اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مصرف بنزین را به 51 میلیون لیتر کاهش داده است

صدور مجوز صادرات یک میلیارد لیتر بنزین

وزیر نفت با اشاره به صدور مجوز برای صادرات یک میلیارد لیتر بنزین تا پایان اسفند امسال از تولید 20 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 تا تیر سال آینده خبر داد . به گزارش مهر، سیدمسعود میرکاظمی در حاشیه افتتاح طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در پالایشگاه نفت شازند روزانه 4 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود که تا تیر سال آینده ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه به 12 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۸۴۳۵۵

وزیر نفت با اعلام این ‌که از امروز 2 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده شده است، تصریح کرد:‌ همچنین با بهره‌برداری از طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند ظرفیت تولید گازوئیل این واحد پالایشگاهی به 9 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

این عضو کابینه دولت از بهره‌برداری از طرح‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌های نفت تهران و آبادان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: همزمان با فرارسیدن دهه فجر به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای صادرات یک میلیارد لیتر بنزین مجوز داده شده است.

وی با تاکید بر این‌ که با بهره‌برداری از طرح‌های جدید پالایشگاهی مازاد تولید بنزین مجوز ایران افزایش قابل توجهی می‌یابد، بیان کرد: همچنین از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به 51 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

رئیس ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت افزود: با توجه به کاهش مصرف و بهره‌برداری تدریجی از طرح‌های جدید بنزین‌سازی تا پایان سال‌جاری امکان صادرات یک میلیارد لیتر بنزین به کشورهای مختلف وجود دارد.

میرکاظمی از برنامه‌ریزی منظم برای بازاریابی بازارهای هدف صادرات بنزین ایران خبر داد و یادآور شد: ایران قصد دارد علاوه بر کشورهای همسایه به بازارهای فرامنطقه‌ای نیز بنزین و گازوئیل صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها