فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 740 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه نخستین کنگره کشوری حضرت زینب (س) استان اذربایجان غربی از سراسر کشور ارسال شده است.
کد خبر: ۳۸۲۹۷۹

به گزارش جام جم آنلاین از ارومیه ، سردار محمدیوسف شاکری در دومین نشست خبری این کنگره که در سالن جلسات سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد ، اظهار داشت: این آثار در بخش‌های مختلف از جمله وبلاگ ‌نویسی ، مقاله، اثر هنری، انشا و شعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است  که از این تعداد 108 اثر شعر ، 275 اثر مقاله ، 94 اثر هنری ، 24 وبلاگ و 176 انشاء می باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا در 18 محور فراخوان ارائه شده، تصریح کرد: بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به ترتیب از استان‌های آذربایجان غربی، خراسان، اصفهان، مازندران و استان گلستان است.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف اجرای این طرح، افزود: تبیین جایگاه معنوی حضرت زینب (س) در جهان اسلام در دو بخش آثار هنری و مکتوب توسط سپاه شهدای آذربایجان غربی در این کنگره برگزار می‌شود.

سردار شاکری خاطرنشان کرد: پس از بررسی آثار ارسالی، 14 اثر در بخش مقاله، 6 اثر در بخش هنری، 3 اثر در بخش وبلاگ‌نویسی، 3 قطعه شعر ادبی و 10 انشا و نقاشی برتر به عنوان آثار منتخب انتخاب شده‌اند و در روز مراسم از این عزیزان تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 800 میلیون ریال برای این منظور در نظر گرفته شده، اعلام کرد: اعتبارات لازم در این زمینه اختصاص نیافته، ولی اقدامات برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره در حال انجام است و متوقف به وصول اعتبار نیست.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ابراز داشت: محوریت آثار ادبی و هنری شامل حضرت زینب (س) و امنیت اخلاقی، حضرت زینب (س) و فعالیت اجتماعی، حضرت زینب (س) و انسان‌سازی، حضرت زینب (س) و ترویج فرهنگ ایثار است.

وی با بیان اینکه کنگره کشوری حضرت زینب (س) به میزبانی استان اذربایجان غربی  به مرکزیت ارومیه برگزار می‌شود ، افزود: با برپایی کنگره کشوری حضرت زینب (س) جنبه‌های مختلف زندگی این بانوی بزرگوار به عنوان یک خواهر و زن فداکار و ایثارگر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا فرهنگ ایثار، استقامت و پایداری در بین زنان جامعه اسلامی بیشتر از این در کشور اسلامی ایران نهادینه شود.

سردار شاکری ، تبیین جنبه های ولایتمداری و ولایت پذیری از سوی حضرت زینب کبری (س )، مسئولیت پذیری و تکلیف گرایی حضرت زینب کبری (س ) و رابطه دینی و سیاست در سیره حضرت زینب کبری (س ) را از جمله محورها و موضوعات این کنگره اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این یک حرکت جمعی است و تمام دستگاهای مرتبط کمک کردند تا بتوانیم به اهداف تبین شده برسیم .

سردار شاکری با عنوان اینکه حرکت حضرت زینب کبری (س) بر اساس تکلیف محوری بود اظهار داشت: آن حضرت با خطبه های آتشین خود پایه های حکومت 50 ساله اموی را لرزاند و سردمداران حکومت فاسد اموی رسوا کرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امروز بیش از هر زمانی به مطالعه و بهره گیری از شخصیت و رفتار حضرت زینب کبری (س ) برای ماندگار ساختن ارزش های اسلامی و الگو سازی نیازمند هستیم .

ارومیه – ملیحه برقی صدقیانی خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها