وزیر اطلاعات: بیش از 10 نفر در رابطه با شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند

تروریست هسته‌ای در صفحه تلویزیون

یک سال پس از اقدام تروریستی که به شهادت مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران منجر شد، عامل اصلی این حادثه تروریستی با بیان اعترافاتی در صدا و سیما، به تشریح جزئیاتی از چگونگی این اقدام تروریستی پرداخت. براساس این اعترافات که دو بخش آن دوشنبه‌شب و دیشب از رسانه ملی منتشر شد، مجید جمالی‌فش، عامل اصلی ترور شهید علیمحمدی از فراگیری روش‌های تروریستی در تل‌آویو خبر‌داده‌است.
کد خبر: ۳۷۹۴۷۰

این اعترافات که با انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی روبه‌رو شده است، سند جدیدی از حمایت‌های رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی و اقدامات علیه ایران به شمار می‌رود.

مجید جمالی‌فش، عامل اصلی ترور شهید علیمحمدی که توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شده است در تشریح چگونگی فراگیری آموزش‌های تروریستی گفت: در سفری که به تل‌آویو داشتم در پادگانی در اتوبان اورشلیم ـ تل‌آویو با چند افسر ارشد اسرائیلی آشنا شدم و در آنجا آموزش‌های مختلف از جمله تعقیب و گریز و چسباندن بمب زیر‌خودرو را فرا گرفتم.

این تروریست برای تمرین عملیات بمب‌گذاری با استفاده از موتور در این پادگان آموزش‌های خاصی را فراگرفته است.

جمالی‌فش در بخش دیگری از این مصاحبه با تشریح جزئیات بیشتر گفت: پس از این‌که درباره ترور دکتر علیمحمدی از زوایای مختلف توجیه روانی و عملیاتی شدم و چند بار عملیات بمب‌گذاری را در پادگانی در نزدیک تل‌آویو تمرین کردم، ماکت بسیار دقیقی از منزل دکتر علیمحمدی و محیط اطراف منزل وی در اختیار من قرار گرفت تا کاملا با محیط و شرایط واقعی عملیات ترور وی آشنا شوم.

غلبه دستگاه اطلاعاتی ایران بر سیستم اطلاعاتی موساد

به گزارش «جام‌جم»، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در نشست خبری دیروز خود از برتری تکنولوژی‌های بومی اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تکنولوژی‌های پیشرفته موساد که از سوی کشورهای غربی و آمریکا تامین شده است، خبر داد و با تاکید بر این‌که نیروهای اطلاعاتی کشورمان در عملیات‌های اخیر خود، داخل تشکیلات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نفوذ کرده‌اند از دستگیری بیش از 10 نفر از اعضای شبکه‌های مختلف که وابسته به رژیم صهونیستی هستند، خبر داد.

مصلحی با اشاره به غلبه دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بر سیستم اطلاعاتی موساد که با پشتیبانی کشورهای غربی و آمریکا فعالیت دارد، گفت: به خاطر فتنه سال 88 و مشغول شدن وزارت اطلاعات به مسائل داخلی، یک حفره اطلاعاتی در کشور به وجود آمد و دشمنان با خیال خام خود امیدوار‌شدند از این فرصت استفاده کنند.

وی ترور شهید مسعود علیمحمدی در سال گذشته را در راستای همین تصور دشمنان خواند و گفت: بعد از این ترور، دستگاه اطلاعاتی کشورمان اقدامات قابل توجهی را برای شناسایی طراحان و عوامل این اقدام تروریستی انجام داد.وزیر اطلاعات از جمله اقدامات اطلاعاتی انجام شده را استفاده از تکنولوژی اطلاعاتی بومی علیه تکنولوژی پیشرفته موساد برشمرد و گفت: استفاده از نیروی انسانی کارآمد از دیگر عوامل موفقیت دستگاه اطلاعاتی کشور برای غلبه بر سیستم اطلاعاتی دشمن بود.

وی با تاکید بر این‌که دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، موفقیت‌های زیادی در زمینه نفوذ اطلاعاتی به دست آورده است، گفت: با توانمندی‌هایی که داشتیم در عمق سیستم اطلاعاتی موساد نفوذ کردیم و دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی با نفوذ در موساد توانست بر سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اشراف کامل پیدا کند و به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

اقدامات این شبکه‌ها به صورت سلولی انجام می‌شود

مصلحی در تشریح چگونگی اقدامات شبکه‌های جاسوسی دستگیر شده، گفت: اقدامات این شبکه‌ها به صورت سلولی انجام می‌شود به این معنی که عناصر این شبکه‌ها از اقدامات همدیگر بی‌اطلاع بودند.وی به عنوان نمونه به عملیات ترور شهید علیمحمدی اشاره کرد و گفت: در این عملیات تروریستی، کسی که مسوول خرید موتورسیکلت بوده، به هیچ عنوان کسی را که ریموت بمب را روی این وسیله نصب کرده نمی‌شناسد و کسی هم که برای فرد تروریست، خانه اجاره کرده از هویت این فرد بی‌خبر بوده است.مصلحی افزود: نوع آموزش‌هایی که این افراد در سرزمین‌های اشغالی دیده بودند نشان می‌دهد که این مجموعه، فردی نیست و مجموعه‌ای شبکه‌ای است که یک هادی خارجی دارد.

وزیر اطلاعات در خصوص تعداد و هویت دستگیرشدگان نیز گفت: بیش از 10 نفر در رابطه با شبکه‌های مختلف دستگیر شدند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روند ادامه دارد و در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را در این رابطه در اختیار مردم قرار می‌دهیم.مصلحی گفت: دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی توانست شبکه‌های مختلف جاسوسی طراحی شده از سوی دشمن و همچنین افرادی را که آموزش داده بودند، شناسایی کرده و در هم بکوبد و فردی که دوشنبه شب، بخشی از اعترافاتش از رسانه ملی پخش شد، یکی از عناصر این شبکه‌ها بوده است.

بهره‌برداری رژیم صهیونیستی از مناطق آلوده اطلاعاتی اطراف ایران

مصلحی با اعلام این‌که دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مناطق آلوده اطلاعاتی اطراف جمهوری اسلامی را مورد بهره‌برداری قرار داده بود، گفت: همه مناطق آلوده اطلاعاتی را شناسایی و در کنار آنها پایگاه‌های اطلاعاتی ایجاد کردیم و توانستیم با استفاده از این پایگاه‌ها ضربه سنگینی را به این شبکه‌ها وارد کنیم که در آینده نزدیک، اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر می‌کنیم.

مصلحی افزود: رژیم صهیونیستی، اهداف اطلاعاتی خود را با استفاده از مزدوران لمپن و بی‌ریشه و ورشکستگان سیاسی مانند ریگی، منافقین، کومله، پژاک و دموکرات‌ها انجام می‌دهد.وی با اعلام این‌که گروه‌هایی که از جمهوری اسلامی صدمه دیده‌اند در کشورهای اروپایی و غربی با سران رژیم صهیونیستی و ناتو نشست‌هایی را برگزار می‌کنند، گفت: به عنوان مثال، ریگی نشست‌های مختلفی با عوامل رژیم صهیونیستی و ناتو برگزار کرده بود و آنها در این جلسات ریگی را تحریک می‌کردند که اقدامات خود را به جای محدود کردن در شرق کشور در شهرهای بزرگ توسعه دهد.

رژیم صهیونیستی با هرگونه پیشرفت در کشورهای منطقه مخالف است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسناد قابل توجهی که در اختیار ما قرار دارد ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی با هر گونه پیشرفت علمی در کشورهای اسلامی و منطقه و بویژه در ایران مخالف است.وی با تاکید بر این‌که بر اساس اسناد و مدارک موجود هدف دشمنان ما فقط سایت‌های هسته‌ای نیست بلکه آنها هر نوع موفقیت و پیروزی نه فقط در جمهوری اسلامی بلکه در منطقه را بر نمی‌تابند، گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم هر نوع پیشرفت علمی را هدف قرار داده و به خیال خود از این طریق می‌خواهند به جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه ضربه بزنند.

وزیر اطلاعات با هشدار نسبت به این‌که همه دانشمندان برجسته کشورهای منطقه در معرض تهدید و ترور رژیم صهیونیستی قرار دارند، گفت: بر اساس وظیفه خود به این کشورها در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مصلحی خطاب به کشورهای منطقه و همسایه گفت: هر نوع تعامل با رژیم صهیونیستی و امکاناتی که در اختیار این رژیم قرار می‌گیرد، تهدیدی برای منطقه و جمهوری اسلامی است.وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که وجود پایگاه برای اقدامات جاسوسی و تروریستی رژیم صهیونیستی به ضرر کل منطقه است، گفت: به عنوان مثال، رسوایی که برای این رژیم در قالب حرکت تجاری و بازرگانی در دبی به وجود آمد، نشان داد که این رژیم تنها به دنبال ترور و ناامنی است و امیدواریم کشورهای منطقه و همسایه به این موضوع توجه داشته باشند.

بازتاب گسترده دستگیری عامل ترور دانشمند ایرانی در رسانه‌های جهان

انتشار خبر دستگیری و متلاشی شدن شبکه جاسوسی وابسته به موساد و اعتراف عامل ترور دانشمند هسته‌ای ایران به ارتباط با رژیم صهیونیستی، در رسانه‌های خبری جهان بازتاب‌های فراوانی داشت و بسیاری از رسانه‌ها این خبر را در صدر اخبار خود قرار دادند.

به گزارش فارس، روزنامه الحیات چاپ لندن با انتشار این خبر، نوشت: ایران با نفوذ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل اعلام کرد که عاملان ترور مسعود علیمحمدی، دانشمند هسته‌ای ایران در ژانویه سال 2010 را بازداشت کرده است.

این روزنامه اعلام کرد که این اقدام ایران به مثابه ضربه‌ای دردناک بر پیکر موساد بود.

بخش عربی پایگاه خبری شبکه بی‌بی‌سی نیز تنها به نقل خبر اکتفا کرد، ولی در پایان آن سیاست همیشگی خصمانه علیه ایران را ادامه داد و به نقل از برخی تحلیلگران آمریکایی و انگلیسی که به هویت آنان اشاره نکرد، مدعی شد که علیمحمدی با برنامه هسته‌ای ایران مرتبط نبوده است.

شبکه خبری الجزیره در پایگاه خبری خود با این تیتر که ایران یک شبکه جاسوسی اسرائیل را بازداشت کرد، تصریح کرد ایران اعلام کرده است که موساد برای ترور دانشمند ایرانی از چند کشور اروپایی و چند کشور در منطقه سوءاستفاده کرده است.

بخش عربی رویترز نیز با اشاره به تنش‌های میان ایران و رژیم صهیونیستی تلاش کرد که فضای رعب‌آمیز جنگ را علیه ایران ترسیم کند، به واکنش آمریکا به این خبر پرداخت و به نقل از موضع‌گیری مقامات آمریکایی، اتهامات ایران به آمریکا در خصوص ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را سخیف دانست.

روزنامه آمریکایی بوستون‌گلوب چاپ آمریکا نیز در واکنش به دستگیری عامل ترور مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران در گزارشی عنوان کرد که ایران، اسرائیل را با قتل استاد دانشگاه تهران مرتبط دانست.

این روزنامه آمریکایی سپس با تشریح خبر دستگیری عامل ترور علیمحمدی، به اعترافات عامل ترور استاد دانشگاه تهران و ارتباط وی با موساد و سپس به سکوت صهیونیست‌ها درباره این خبر اشاره کرد و نوشت، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هیچ اظهارنظری درباره اعترافات فرد دستگیر شده مطرح نکرده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز ضمن اعلام این خبر با پرداختن به بحث برنامه هسته‌ای ایران از بحث اصلی منحرف شده و به ادعاهای غرب در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و نوشت که آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب بر این باورند که ایران به دنبال برنامه تسلیحات هسته‌ای است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز با اشاره به اعترافات عامل ترور مسعود علیمحمدی در خصوص داشتن ارتباط با شبکه جاسوسی موساد در گزارشی به سکوت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت مقامات صهیونیستی هیچ پاسخی به اعترافات عامل قتل فیزیکدان هسته‌ای ایران مبنی بر داشتن رابطه با موساد ارائه نکردند.واشنگتن‌پست هم در گزارشی اعلام کرد که عامل ترور دانشمند هسته‌ای ایران با موساد ارتباط داشته و به داشتن چنین ارتباطی اعتراف کرده است.

جواب رد شهید علیمحمدی به درخواست همکاری منافقین

همسر شهید علیمحمدی چندی پیش در دیداری که سردار نقدی و رئیس سازمان بسیج به همراه تعدادی از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با او داشتند، به مطلب مهمی اشاره کرد.

وی در این دیدار گفت: 10 روز قبل از شهادت دکتر، منافقین برخی اسناد مهم مربوط به مباحث هسته‌ای کشورمان را از طریق اینترنت برایش ارسال کرده بودند تا وی درباره صحت یا عدم صحت اسناد نظر بدهد؛ اما دکتر هیچ پاسخی به آنها نداد.

به گزارش فارس، همسر شهید علیمحمدی درباره خصوصیات اخلاقی آن شهید گفت: شهید علیمحمدی بسیار در کارش دقیق بود؛ به نحوی که هیچ‌گاه رفاقت و دوستی را در کارهایش دخالت نمی‌داد، به همین جهت بارها پیش آمد که با دوستانش ساعت‌ها بر سر نحوه انجام کاری بحث می‌کردند؛ اما رابطه‌اش با دانشجویان یک رابطه پدر و فرزندی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها