عجم در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

افتتاح 326 پروژه در استان قزوین در دهه فجر

استاندار قزوین گفت: همزمان با سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر 326 پروژه با اعتباری بالغ بر 345 میلیارد تومان در استان قزوین به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۳۸۲۹۸۵

به گزارش مهر از قزوین، احمد عجم ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار داشت: این پروژه ها در محورها و بخش های مختلف آماده افتتاح شده که در بخش امور عمرانی و زیربنایی 98 پروژه با اعتباری بالغ بر100 میلیارد تومان، در بخش امور اقتصادی 162 پروژه با 230 میلیارد تومان و در بخش امور فرهنگی و اجتماعی 66 پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
 
استاندار گفت: با راه اندازی و افتتاح این طرح ها سه هزار و 837 فرصت شغلی جدید در استان قزوین ایجاد می شود.هزینه و اجرای بیش از 350 میلیارد تومان پروژه در فاصله زمانی یک سال بیانگر عزم بالا و سرعت و دقت دولت و مدیران دستگاه ها در اجرای پروژه ها در بخش های مختلف است.
 
وی با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی در استان اظهار داشت: تغییر و تحولات مدیریتی امری بدیهی است که بدون سر و صدا و هیاهو انجام می شود و نگاه ما در تغییر مدیریت ها نیز خدمت به مردم و بهبود کیفیت ارائه خدمات است.
 
عجم درخصوص مشکلات واحدهای صنعتی و مسائل کارگری استان گفت: در استان 50 واحد دارای مشکلاتی هستند که بحرانی تلقی نمی شوند اما دغدغه مجموعه مدیریت استان بر رفع مسائل و مشکلات این واحدها استوار است.
 
وی افزود: در چند سال گذشته اقدامات خوبی بویژه در دولت های نهم و دهم برای حل مسائل کارگری و واحدهای صنعتی مشکل دار استان قزوین صورت گرفته که قابل مقایسه با گذشته نیست.
 
عجم تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها چند بسته حمایتی برای حمایت از بخش های مختلف بویژه صنعت تهیه شده و در استان قزوین نیز بیش از یکسال است که درخصوص شاخص های مرتبط به انرژی در بخش صنعت و تأثیر این شاخص ها بر تولید بررسی هایی صورت گرفته است.
 
استاندار گفت: در استان قزوین از سه هزار و200 واحد صنعتی حدود600 واحد تحت تأثیر تغییر قیمت حامل های انرژی قرار می گیرند که 400 واحد برای دریافت تسهیلات به منظوراصلاح و نوسازی دستگاه ها و بهسازی فرآیند تولید به بانک های عامل استان معرفی شده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: از آثار اجرای این قانون رقابتی کردن کالاها وخدمات است و کسانی می توانند در صحنه بمانند و رقابت کنند که هزینه های تولید را کاهش داده و کیفیت کالای خود را بالا ببرند.
 
استاندار با تأکید بر ارتقای شاخص های فرهنگی در استان هم یادآورشد: ارتقای شاخص های فرهنگی از سیاست های دولت دهم است که با مصوبات و تخصیص اعتبارات لازم در پی تحقق این هدف است و در استان قزوین نیز سالانه 30 میلیارد تومان در فاصله زمانی پنج سال در این بخش هزینه خواهد شد.
 
وی افزود: اصل و محور همکاری در مسائل فرهنگی و اجرای برنامه های این بخش از طریق سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد و دولت کمتر خود را درگیر این مسائل می کند و اعتبارات فرهنگی از کانال دستگاهها به سازمان های مردم نهاد برای اجرای برنامه ها و طرح های فرهنگی تخصیص می یابد.
 
استاندار در خصوص صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: گردشگری یک صنعت زیربنایی است و برای اینکه قزوین به هدف گردشگری تبدیل شود باید با اجرای برنامه ها و پیگیری های لازم در سطوح ملی و بین المللی این استان را به جایگاه شایسته واصلی خود در بخش گردشگری برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها