مهمانپرست: احتمال تغییرات در ساختار وزارت امور خارجه وجود دارد

تغییرات در وزارت خارجه در راه است

سخنگوی وزارت امور خارجه در اولین نشست خبری خود پس از انتصاب صالحی، از احتمال تغییرات در ساختار وزارت امور خارجه خبر داد. یکی از برنامه‌های پیشنهادی صالحی وزیر امور خارجه که یکشنبه گذشته هنگام کسب رای اعتماد از مجلس عنوان شد، ایجاد تغییرات اساسی در ساختار وزارت امور خارجه بود که حالا جرقه‌های اولیه آن زده شده است.
کد خبر: ۳۸۳۷۵۱

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه در جلسه هفتگی خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی با بیان این‌ که موضوع تغییر ساختار همچون دیگر کشورها در وزارت خارجه ایران نیز امری طبیعی است، گفت:‌ احتمالا با توجه به سرعت تحولات بین‌المللی تغییراتی در ساختار وزارت خارجه خواهیم داشت.

وی درباره تغییرات ساختار و معاونان وزارت خارجه بعد از شروع به کار وزیر جدید خارجه گفت: ساختار وزارت خارجه ظرف سال‌های گذشته در مقاطع مختلف همواره ارزیابی شده و با توجه به شرایط برای این‌ که اهداف سیاست خارجی بهتر محقق شود، تغییراتی صورت گرفته که طبیعی است و در دستگاه‌های سیاست خارجی همه کشورهای جهان امری مرسوم است. وی توضیح دقیق‌تری درباره این تغییرات نداد.

وزیر امور خارجه در سخنان خود در مراسم کسب رای اعتماد «دیپلماسی تحول‌آفرین و روابط خارجی عدالت‌محور» را به عنوان شعار مطرح کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره این که این دیپلماسی چه تغییری به نسبت عملکرد دولت‌های نهم و دهم خواهد داشت، گفت: سیاست‌های کلی که صالحی در برنامه‌های خود در مجلس اعلام کرد و همچنین بحث دیپلماسی تحول‌گرا و روابط خارجی عادلانه، چارچوبی است که از ابتدا در دستور کار سیاست‌ خارجی ما قرار داشته و تمرکز بیشتری بر این ابعاد صورت خواهد گرفت.

مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: به لحاظ جهتگیری‌های کلی در سیاست خارجی ایران، خطوط ثابت و اصلی تعیین شده از سوی مقامات ارشد و رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار دارد.

مهمانپرست با اشاره به این‌ که تحریم غیرقانونی و یکجانبه برخی کشورها بخصوص آمریکا و اتحادیه اروپا در رابطه با برخی شخصیت‌ها مسیر اشتباهی است و این راه به نتیجه نخواهد رسید، درباره قرار داشتن نام وزیر خارجه کشورمان در فهرست تحریم اتحادیه اروپا تاکید کرد: صالحی تحرکات خود را به عنوان وزیر خارجه در سطح بین‌‌المللی خواهد داشت و این مساله مانعی برای فعالیت‌های وی ایجاد نخواهد کرد.

توهم بزرگ اوباما و غرض‌ورزی انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از این نشست خبری در واکنش به اظهارنظر اوباما مبنی بر لزوم تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: اظهاراتی که از قول اوباما مطرح شد، برای مردم ما در آغاز سی و سومین سال پیروزی انقلاب ارزش و اهمیتی ندارد. هر چه روش‌های غلط آنان دنبال شود، محبوبیت خود را از دست می‌دهند و نفرت عمومی از خود به جا می‌گذارند. بهتر است آنها از این توهم بزرگ که می‌تواند از موضع بالا با دیگر کشورها صحبت کنند و یکی دو کشور برای دیگران تصمیم‌گیری کنند، خارج شوند.

همچنین وی درباره اظهارات وزیر دفاع انگلیس مبنی بر این‌ که ایران در حال دستیابی به سلاح اتمی است، افزود: اظهارات برخی مقامات غربی درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ما با توجه به این‌ که این فعالیت‌ها با همکاری و زیرنظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد و صلح‌آمیز بودن این فعالیت‌ها بارها از سوی گزارش‌های آژانس تایید شده در جهت فضای تخریبی است.

وی ادامه داد: این اظهارنظرها ناشی از عدم اطلاع دقیق از وضعیت برنامه‌ هسته‌ای ایران است یا اغراض خاص سیاسی برای فشار آوردن به ملت ایران به شمار می‌رود و هر چه این نوع اظهارات بیشتر مطرح شود، اعتبار گویندگان را زیرسوال می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها