومت جهانی برقرار شود ، همه کارها بهتر جلو می رود و استعدادها شکوفاتر می شود.

وی تأکید کرد: تنها راه حرکت سریع و رو به جلو برای کشورهای آزادیخواه ، خارج شدن از ریل اجباری ساخته شده سلطه گران است و این خروج ، راه های زیادی برای حرکت پیش روی ما خواهد گذاشت.

وی گفت: مستبدان جهان با تحمیل راه های رفته خود به جهانیان ، به آنها فرصت فکر کردن برای رسیدن به راه های جدید را نمی دهند اما نباید فراموش کرد که هزاران نگاه و روش بهتر زیستن پیش روی ماست.

مسیر پیشرفت و رشد اقتصادی ما خیلی خوب است

در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور در شبکه یک سیما ، مجری پرسید: به رغم تحریم ها جایگاه خوبی داریم و در همین دهه فجر گذشته چندین طرح افتتاح کردیم آیا ادامه این روند را مثبت می دانید و فکر می کنید با وجود تحریم ها می توانیم در آینده پیشرفت های بیشتری داشته باشیم ؟

آقای احمدی نژاد پاسخ داد: در دنیایی که به سرعت به سمت جهانی شدن می رود ، همه مناسبات جهانی می شود ، رقابت ها میلی متری است و برای فروش کالا پورسانت یعنی رشوه می دهند ، نظام سرمایه داری پر از گناه است اما اسم گناه ها را برداشته و کلمه ای زیبا گذاشته اند.کسی که برای فروش کالا رشوه می دهد ، تحریم یعنی چه؟

وی گفت: در دوره ای که آمریکا و اروپا دچار بحران سنگین اقتصادی است ، نمی توانند آن را رفع کنند و هر روز بدتر و پیچیده تر می شود و مسکن می زنند ، تحریم یعنی چه ؟ خنده دار است و برای همین گفتم عقب افتاده های سیاسی البته نشان دهنده خشم آنها و دشمنی شان با ملت ایران است.

آقای احمدی نژاد گفت: بارها گفته ام که این اقدام آنها در ایران اثر دارد و آن اینکه عزم ایرانی ها را برای کار و ساختن تقویت می کند.

وی افزود: یکی از دوستان شوخی می کرد و می گفت ما را تحریم می کنند اما بحرانش در اروپا و آمریکا دیده می شود و آنها دچار مشکل می شوند.

رئیس جمهور گفت: تحریم ها واقعا تأثیری نداشته است ، اینکه بگوییم هزینه های ما را بالا برده است ، خیر ، اگر هم کسی این را بگوید ، من در جریان هستم هزینه های ملی ما هیچ افزایش نیافته حال ممکن است گوشه ای دور بزند و بیاید و مقداری قیمتش بالا برود اما صد کالای دیگر قیمتش پایین می آید.

آقای احمدی نژاد افزود: مسیر پیشرفت ، رشد اقتصادی و سرمایه گذاری ما خیلی خوب و نمادش نیز همین بورس است که فعال ترین بورس دنیاست و این را خودشان گفتند.

رئیس جمهور اضافه کرد: حجم معاملات بسیار زیاد است و روزانه80 میلیارد ،90 میلیارد و یا 60 میلیارد تومان معامله می شود.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: گاهی عدد بورس بالا می رود اما معامله ای نمی شود که در این صورت حباب و کاذب است اما هر روز حجم بالای معاملات صورت می گیرد که معنایش این است که سرمایه های ایرانی به سمت سرمایه گذاری آمده و این نشان بسیار خوبی است.

همیشه آماده گفتگو هستیم

رئیس جمهور در ادامه سخنانش  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آینده مذاکرات با 1+5 را چگونه ارزیابی می کنید و اینکه آیا ایران بنا دارد به این مذاکرات ادامه دهد؟ گفت: راهی جز این وجود ندارد.

آقای احمدی نژاد افزود: با یکی از مسئولان کشورهایی که طرف مذاکره ما بود صحبت می کردم گفتم دیگر مسائل ظرفیت کش دادن ندارد هر حرفی که می خواستید زدید و تحریم هم کردید دیگر چه؟

وی گفت: راهی جز همکاری نیست و برای رسیدن به همکاری نیازمند گفتگو هستیم .

رئیس جمهور افزود: همیشه آماده گفتگو هستیم و هیچ وقت از گفتگو فراری نبوده ایم چرا که ما منطق روشنی داریم که هر انسان متعادلی آن را می پذیرد .

احمدی نژاد گفت: گفتگوهای استانبول از نظر من گفتگوهای خوبی بود اما اینکه انتظار داشته باشیم در یک دور گفتگو مسائل حل و فصل شود این گونه نیست چرا که مسائل پیچیدگی دارد و روی هم انباشت شده است .

وی افزود: مشکلی نداریم دیگران مشکل دارند، همکاری هم به این سادگی نیست و فکر می کنم حرف ها در استانبول زده شد.

رئیس جمهور گفت: باور ما این است که گفتگوها معطوف به یک نتیجه مثبت شود چرا که می خواهیم بر اساس همکاری و دوستی گفتگو کنیم و نمی خواهیم نتیجه گفتگوها افزایش دشمنی باشد.

آقای احمدی نژاد افزود: فکر می کنیم در برنامه زمانبندی شده می توان گام به گام جلو رفت و این را تنظیم کرد.

وی گفت: فکر می کنم بعضی از آنها می خواهند حل شود اما بعضی هم نمی خواهند؛ البته نه اینکه راهبرد دیگری دارند بلکه بالاخره دوست ندارند ایران پله ای دیگر بالا رود.

رئیس جمهور افزود: این رفتار آنان به دلیل روحیه استکباری و یا تحلیل غلط است.

احمدی نژاد یادآور شد: البته فکر می کنم بیشتر به خاطر تحلیل غلط و اشتباه محاسباتی است که آنها درباره محیط بین الملل و ایران دارند.

وی افزود: آنها فکر می کنند تحریم کنند ما زمین می خوریم و به اصطلاح خودشان ما امسال زیر تحریم های فلج کننده بودیم اما در تحریم فلج کننده، بزرگ‌ترین طرح تحول اقتصادی که قابلیت اجرا ندارد!

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: آنها نه ایران و نه ملت ایران را می شناسند و نه تحریم و نه محاسبات جهانی را می دانند چرا که تحریم برای اجرا ساختاری می خواهد و ساختار آن مناسبات جهانی است اما این مناسبات جهانی اصولا در این راستا نیست و ظرفیت اعلام این تصمیم را ندارد.

رئیس جمهور گفت: گفته بودند به خاطر اوضاع خرابی که دارند قصد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را دارند اما می بینیم که الان خبری نیست و مردم به زندگی خود ادامه می دهند.

وی افزود: البته دوست نداریم درباره تحریم و دشمنی صحبت شود چون بد است و دنیا اصلا این را نمی پذیرد و باید همکاری کنیم و این همکاری به نفع همه است .

رئیس جمهور گفت: فکر می کنم اگر آدم‌هایی بودند که اشتباه محاسباتی نداشتند و شرایط دنیا را می فهمیدند بسیار بهتر می توانستند از توانمندی و ظرفیت های ملت ایران در دنیا استفاده کنند.

با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم 

آقای احمدی نژاد در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره ارزیابی خود از قانون هدفمندی یارانه ها در مدت اجرا در سطوح ملی و بین المللی گفت: در سطح ملی ملت ایران واقعا عالی کار کرد.

وی گفت: نه اینکه در گوشه و کنار ضعف نیست بلکه طبیعی است طرحی با این عظمت که با همه زندگی مردم سرو کار دارد در گوشه و کنار مشکلاتی پیدا کند اما اگر بخواهیم برای رفتار و همراهی مردم با این طرح نمره بدهیم ، باید بگویم عالی بود.عالی.

آقای احمدی نژاد افزود: رؤسای جمهور زیادی درباره این طرح با من صحبت کردند و مراقب بودند؛ چه کشورهایی که این طرح را اجرا کرده اند و چه کشورهایی که اجرا نکرده اند و من نمره عالی را از زبان آن ها می گویم.

وی اضافه کرد: آنهایی که اجرا نکرده اند ، نگران و به دنبال این هستند که ببینند ایران موفق می شود تا بیایند و الگو بگیرند که آنها هم اکنون با کارشناسان ما در حال بحث هستند.

رئیس جمهور گفت: بعضی ها هم که اجرا کرده اند گفتند عالی است و این کار مردم است و مردم خیلی خوب کار کردند.
آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه با اجرای این قانون دستاوردهای بسیار خوبی داشته ایم ، گفت : یکی از دستاوردهای مهم این قانون کنترل مصرف است.همه می دانستیم که مصرف در ایران خیلی بالا و فزاینده است.

رئیس جمهور افزود: ما در برق سالانه 7 و شش دهم درصد افزایش مصرف داشتیم اما اکنون نه تنها افزایش نداریم بلکه کاهش داریم یعنی با هم جمع و چیزی نزدیک10درصد یا 9/5 درصد کاهش مصرف در برق می شود .

ْآقای احمدی نژاد ادامه داد: هم افزایش اتفاق نیفتاد و نسبت به سال گذشته کاهش هم داشته ایم یعنی چندین نیروگاه بزرگ .

وی افزود : این در حالی است که در فصل زمستان یعنی دوره کم مصرف هستیم و اکنون مصرف ما نصف و تابستان دو برابر است بنابراین مطلق کاهش حداقل دو برابر می شود و این اتفاق بزرگی در کشور است .

رئیس جمهور گفت: در بنزین هم همین طور شاید این عدد جالب باشد متوسط مصرف روزانه در این دو ماه حدود 51 میلیون لیتر است .

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: این در حالی است که هنوز سهمیه صد تومانی تمام نشده است ، 400 تومانی هم هست و 900 میلیون لیتر سهمیه وجود دارد .

رئیس جمهور گفت: حال این سهمیه400 تومانی ادامه دارد که ان شاءالله برای شب عید هم در نظر می گیریم .

آقای احمدی نژاد افزود: مصرف متوسط ما که پارسال حدود 65 میلیون لیتر بود در همین فصل حدود 51 میلیون لیتر شده است البته فکر می کنیم وقتی سهمیه100 تومانی تمام شود باز می آید و این اتفاق عظیمی است.

وی گفت: در گازوئیل ، گاز ، نفت سفید و گاز مایع و نیز در نان هم کاهش مصرف داشته ایم .

رئیس جمهور افزود: یکی از مشکلات ما این بود که نان هدر می رفت و در این دو ماه مصرف گندم کشور 28 درصد کاهش یافته است .

آقای احمدی نژاد اضافه کرد : اگر 28 درصد مصرف کشور را که 11 میلیون تن است محاسبه کنید چند کشور کوچک را نان می دهد ؟ این ثروت ملی است که بخشی از آن در مصارف دیگری که نباید ، به مصرف می رسید و بخشی هم هدر می رفت.

وی گفت: البته هنوز هم به کیفیت مطلوب نان هم نرسیده ایم اما سر جمع کیفیت بهتر می شود و این 28 درصد در جیب ملت ماند.

رئیس جمهور افزود: آن هایی هم که مصرف می کنند حسابشان پایین آمده است یعنی اگر یارانه ای را که گرفتند و پولی هم که از خودشان پرداخت می گذاشتند ، این دو را روی هم بگذاریم ، مصرفشان کمتر است.

وی گفت: هنوز هم جا دارد درباره روش های پخت نان و کیفیت نان فکر کنیم که خوشبختانه این تکاپو در نانواها وجود دارد .

رئیس جمهورافزود: دستاورد دیگر این طرح کاهش فاصله طبقاتی است که همیشه از نگرانی های ما بوده است .

آقای احمدی نژاد گفت: چرا باید مردم محروم باشند ؟ آنها هم که دستشان به جیب می رسد همیشه پیش وجدان خود ناراحتند که چرا عده ای فقیرند؟ حالا کمک می کنند خیریه دارند و صدقه می دهند اما ناراحتند و این فاصله اکنون کم شده است.

وی افزود: اگر ما این طرح را یک سال زودتر شروع می کردیم ، ضریب جینی ما زیر 34 صدم می آمد در حالی که هدف برنامه پنجم 35 صدم است معنایش این است که با همین یک گام فاصله طبقاتی به شدت کاهش یافت و هدف برنامه پنجم محقق شد.

رئیس جمهور ادامه داد: این اتفاق بزرگی است که در کشور وضع سه یا چهار دهک به یک باره ارتقا یافت و این یعنی حرکت به سمت عدالت.

وی گفت: عدالت وقتی می آید محبت می آید و محبت وقتی می آید استحکام ملی می آید و سایر ویژگی های انسان شکوفا و معادلات جامعه عوض می شود.

رئیس جمهور افزود: اتفاق دیگری که افتاد ، تغییر رفتارهاست اکنون جنبش و جوش شروع شده است ، صنعتگران سیستم ها را عوض و همکاری می کنند ، مردم به فکر پنجره های دو جداره افتاده اند و کیفیت لوازم و میزان مصرف مطرح است و تازه هنوز نتایج نیامده است.

وی گفت: یعنی فرض کنید دو سال دیگر یخچال ها تلویزیون ها و وسایل برقی عوض شده است و این یعنی انقلاب.

آقای احمدی نژاد افزود : اتفاق دیگر جلوگیری از قاچاق سوخت است طبق گزارشی که به ما داده اند سه میلیارد دلار سوخت ، قاچاق نشده است.

رئیس جمهور افزود: این گام اول است که راه ها بسته شده است نمی توانند سوخت قاچاق پیدا کنند.

وی گفت: یکی دیگر از دستاوردها ایجاد فرصت برای کارهای بزرگ است و این ظرفیت و هنری است که ملت ایران از خود نشان داد .

آقای احمدی نژاد افزود : در ایران خیلی کارهای بزرگ می شود کرد ؛ کارهای انقلابی و تحولی به جای اینکه ملت پله پله بالا رود ، یک دفعه20 پله بالا می رود همچنان که در این طرح اتفاق افتاد.

رئیس جمهور گفت: دستاورد دیگر ارتقای اقتدار ملی ایران است .ایران در دنیا درخشید و 75 میلیون نفر با هم تصمیم گرفتند کاری را انجام دهند و این کار را خوب انجام دادند .

وی گفت: همه ماموریت خود را خوب انجام دادند و این تجلی ظرفیت های عظیم ملتی متمدن است که از چشم دنیا پنهان نمی ماند .

آقای احمدی نژاد افزود: اثرگذاری ، قدرت ملت ایران در مدیریت و صیانت از منافع ملی به یک باره افزایش یافت .

رئیس جمهور گفت: البته ما هنوز باید جلو برویم و کارکنیم زیرا بخش های مهمی در این مسیر و در تنظیم نظام بازار در حال پایه ریزی است و من فکر می کنم شروع خیلی خوبی بود. 

از فروردین کاهش قیمت ها آغاز می‌شود 

مجری در ادامه مصاحبه با رئیس جمهور گفت: عده ای این گونه ابراز می کنند که هم اکنون با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اتفاق خاصی نیفتاده است اما مشکلات بعدا بروز می کند؛ نظرتان چیست؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت : برخی اقتصاددان‌ها معتقد بودند که این طرح ابتدایش سخت است و سپس خوب می شود اما اکنون که با رشادت و حضور مردم ابتدای خوبی داشت می گویند ابتدایش خوب بود اما بعدا بد می شود .

آقای احمدی نژاد با طرح این سوال که چرا باید اوضاع بعدا بد شود افزود: برخی می گویند که وقتی قبض های آب و برق و گاز بیاید اوضاع مشخص می شود در حالی که اگر قبض گاز خانواری زیاد هم بیاید وقتی ببیند مصرفش بالاست تصمیم می گیرد مصرفش را کاهش دهد .

رئیس جمهور گفت: مردم تصمیم گرفته اند این کار را انجام دهند و بر اساس محاسباتی که صورت گرفته است قدرت خرید هشت دهک بالا می رود و این قابل اثبات است .

احمدی نژاد افزود: البته قدرت خرید دهک هشتم کمتر از دهک های پایین تر خواهد شد اما برای نمونه یک خانواده چهار نفری که حدود 60 هزار تومان از کمیته امداد یا بهزیستی می گرفته است در یک ماه 162 هزار تومان یارانه دریافت می کند که اگر کل قبض های این خانواده به 50 هزار تومان هم برسد باز 50 درصد به درآمدهایش اضافه می شود .

وی در ادامه به مقایسه مبلغ قبض گاز خانواده ای پنج نفره و چهار نفره در ساختمانی چهار واحدی پرداخت و گفت : بهای گاز خانواده پنج نفره 16 هزار و 500 تومان آمده بود که پس از بررسی ها مشخص شد خانم این خانواده بسیار صرفه جوست اما برای خانواده دیگر 320 هزار تومان قبض گاز آمده بود که احساس کردیم کمی در مصرف زیاده روی کرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: البته در دو ماه اخیر به علت سرمای هوا با اوج قیمت مواجه بوده ایم و به طور قطع بهای گاز در ماه های آینده بسیار کاهش خواهد یافت و شهروندان نباید قبض های کنونی خود را با قبض های گذشته مقایسه کنند.

رئیس جمهور گفت: چون قیمت ها پلکانی محاسبه می شود اگر شهروندان مصرفشان را کاهش دهند بهای پرداختی‌شان به صورت تصاعدی کاهش پیدا می کند .

وی افزود: البته برخی شهروندان در گذشته بدهی هایی داشته اند که این بدهی ها در قبض های کنونی اضافه شده بود .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهلت ده روزه پرداخت قبض ها به 20 روز افزایش پیدا کرده است گفت: دولت در این زمینه مراعات کرده است تا مردم بتوانند یارانه مرحله بعدی را بگیرند .

وی افزود : البته اگر در استانی موردی باشد که توان پرداخت یکباره نداشته باشد می توانند به صورت قسطی بهای قبوض خود را پرداخت کنند.

رئیس جمهور به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه با آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها 70 درصد تورم خواهیم داشت اشاره کرد و گفت: به سبب همراهی مردم و برنامه ریزی دولت این اتفاق رخ نداد و مردم خودشان اوضاع را اداره می کنند .

احمدی نژاد تصریح کرد: از فروردین ماه کاهش قیمت ها آغاز می شود و این موضوع را با استدلال و برنامه ریزی اقتصادی می گویم.

رئیس جمهور گفت: همه تلاش ما در اجرای این قانون این است که بیت المال در میان مردم به طور مساوی توزیع شود. 

کاهش مصرف از راه های مناسب برای هدفمند کردن یارانه ها 

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی تلویزیونی با شبکه یک سیما برای اجرای درست طرح هدفمند کردن یارانه ها به مردم چند توصیه کرد.

آقای احمدی نژاد کاهش مصرف را از راه های مناسب برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خواند و افزود: تغییر در مصرف و به کار گیری روش های جدید برای مصرف انرژی در صنعت ، کشاورزی و خانگی می تواند هزینه های مصرف انرژی را به شدت کاهش دهد.

وی گفت: مرغداران کشور روش ابتکاری بسیار خوبی برای کاهش هزینه های انرژی خود به کار بستند و آن اضافه کردن سالن های متعدد مرغداری با همان انرژی مصرفی قبلی است که هم تولید را افزایش می دهد و هم مصرف انرژی را مدیریت می کند.

رئیس جمهور افزود: عملکرد مردم در مراجعه به بازار و بانک ها بسیار خوب و کنترل شده بود و همین جا ، جا دارد از مردم شریف ایران برای همراهی در اجرای درست طرح تحول اقتصادی تشکر کنم.

آقای احمدی نژاد گفت: هم اکنون بیشترین مصرف انرژی به علت سرمای زمستان ، گاز است و بعد از این فصل ، هزینه مصرف گاز کاهش می یابد و مردم ما باید برای مصرف باقی مانده یارانه های خود برنامه ریزی دقیقی انجام دهند.

وی افزود: تنظیم دستگاه های مصرف کننده انرژی در صنعت ، خانه و کشاورزی برای کاهش مصرف و هزینه ، بسیار مهم است و اگر مثلاً در مصارف خانگی ، مشعل شوفاژها تنظیم شود تا 40 درصد کاهش مصرف گاز مشاهده خواهد شد.

رئیس جمهور تأکید کرد: مهم ترین اصل ، تغییر رفتارها در مصرف روزمره زندگی است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به ساخت برخی خودروهای پرمصرف در کشور گفت: کارخانه های خودروسازی باید همه همت خود را برای ساخت خودروهای کم مصرف آغاز کنند و ساخت خودروهایی مثلاً با مصرف10 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر جایز نیست و این مصرف باید به سه تا چهار لیتر در صد کیلومتر برسد.

وی گفت: دشمنان برای مقابله با اجرای درست هدفمند کردن یارانه ها چندین بار برضد این طرح توطئه کردند اما به جایی نرسیدند.

رئیس جمهور افزود: در توطئه ای کشف شد که دشمنان با حذف ناگهانی تخم مرغ و مرغ در بازار می خواستند این شایعه را میان مردم گسترده کنند که این وضع حاصل هدفمند کردن یارانه هاست.

آقای احمدی نژاد گفت: همین جا عرض می کنم اگر در بازار اتفاقی افتاد ، مردم بدانند هیچ ربطی به طرح هدفمند کردن یارانه ها ندارد و این اتفاق یا به علت تغییر قیمت ها در بازار جهانی ، یا توطئه دشمن و یا اشکالی است که باید رفع شود.

وی افزود: جالب این است که در اجرای این طرح هیچ شخصی ورشکسته نشد و حتی خیلی ها برای درست اجرای آن همراهی کردند و از حق خود نیز گذشتند.

رئیس جمهور گفت: وظیفه همه ما پافشاری برای اجرای عدالت است زیرا اگر عدالت برقرار شد همه در رفاه خواهند بود.

آقای احمدی نژاد افزود: عدالت محبت می آورد و اگر همه مردم به یکدیگر محبت داشته باشند و از زیاده طلبی ، تخلف و نادیده گرفتن حق دیگری خودداری کنند ، زندگی در جامعه روز به روز شیرین تر می شود. 

مردم استفاده از یارانه ها را به خوبی مدیریت کردند

رئیس جمهور در ادامه سخنان زنده تلویزیونی خود از شبکه یک سیما از کسانی که برای دریافت یارانه های نقدی ثبت نام نکرده اند تشکر کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: عده ای هم به من مراجعه یا از طریق نامه به من اعلام کرده اند نمی خواستند یارانه ها را دریافت کنند بلکه آزمایش کرده اند تا ببینند سیستم درست کار می کند یا نه.

وی افزود: برخی هم گفته اند نمی خواستند یارانه ها را دریافت کنند بلکه فرزندشان وارد سیستم شده و شماره حساب باز کرده یا بانک شماره حساب آنان را اشتباه اعلام کرده است که این را بررسی کردیم، خیلی سخت است، شدنی نیست.

رئیس جمهور گفت: عده زیادی هم فکر می کردند رویداد بزرگی رخ می دهد و تورم سنگینی ایجاد می شود، به همین علت قصد جبران داشتند؛ حال که این اتفاق نیفتاده است، پس کسانی که توانایی مالی دارند می توانند انصراف دهند یا ثبت نام نکنند.

آقای احمدی نژاد افزود: این افراد اجازه دهند به طبقات ضعیف‌تر، بیشتر برسیم که این کار بسیار زیباست و به فضای محبت و عادلانه کشور کمک می کند.

وی گفت: خود این افراد هم راحت می شوند و زندگی برای آنها زیباتر می شود چون بسیاری از کسانی که وضع مالی‌شان خوب است از فقر دیگران ناراحتند و نزد وجدان خود فکر می کنند در این فقر نقش داشته اند.

رئیس جمهور افزود: وقتی وضع آنها خوب شود این احساس هم کنار می رود و افراد متمکن هم راحت می شوند گرچه بخش وسیعی از جامعه ما توانایی مالی دارند.البته باید به جایی برسیم که وضع مالی همه خوب باشد.

آقای احمدی نژاد گفت: از صدا و سیما و مسئولان می خواهم راه این کار را باز و به مردم معرفی کنند.خیلی ها می خواهند انصراف دهند همچنان که برخی نامه نوشته و اعلام کرده اند می خواهند پول را بازگردانند اما نمی دانند به کدام حساب باید واریز شود.

وی افزود: این بسیار زیباست گرچه برخی ممکن است خود نیز به فشار بیفتند که ما در میان ایرانی ها این گونه افراد را داریم.ایرانیان جانشان را برای عزت ایران داده اند، چقدر از ایرانیان که برای عزت و فرهنگ این سرزمین روی مین رفته اند.

رئیس جمهور گفت: آنهایی که وضع مالی شان بهتر است فرصت رشد را به دیگران بدهند و بگذارند دیگران هم فرصت رشد بیشتری داشته باشند، این بسیار زیبا می شود، ایران باید الگو باشد و نباید فاصله ها در ایران بسیار باشد.

آقای احمدی نژاد افزود: نباید در ایران فقیری باشد، کسی که حتی نتواند به کف آرزوهایش برسد؛ وقتی پدری جلو فرزندش شرمنده شود، بسیار دشوار است.می توانیم به سرعت به آنجا برسیم.

وی گفت: دولت، ملت ایران را دوست دارد البته همه ملت ها را دوست دارد به ویژه ملت ایران را دوست داریم، همه ده دهک آن را یعنی 75 میلیون جمعیت ایران را دوست داریم و خادم همه شان هستیم.

رئیس جمهور افزود: می خواهیم همه در اوج، رفاه، آرامش، رحمت و نعمت باشند.

احمدی نژاد گفت: از آنهایی که نیامدند نام نویسی کنند، آنهایی که می خواهند انصراف دهند و آنهایی که یارانه ها را دریافت کرده اند تشکر می کنیم.

وی افزود: البته سه، چهار دوره دیگر از هدفمندی باید جلو برود، این دو ماهه را داده ایم، سه دو ماهه یا چهار دو ماهه دیگر نیز می پردازیم، بعد خیال ها راحت خواهد شد، ما هم مخصوصاً دو ماهه پرداخت کرده ایم.

رئیس جمهور گفت: البته علی القاعده یک ماهه باید پرداخت کنیم اما دو ماهه پرداخت کردیم زیرا برخی می خواهند با این یارانه های نقدی مشکلات زندگی خود را رفع کنند.

احمدی نژاد افزود: دو ماهه پرداخت کردیم که دست مردم خالی نباشد تا کسانی که وسط ماه حقوقشان به اتمام رسید و قبوض آمد بالاخره نقدینگی برای پرداخت آن داشته باشند.

وی گفت: البته ما روند برداشت ها و جا به جایی ها را از بانک ها بررسی کردیم، واقعاً‌ مردم به زیبایی مدیریت کردند که این نشان می دهد روحیه ایرانی، قوی، با بهره وری بالا، زنده شده و برکاتش مشخص می شود. 

ایجاد بیش از یک میلیون و 600 هزار شغل در سال 89 

رئیس جمهورگفت: برای سال آینده برنامه های جدیدی در پیش داریم که یکی از مهم‌ترین آنها اشتغال است.

آقای احمدی نژاد نرخ هشت تا ده درصد بیکاری در کشور را نامطلوب دانست و افزود: البته درست است که ورود نیروی انسانی به بازار کار در دو، سه سال اخیر و سه تا چهار سال آینده بیشترین آمار جوینده کار در تاریخ ایران است اما معنایش این نیست که نمی توانیم اشتغال را درست کنیم.

وی گفت: دولت همه توان خود را بسیج کرده است و از آغاز امسال تاکنون از مرز ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل عبور کرده ایم.

رئیس جمهور افزود: البته حدود دو میلیون و 400 هزار نفر در انتظار شغل داریم.

احمدی نژاد گفت: این افراد کسانی هستند که یا شغلشان مناسب نیست و می خواهند آن را تغییر دهند یا کسانی هستند که اصلاً شغلی ندارند.

وی افزود: برخی از این افراد فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند یا درسشان را رها کرده اند و در پی شغل می گردند.

رئیس جمهور گفت: تا سال 92 سالانه یک میلیون و 200 هزار جوینده کار اضافه می شود و از این سال به بعد اُفت می کند.

آقای احمدی نژاد افزود : اگر بخواهیم این مشکل را رفع کنیم باید سالانه دو میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی با پیش بینی اینکه دولت امسال از ایجاد یک میلیون و 800 هزار شغل عبور کند گفت: پیش بینی ما این است که اول سال 92 نرخ بیکاری به سه، چهار درصد کاهش یابد یعنی همان میزانی که باید باشد تا رقابت در بازار کار هم ایجاد شود.

مقدمات تغییر پول ملی فراهم شده است 

رئیس جمهور گفت: برای بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات برنامه ریزی و منابعش را هم پیش بینی کرده ایم.

آقای احمدی نژاد افزود: صندوق توسعه ملی نیز به زودی افتتاح می شود و اعتبار آن تا پایان سال با 15 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی گفت: این میزان علاوه بر سرمایه گذاری خارجی است و سال آینده نیز 15 میلیارد دلار به آن افزوده خواهد شد یعنی سال آینده 30 میلیارد دلار در این صندوق خواهیم داشت بنابراین سال آینده ما به هدف یک ساله خواهیم رسید.

رئیس جمهور افزود: یک گام دیگر بر می داریم تا ظرف دو سال این مشکل چندین ساله یا چند ده ساله کشور را حل کنیم و این شدنی است و من همین جا از همه کارآفرینان در این زمینه دعوت می کنم.

آقای احمدی نژاد گفت: البته دو برنامه مهم دیگر مانند نظام بانکداری و نظام مالیاتی را در دست اقدام داریم تا به آن سر و سامان دهیم.

وی افزود: برنامه های دیگر ازجمله تغییر پول ملی است که مقدمات آن فراهم شده و بحث گمرکات است که لایحه اش را داده ایم، ان شاء الله می آید در آنجا مشکلی نداریم.

رئیس جمهور گفت: موضوع دیگر بحث بهره وری است که روی آن کار می کنیم.

احمدی نژاد افزود: این محورهای ذکر شده تا دو سال روی غلتک می افتد تا دولت را تحویل نفر بعدی بدهیم.

چشم انداز خوب برای روابط ایران و ترکیه

وی در پاسخ به سؤالی درباره آینده چشم انداز روابط ایران و ترکیه گفت: ترکیه و ایران دو ملت بزرگ، برادر و همسایه هستند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ایران و ترکیه سابقه پرافتخار و ظرفیت پیشرفت و اثرگذاری در مناسبات جهانی دارند.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز هم دیدگاه های دو ملت و دو دولت نزدیک به هم و در بسیاری از بخش ها مشترک است. وی افزود: پیش بینی می کنیم همکاری همه جانبه و بسیار گسترده ای داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به روابط اقتصادی رو به رشد دو کشور تصریح کرد: حجم مناسبات کنونی اقتصادی میان ایران و ترکیه هم اکنون یازده و نیم میلیون دلار است که تلاش می کنیم آن را به سرعت به سی میلیون دلار برسانیم.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری مشترک در حوزه انرژی به ویژه برق و گاز و صنعت میان ایران و ترکیه در دست اجراست، افزود: طرح های سیاسی مشترکی نیز در سطح منطقه و بین الملل داریم.

وی گفت: چشم انداز روابط ایران و ترکیه چشم انداز خوبی است و سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران، سفر خوبی بود و در کلان با هم توافق و راه را باز کردیم و امیدواریم بتوانیم با هم به جز برخی کالاهای محدود، به توافق تجارت آزاد برسیم تا تبادلات گسترده میان دو کشور انجام شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: فکر می کنیم در آینده منطقه و جهان جایگاه ترکیه و ایران، جایگاه بسیار بالایی باشد.

تلاش دولت برای کاهش مشکلات تهران به ویژه آلودگی هوا

احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا دولت برنامه ای برای رفع مشکلات تهران به ویژه آلودگی و ترافیک دارد گفت: دولت برنامه دارد، آلودگی معمولاً در فصلی پیدا می شود که هوا یک دفعه سرد می شود؛ ما در دو ماه مشکل داریم.

وی افزود: امسال زمانش کمی طولانی تر شد برای اینکه تفاوت دما زیاد بود.

رئیس جمهور با اشاره به انبوه خودروها و مصرف بخاری ها در تهران گفت: میلیون ها خودرو و حدود یازده میلیون لیتر بنزین در روز در تهران مصرف می شود و چهار میلیون بخاری نیز وجود دارد که اگر تنظیم نباشد که نوعاً نیست و اگر سوختش کامل نباشد که نیست خود به خود به افزایش آلودگی کمک می کند.

احمدی نژاد افزود: اینها را هم باید ما کمک کنیم و هم مردم دستگاه های خودشان را تنظیم کنند یا دستگاه استاندارد بخرند و شوفاژها، بخاری ها و خودروهای خود را تنظیم کنند و این به کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد.

وی گفت: سازمان محیط زیست نیز دنبال برنامه ای برای تغییر در آب و هوای تهران است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به کمک های دولت به بخش حمل و نقل عمومی تهران افزود: دولت به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی است و در این زمینه کمک های بسیاری هم انجام داده است و طرح هایی که در تهران اجرا می شود عمدتاً با کمک دولت است.

آقای احمدی نژاد گفت: دولت در طول چهار، پنج سال گذشته، چهار تا پنج برابر کل قبل از این دولت به حمل و نقل عمومی کمک کرده است و الآن هم کمک می کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز برای متروی تهران بیش از 3 میلیارد دارند فاینانس جدید می کنند که همه اش با پشتیبانی و تعهد دولت است .

رئیس جمهور افزود: 50 درصد را دولت پرداخت می کند و این در مقایسه با کل کشور رقم بالایی است . احمدی نژاد گفت: البته با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و کنترلی که مردم انجام می دهند وضع بهتر خواهد شد .

وی در ادامه با اشاره به شرایط جغرافیایی تهران وتاثیر آن بر افزایش آلودگی هوا اظهار داشت: تهران در جریانات آب و هوایی یک کاسه بسته است چرا که مسیر باد غالب ما جنوب غرب به شمال شرق است که به سلسله کوه های البرز منتهی می‌شود .

رئیس جمهور افزود : آلودگی های ناشی از سوخت فسیلی هم جرم مخصوصش به گونه ای است که در ارتفاع 800 متری از دریا می ایستد، ارتفاع تهران 1200 متر است بنابراین همیشه روی زمین می نشیند.

وی اضافه کرد: اگر تهران شهری ساحلی بود آلودگی نداشت چرا که اینها 800 متر بالاتر می رفت و پایین هوا تمیز می ماند.

رئیس جمهور گفت : البته 8 میلیون نفر جمعیت و 3 تا 4 میلیون خودرو هر جوری کار کند کار سخت است و ما فکر می کنیم باید جمعیت تهران مقداری پایین بیاید .

وی افزود: گام اول پایین آمدن جمعیت تهران این است که جمعیت افزایش پیدا نکند و فکر می کنیم در این زمینه موفق بوده ایم یعنی منشأ مهاجرت تا حدودی کنترل شده است چرا که در همه کشور کار و تلاش و آبادانی انجام می شود اما باید همه تشویق کنیم.

احمدی نژاد گفت : الان بیشتر مناطق کشور گاز ، فرودگاه، دانشگاه های خوب و مسکن مناسب دارد یا در حال ساخت است.

وی افزود: برای استان تهران با 14 و نیم میلیون نفر جمعیت اگر بخواهیم آب تامین کنیم بالاخره دیگر منابع آبی اطراف نیست پس باید از نقاط دور صدها میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم تا آب برسانیم البته داریم انجام می دهیم ولی با نگاه ملی، این درست نیست .

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: مردم در دیگر شهرهای کشور در حال زندگی هستند اما در تهران بیشتر مردم در آپارتمان زندگی می کنند این چه زندگی است؟ خب برود زندگی ویلایی داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: یک طرح شهرسازی جدید طراحی کرده‌ایم فکر می کنیم سال آینده در سراسر ایران این کار را شروع کنیم تا نظام شهرسازی کشور عوض شود تا بتوانیم در ظرف 20 سال مردم را از آپارتمان ها به خانه های ویلایی منتقل کنیم .

احمدی نژاد افزود : این را برای تهران طراحی کرده ایم و آن را دنبال خواهیم کرد.

ترمیم کابینه

در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور در شبکه یک سیما ، مجری پرسید: با توجه به اینکه وزیر راه و ترابری استیضاح و یک وزارتخانه جدید به مجموعه وزارتخانه های قبلی اضافه شده است و جنابعالی هم اشاره داشتید که طبق قانون برنامه پنجم توسعه قرار است تعداد وزارتخانه ها کاهش یابد. برای ترمیم کابینه چه برنامه ای دارید؟

آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت: همان طور که قبلا برای مردم توضیح دادم ، ما استیضاح وزیر راه را نپسندیدیم و آقای بهبهانی وزیر خیلی خوبی بود هم مردمی و هم پرکار و استاد این رشته بود و زحمت می کشید که از دست دولت رفت .

وی گفت: تصمیم گرفتیم براساس قانون برنامه پنجم وزارت مسکن و راه را به عنوان دو وزارتخانه زیربنایی ادغام کنیم و به احتمال زیاد سال آینده این کار انجام خواهد شد .

آقای احمدی نژاد ادامه داد : بررسی ها در حال انجام اما نهایی نشده است و احتمال زیاد وجود دارد که این اتفاق بیفتد.

واکنش به حوادث 25 بهمن

در ادامه ، مجری پرسید دیروز در تهران حوادث تلخی اتفاق افتاد البته مردم خودشان صحنه را مدیریت کردند ارزیابی شما در این مورد چیست ؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: اینکه ملت ایران که می خواهد بدرخشد و قله ها را فتح و مناسبات را عوض کند ، دشمن دارد خیلی روشن است .

وی افزود : فکر می کنم 22 بهمن امسال به مذاق بدخواهان خوش نیامد در آن هوای سرد ملت ایران چه عظمتی نشان داد بعضی خیال می کردند22 بهمن زمانی پر رونق می شود که عنصر تحریک کننده ای باشد و امسال واقعا عنصر تحریک کننده ای نبود.

رییس جمهور تاکید کرد : مردم انقلاب را مال خودشان و خود را صاحب کار ، کشور ، انقلاب و آرمان ها می دانند که دشمنان می خواستند این را کمرنگ کنند و اشتباه کردند .

آقای احمدی نژاد گفت: البته دشمنی ها فراوان است چقدر علیه دولت دشمنی وجود دارد اما آنها نتیجه نمی گیرند .

وی افزود: مخدوش کردن درخشش ملت ایران توسط برخی عناصر مانند ریختن خاک بر روی خورشید و این کاری خنده دار است.

رئیس جمهور گفت: طراحان این حرکت های پوچ باید بدانند که خاک ریختن بر روی خورشید خود آنها را کور خواهد کرد .

آقای احمدی نژاد افزود: ملت ایران ملتی بزرگ و بیدار شده و خود و قدرت و راه خود را شناخته است نه اینکه ضعف و اشکالی نیست بلکه زیاد وجود دارد چه کسی گفته است ما اکنون در قله کمال و نقطه مطلوب هستیم ؟ نه ، اشکال زیاد است و من بیشتر از همه ، مشکلات و اشکالات را می دانم و آنها را می گویم .

همکارانم را با شناخت و آگاهی انتخاب کرده ام

وی گفت: چقدر فشار به دولت زیاد است نمی خواهند دولت کار کند ، مشکلات کشور حل شود و پیشرفت اتفاق بیافتد بنابراین هر روز فشار و تهمت وارد می کنند و هر چه دلشان می خواهد به دولت به همکاران و نزدیکان و امنای من می گویند .

رئیس جمهور افزود: دولت بار اداره کشور را روی دوش خود دارد و شبانه روز کار می کند و این چند نفر که بیشتر از همه کار می کنند بیشتر تحت فشارند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد جریان تبلیغاتی مثلا به بهانه برگزار شدن یا نشدن یک مراسم تودیع و معارفه گفت: بعضی ها نمی توانند اشکالی از دولت بگیرند و این چیزها را برای خراب کردن وجهه دولت در بوق می کنند .

آقای احمدی نژاد افزود: اینقدر مسئله را تبلیغات و بزرگ نمایی می کنند که انگار بحران در کشور به وجود آمده است اصل جلسه تودیع و معارفه موضوعی تشریفاتی است آقایی رفته و آقایی دیگر آمده است و این مراسم نمی خواهد چیزی از دولت پیدا نمی کنند این حرف ها را می زنند.

وی ادامه داد: من همکارانم را با شناخت و آگاهی انتخاب کرده ام به همین علت قاطع از آنها حمایت می کنم و هر جا خودم به این نتیجه برسم که کسی نمی تواند همراهی کند نه اینکه آدم بدی است بلکه بالاخره بار عظیمی است و ما برنامه ای روشن داریم و عناصری که می ایند باید این ماموریت را انجام دهند و اگر فردی انجام نداد ، من ماموریت و کشور را فدای افراد نمی کنم .

همه ما باید فدای ساختن ایران شویم

رئیس جمهور تاکید کرد : همه ما باید فدای ساختن ایران شویم و برنامه باید اجرا شود اما بعضی ها برخی جا به جایی ها را به ماجرایی عظیم تبدیل می کنند و عده ای می خواهند با انبوه تهمت مخدوش کنند.

آقای احمدی نژاد به تحرکات شدید دستگاه های رسانه ای خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: در ایران که زنی شوهر خود را کشته و پرونده او در حال رسیدگی و هنوز حکمی صادر نشده و قوه قضاییه نیز در ایران مستقل است ، ببینید چقدر جنجال علیه جمهوری اسلامی ایران در این باره ایجاد می کنند .

وی افزود: در یکی از پایگاه های خبری و اطلاعاتی تنها چند میلیون صفحه مطالب درمورد این زن درج شده است .

رییس جمهور گفت : من در نیویورک به خبرنگار فهرستی دادم که 53 زن در امریکا قرار است اعدام شوند که اتهام همه آنها همین است که شوهرانشان را کشته اند .

آقای احمدی نژاد افزود : در ایران زنان ما خیلی متعالی اند اصلا زن ایرانی واقعا در دنیا از نظر ادب ، هنر ، معرفت و انسانیت ممتاز است .

وی ادامه داد: آنجا در امریکا 53 نفر را می خواهند اعدام کنند حتی یک خبر تولید نشده است اما اینجا درباره یک نفر که هنوز حکمی درباره او صادر نشده است چه تبلیغاتی می کنند.

رسانه ملی در تبیین هدفمندسازی هوشمندانه عمل کرد

رئیس جمهور به جمله ای از شهید مطهری اشاره کرد و گفت: ‌هر ملت و دولتی که حرکت کند سنگ ها به سمتش می آید.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه این دولت پاک ترین دولت تاریخ کشور است ، افزود: ‌منظور من دولت است و شاید مسائل و ضعفی در بدنه دولت باشد که به دنبال رفع این نقایص هستیم.

وی گفت: ‌هیچ کس به اندازه من از دولت انتقاد نمی کند در حالی که روسای جمهور گذشته معمولا از دولت خود دفاع می کردند.

رئیس جمهور افزود:‌ البته اشکالاتی در دولت وجود دارد اما در کشور حرکت صورت گرفته است و نشاط سیاسی و انقلابی در کشور وجود دارد.

آقای احمدی نژاد گفت: ‌بسیاری از توطئه ها ، افتراها و توهین های وارد شده به دولت جرم و قابل تعقیب است که برخی همکارانم در این باره شکایت کرده اند و من قصد ندارم آن را دنبال کنم .

وی افزود: همکاران من چه گناهی کرده اند؟ شبانه روز خدمت می کنند و هیچ چیز اضافه جز حقوقشان نخواسته اند؛ اینهایی که افترا می زنند چه سندهایی درباره ادعاهایشان دارند؟

آقای احمدی نژاد در ادامه از ملت ایران تشکری صمیمانه کرد وگفت: دست همه مردم را می بوسم زیرا افتخار ایجاد کردند و باعث شدند در دنیا عزیز شویم.

وی برای نمونه به همراهی رانندگان در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و افزود: آنها چنان رفتاری از خود نشان دادند که احساس غرور می کنیم و هیچ باری روی زمین نماند و به حداقل ها قناعت کردند.

رئیس جمهور در ادامه از کشاورزان ، دامداران، صنعتگران، کارگران، کسبه ، بازاریان ، تجار، فرهنگیان، دانشگاهیان، رسانه‌ها و کارمندان برای همراهی‌ در اجرای این قانون قدردانی کرد و گفت: البته برخی هم همراهی نکردند که ایرادی ندارد.

وی در همین زمینه اقدامات رسانه ملی را چه در بعد آموزش و چه اطلاع رسانی هوشمندانه توصیف کرد و افزود: البته هنوز ماموریت ادامه دارد .

آقای احمدی نژاد در ادامه از مقام معظم رهبری قدردانی کرد و گفت: ایشان بار اصلی اداره انقلاب را به دوش می کشند که صمیمانه از ایشان تشکر می کنم .

وی افزود: تشکر ویژه هم از حضرت ولی عصر (عج) می کنیم که همه ما تحت مدیریت و هدایت ایشان هستیم.

رئیس جمهور سه علت را عامل موفقیت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خواند وگفت: علت نخست بررسی های طولانی مدت و برنامه ریزی دولت بود ، علت دیگر حضور و اعتماد مردم محسوب می شود و علت سوم که این دو علت را هم در بر می گیرد توجه حضرت ولی عصر (عج) بود.

وی افزود: فردی از علت های توفیق دولت در اجرای این قانون از من پرسید که در استدلالی به او گفتم که این طرح را امام زمان اجرا کرده است.

رئیس جمهور گفت: اگر قبول داشته باشیم که این طرح در جهت عدالت است و مسئول عدالت و عدالت گستری را در جهان ، امام بدانیم، مگر می شود قدمی در راه عدالت بدون مدیریت ایشان برداشته شود ؟

وی افزود: هیچ کس نمی تواند عدالت را در جهان اجرا کند مگر اینکه عادل مطلق و نماینده او بخواهد.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: اگر این اندیشه عمومی شود و همه حس کنیم که تحت مدیریت انسان کامل هستیم اقتدار ما افزون تر خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دست لطف امام زمان (عج) را بر این مردم می بینم گفت: دشمنان در بهت فرو رفته اند که چطور ایران توانست این قانون را این گونه اجرا کند.

احمدی نژاد افزود: البته اگر نقصی وجود دارد از ماست و هر جا زیبایی هست از ناحیه خدا و واسطه اوست.

وی در پایان گفت: برای مردم عزیزمان که این قدر خوبند دعا می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها