سلطانخواه

10 طرح فناوری ملی در حال اجراست

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ده طرح فناوری کلان و ملی با پیشرفت 20 تا 85 درصدی درحال اجراست.
کد خبر: ۳۷۴۳۷۷

 به گزارش واحد مرکزی خبر ، نسرین سلطانخواه در نشست ملی علم تا عمل افزود :‌ از سال 88 - 87 ، این طرحها با بودجه ای بیش از 850 میلیارد ریال درحال اجراست .

وی گفت : هر یک از این طرح ها ، دارای شورای سیاستگذاری است که نظارت مرحله ای بر روند اجرای آن را بر عهده دارد.

سلطانخواه افزود : این طرح ها همچنین دارای کمیته اجرایی است که موظف به زمانبندی فعالیت‌ها، تقسیم کار و نظارت بر اجرای آن است.

وی گفت : برای پیگیری و اجرای این طرحها تاکنون 31 جلسه شورای راهبری و 240 جلسه کمیته اجرایی تشکیل شده و ده طرح آن پیشرفت قابل توجهی داشته است.

سلطانخواه افزود : پنج نوع رادیو داروی تولیدی داخلی یکی از این طرح هاست که برای درمان بیماران صعب العلاج و سرطانی کاربرد دارد و امروز به بهره برداری رسید.

وی گفت : این رادیوداروها مراحل آزمایشی و بالینی خود را طی و مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را دریافت کرده است.

سلطانخواه افزود : چند طرح کلان ملی دیگر نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین ، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه ، تکمیل چرخه علم و فناوری و پیوند یافته های علمی با نیاز جامعه را از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد.

سلطانخواه گفت : برای ایفای این وظایف ، برنامه های مختلفی درحال اجراست که یکی از آن ها ، طراحی و تصویب طرح های کلان ملی است.

وی استفاده هر چه بیشتر از فناوری های جدید و دانش تولیدی در داخل ، تامین نیازهای کنونی و آینده کشور ، بهره مندی از نتایج آن در سطح ملی و استفاده از توان بخش خصوصی را از ویژگی های طرح های کلان ملی برشمرد.

در این نشست ، قرارداد 4 طرح کلان ملی میان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارتخانه های صنایع و معادن، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی امضا شد.

در این نشست همچنین از 5 رادیو داروی تولید داخل با حضور رئیس جمهور ، برخی وزرا و اعضای خانواده شهید شهریاری رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها