1390 ؛ سال تکمیل چرخه اقتصاد هنر

اگرچه سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از 12 بهمن با بخش جنبی هفت‌هنر هفت هنرمند کار خود را شروع کرد، اما عصر دیروز شاهد مراسم رسمی افتتاحیه خود در موزه هنرهای معاصر بود.
کد خبر: ۳۸۴۰۱۸

روز گذشته همراه با گشایش شاخه نقاشی این رویداد هنری در موزه هنرهای معاصر که شامل بخش‌های مسابقه، گنجینه آثار انقلاب اسلامی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مروری بر هنر معاصر ایران از پیش از سال 1357 تا امروز بود، مراسم افتتاحیه‌ای هم با حضور مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان برگزار شد.

در این آیین ، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور بیش از 22 هزار اثر از 6000 هنرمند داخلی و خارجی در این رویداد بزرگ هنری گفت: استقبال گرم هنرمندان ایران و دیگر کشورها از این جشنواره، گواه حرکت درست و اصولی هنرهای تجسمی کشور به سمت جهانی شدن است که باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم به آن سرعت بخشید.

او با تایید این امر که تا امروز از تمام توان جامعه هنری کشور بهره‌برداری نشده است، ادامه داد:‌ در سال 1390 تمام تلاش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل چرخه اقتصاد هنر و رونق خرید و فروش آثار هنرمندان ایرانی در داخل کشور و سطح جهان خواهد بود که می‌تواند موجبات جهشی بزرگ را در این عرصه فراهم سازد.

در ادامه این مراسم، محمود شالویی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، مهم‌ترین دستاورد سومین دوره این جشنواره را تمرکززدایی از فعالیت‌های هنری از پایتخت دانست و افزود: وقتی از دورترین روستاهای استان سیستان و بلوچستان تا شهرهای بزرگ و کوچک کشور، چند هزار هنرمند در این رویداد بزرگ هنری شرکت می‌کنند، نشان‌دهنده بسط هنرهای تجسمی در 4 گوشه ایران است.

سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 12 اسفند در 7 رشته نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، کاریکاتور، پوستر، عکاسی و سفال و سرامیک برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها