وزیر تعاون از ثبت نام بیش از 600 هزار کارجو در سایت وزارت تعاون با مشخص بودن توانمندی‌ها ، سطح تحصیلات، منطقه جغرافیایی و درخواست‌ها خبر داد و گفت: جزئیات اقدامات به شورای‎ عالی اشتغال ارائه می‎شود.
کد خبر: ۳۸۵۴۰۷

محمد عباسی در گفتگو با مهر از آخرین اقدامات و تلاش های به عمل آمده در زمینه ساماندهی و ثبت نام از متقاضیان اشتغال کشور خبر داد و گفت: در این مورد تاکنون بیش از 600 هزار نفر در سایت وزارت تعاون ثبت نام کرده اند.

وزیر تعاون با اعلام اینکه همچنین از این تعداد 160 هزار نفر نیز مورد مشاوره عملی و راهنمایی قرار گرفته اند، اظهار داشت: در دولت قرار بر این شد که موضوع مربوط به اشتغال در قالب یک فرایند یکنواخت پیگیری شود. البته در قالب تصمیمات شورای عالی اشتغال نیز اعلام شد که همه کارجویان با مراجعه به سایت وزارت تعاون مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای تشکیل تعاونی جهت کارجویان و معرفی به مراکز کسب و کار نیز می توان گفت اقدامات در حال تسریع است البته این افراد باید ابتدا پالایش شوند تا رشته های کاری هریک مشخص شود.

وزیر تعاون در این خصوص که آیا وزارت تعاون جزئیات اقدامات و عملکرد خود را در راستای ساماندهی کارجویان کشور به شورای عالی اشتغال ارائه می کند؟ با تایید این موضوع، گفت: بعضا در دستور کار جلسات شورای عالی اشتغال گزارش کار و اقدامات انجام شده اعضا قرار می گیرد.

به گفته عباسی ، در جلسات قرار شد گزارشی از روند اشتغال زایی و اقدامات بخش تعاون در کشور ارائه شود. به دلیل اینکه همه متولیان مربوط به موضوع اشتغال و بانک ها در جلسات شورای عالی اشتغال حضور دارند؛ ارائه گزارشات مربوط به اقدامات ساماندهی کارجویان می تواند در مراحل برنامه ریزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در هر حال اینکه 600 هزار نفر از کارجویان در چه رشته هایی هستند و چه نیازها و توانمندی هایی دارند و هم اینکه چه دیدگاه هایی دارند؛ موضوعاتی است که از طریق گزارشات دستگاه ها مورد توجه شورای عالی اشتغال قرار می گیرد.

وزیر تعاون تصریح کرد: اینکه جویندگان کار در کدام محدوده جغرافیایی قرار دارند نیز برای شورای عالی اشتغال حائز اهمیت و مهم است چون از این طریق تصمیماتی برای آنها گرفته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها