مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درسه سال گذشته، دولت به رغم محدودیت های مالی و اعتباری، با اختصاص بودجه ای زمینه بازنشستگی پیش از موعد 127 هزار و 670 نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۳۸۵۷۵۶

ایراندخت عطاریان روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: وزارت آموزش و پرورش با 103هزار و 648 کارمند ، بیشترین تقاضای بازنشستگی پیش از موعد و پس از آن به ترتیب وزارت بهداشت با 10 هزار و 768 نفر، وزارت راه و ترابری با هزار و 223 نفر، وزارت جهاد کشاورزی 773 نفر و دیگر دستگاه ‌های اجرایی درمجموع 11 هزار و 255 نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری مجری مصوبات دولت و مجلس است، گفت: در صورتی که بار مالی طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت از سوی نمایندگان مجلس تأمین شود، آمادگی کامل دارد تا همانند سه سال گذشته این قانون را به بهترین شکل اجرا کند.

عطاریان افزود: براساس آیین‌نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت ، در هر یک از دستگاه ‌های دولتی کارگروهی تخصصی برای بررسی متقاضیان استفاده ازاین قانون پیش‌بینی شده است تا شرایط بازنشستگی پیش از موعد افراد را بررسی کند.

وی اضافه کرد: حدود 127 هزار و 670 نفراز کارکنان دولت توانستند پنجم شهریور سال 86 تا شهریور سال جاری پس از تأیید بالاترین مقام اجرایی دستگاه مربوطه، پیش از موعد بازنشسته شوند.

عطاریان درباره مقطع تحصیلی کارکنان متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی پیش ‌از موعد اظهار داشت: بیشترین تقاضای کارکنان دولت مربوط به مقاطع لیسانس با 31.4 درصد ، فوق دیپلم با 28.5 درصد و دیپلم با 25.2 درصد است و مقاطع فوق‌لیسانس با 3.1 درصد ، سیکل با 5.4 درصد و ششم ابتدایی با 5.8 و دکترا با 0.6درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها