کارشناسان در مورد ایرانی یا خارجی بودن سرمربی تیم ملی نظر می‌دهند

سرمربی جدید تیم ملی ؛ اولویت با خارجی صاحب سبک

4 روز از حذف تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا می‌گذرد، اما هنوز از معرفی سرمربی جدید این تیم خبری نیست. این موضوع از آن جهت جالب است که پیش از این اهالی فدراسیون به‌گونه‌ای رفتار می‌کردند که گویی با گزینه سرمربیگری تیم ملی به توافق نهایی رسیده‌اند و فقط برای این‌که روحیه تیم ملی تضعیف نشود از اعلام نام آن خودداری می‌کنند. اما حالا که دیگر تیم ملی حذف شده و افشین قطبی هم با شال گردن باشگاه شیمیزو اس پالس ژاپن عکس یادگاری گرفته، چرا مسوولان فدراسیون در معرفی سرمربی جدید تعلل می‌کنند؟ آیا تمام آن بحث‌ها مبنی بر این‌که مذاکره با یک مربی سرشناس خارجی نهایی شده و فقط منتظر نتایج تیم ملی در دوحه هستیم، بازی اهالی فدراسیون فوتبال با افکار عمومی بود؟ هرچند گفته می‌شود عباس ترابیان یک تنه در حال مذاکره با مربیان مدنظر است، اما ظواهر امر این‌گونه می‌گوید که هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده که اگر خلاف آن بود، شمه‌ای از آن از نشست دیروز کمیته فنی فدراسیون فوتبال به بیرون درز می‌کرد.
کد خبر: ۳۸۲۶۳۹

دیروز نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال با حضور علی کفاشیان و در غیاب علی دوستی‌مهر و منصور ابراهیم‌زاده برگزار شد و اعضا در خصوص برنامه‌های تیم‌های ملی به بحث و تبادل نظر پرداختند؛ در پایان این نشست هم روی انتخاب سریع مربی برای تیم ملی بزرگسالان و امید تاکید شد.

البته در این نشست در مورد ایرانی یا خارجی بودن سرمربی بعدی تیم ملی بزرگسالان هم به شکل عجیبی نتیجه‌گیری شد؛ این‌که فدراسیون برای تیم ملی به دنبال یک مربی تراز اول خارجی است، اما اگر نتواند، مربی مناسب ایرانی هدایت تیم را برعهده خواهد گرفت!

علی کفاشیان که خود هفته آینده باید به مجلس برود تا در مقام پاسخگویی به سوالات نمایندگان ملت برآید، در پایان نشست دیروز گفت: «تاکید کمیته فنی بر انتخاب فوری سرمربی برای این تیم است. شاخص‌ها و مشخصات یک سرمربی که از هر لحاظ به نفع تیم ملی بزرگسالان باشد، مورد بررسی قرار گرفت. در واقع اسمی در میان نبود و فقط در خصوص معیارها و شاخص‌های یک مربی بحث و بررسی شد که امیدوارم هرچه زودتر با انتخاب گزینه‌ای مناسب و خوب، سرمربی تیم ملی بزرگسالان را انتخاب کرده و از هم‌اکنون برنامه‌های مختلفی را برای تیم‌های ملی، جهت آماده‌سازی در مسابقات پیش رو به اجرا درآوریم. البته این کمیته تاکید بر مربیان خوب و تراز اول خارجی برای تیم ملی بزرگسالان و امید دارد، اما چنانچه به دلیل درگیری مربیان در لیگ‌های مختلف، نتوانیم گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنیم، از مربی مناسب ایرانی برای هدایت تیم ملی استفاده خواهیم کرد.»

البته نظر دیگر اعضای کمیته فنی کمی با کفاشیان متفاوت است. یکی از این اعضا فریدون معینی است که اعتقاد دارد با توجه به این‌که تیم ملی باید روز 20 بهمن ماه در دیداری تدارکاتی به مصاف روسیه برود، تا آن زمان انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی قطعی می‌شود و نیازی به معرفی یک مربی موقت ایرانی نیست.

در این میان منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال هم‌چنین عنوان کرده‌اند که اهالی فدراسیون برای انتخاب سرمربیان تیم‌های بزرگسالان و امید کشورمان به جمع‌بندی رسیده‌اند و به احتمال فراوان طی یک هفته آینده گزینه‌های مورد نظر فدراسیون انتخاب و گفت‌وگوهای نهایی با آنها صورت خواهد گرفت.

با این حال تجربه نشان داده که تا قبل از امضای قرارداد با جانشین قطبی نمی‌توان در مورد ایرانی یا خارجی بودن سرمربی بعدی تیم ملی به جمع‌بندی رسید. حتی اگر کمیته فنی فدراسیون و شخص رئیس تصمیمشان را درباره خارجی بودن این گزینه گرفته باشند. به همین خاطر ما هم به سراغ برخی کارشناسان و مربیانی وطنی رفتیم تا از نظرات آنها پیرامون ملیت سرمربی بعدی تیم ملی کشورمان مطلع شویم:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رضا پورعالی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها