معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف برق، مبلغ مندرج در قبوض هر مشترک 30 درصد کاهش می‌یابد. به گزارش مهر، محمد بهزاد با اشاره به این‌که قیمت‌های جدید برق مصرفی به صورت پلکانی لحاظ شده، افزود: دولت براساس وعده قبلی خود به مردم، تعرفه‌ها را به نحوی اصلاح کرده تا آن دسته از مشترکانی که مطابق با الگو مصرف می‌کنند، کمترین افزایش قیمت را داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۵۶۸۶

وی با اشاره به این‌که مردم اگر معادل الگوی تعیین شده، مصرف داشته باشند، سهم بیشتری از یارانه‌ها را پس‌انداز خواهند نمود، بیان کرد: همانند وعده قبلی، قیمت برق مشترکانی که در حد الگو مصرف دارند، بیش از 40هزار ریال افزایش نخواهد یافت. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش برق کشور، 45 درصد از قیمت‌ها آزادسازی شده و 55 درصد یارانه‌های برق همچنان توسط دولت پرداخت می‌شود که به تدریج واقعی خواهد شد.

بهزاد با بیان این‌که صدور قبوض در کل کشور یکسان خواهد بود، خاطرنشان کرد: همچنین نحوه محاسبه این قبوض به گونه‌ای بوده که حتی برای شخصی که از کمترین میزان سواد برخوردار باشد، محاسبه آن شفاف و ساده خواهد بود.به گفته بهزاد، متوسط نرخ مصوب تعرفه برق کشاورزی کمترین میزان و با قیمت 140 ریال به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود و در بخش صنعت و معدن نیز محاسبه تعرفه در ازای هر کیلووات مصرف 400 ریال خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها