ساماندهی فیلم‌ها و تصاویر را به نرم‌افزارهای ویرایشگر بسپارید

وقتی ساخت فیلم‌های خانگی آسان می‌شود

امروزه دوربین‌های دیجیتالی فیلمبرداری و عکاسی به یکی از ضروری‌ترین ابزارهای زندگی ما انسان‌ها مبدل شده‌اند و به جرات می‌توان گفت کمتر کسی است که با استفاده از این دوربین‌ها، عکاسی و فیلمبرداری را حتی برای یک بار هم که شده تجربه نکرده باشد.
کد خبر: ۳۷۴۱۷۶

علی‌رغم این‌که در گذشته تنها افراد محدودی و یا بهتر بگوییم در هر خانواده بزرگی تنها یکی از اعضای این خانواده دوربینی داشت که امید همه افراد و اعضای خانواده برای ثبت خاطرات به او بود، امروزه هر کس و تنها با فشار دادن یک کلید روی گوشی تلفن همراه خود که از قابلیت عکاسی و فیلمبرداری برخوردار باشد می‌تواند در ثبت لحظات به‌یادماندنی سهیم بوده و مشارکت داشته باشد و به این ترتیب می‌توان گفت که امروزه همه افراد از یک دوربین دیجیتالی که می‌تواند بخشی از امکانات گوشی تلفن همراه آنها باشد برای ثبت لحظات به‌یادماندنی، خاطره‌انگیز و با ارزش زندگی خود استفاده می‌کنند.

اگر شما از جمله افراد علاقه‌مند به عکاسی و فیلمبرداری و ثبت تصاویر و ضبط فیلم‌های ویدئویی و خانوادگی هستید به شما توصیه می‌کنیم که حتما و حداقل برای یک بار هم که شده استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی برای ویرایش تصاویر و فیلم‌های ویدئویی که ثبت کرده‌اید را نیز تجربه کنید. در حقیقت این نرم‌افزارها واسط بین شما و خاطراتتان هستند که آنها را در قالب اطلاعات دیجیتالی روی حافظه دوربین و یا گوشی تلفن همراهتان ذخیره کرده‌اید. ویژگی مشترک همه این نرم‌افزارها که از آنها به عنوان نرم‌افزارهای ویرایشگر تصاویر و فیلم‌های خانگی نام برده می‌شود می‌توانند امکانات و قابلیت‌های متعددی را در این زمینه در اختیار کاربران قرار دهند این است که اجرای آنها بسیار ساده است و به این ترتیب حتی کاربران خانگی که در این زمینه اطلاعات اندکی داشته باشند نیز می‌توانند به کمک این نرم‌افزار فیلم‌ها و تصاویر را ویرایش کنند و حتی افکت‌ها یا جلوه‌های صوتی و تصویری را نیز به آنها اضافه کنند. این نرم‌افزارها عموما از سرعت اجرایی بسیار بالایی برخوردارند و ویرایش فیلم مورد نظر شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان‌پذیر می‌سازند.

نسل جدید ویرایشگرها

نرم‌افزارهای ویرایشگر تصاویر و فیلم‌های خانگی بهترین راهکار برای ساماندهی عکس‌ها و تصاویر انباشته شده روی کامپیوترهای شخصی شما هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزارها که بخشی از فناوری‌های نوین دیجیتالی محسوب می‌شوند این است که به کمک آنها مرور، پخش، تبدیل و حتی ویرایش فیلم‌ها و تصاویر از طریق یک واسط کاربری امکان‌پذیر خواهد بود. علی‌رغم این‌که ساخت فیلم‌های ویدئویی مستلزم برخورداری از تخصص کافی در این زمینه است اما خوشبختانه این نرم‌افزارها که نسل جدیدی از نرم‌افزارهای ویرایش فیلم و تصویر هستند این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به راحتی و بدون نیاز به داشتن هرگونه تخصصی در زمینه فیلمسازی به آسانی فیلم‌های ویدئویی حرفه‌ای خانگی بسازید. اگرچه نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای که در صنعت فیلمسازی از آنها برای ویرایش فیلم و تصویر استفاده می‌شود، بسیار دشوار و پیچیده بوده و علاوه بر اختصاص زمانی طولانی برای یادگیری و اطلاع از چگونگی نحوه استفاده از آنها باید زمان نسبتا طولانی را نیز برای استفاده از آنها صرف کنید.

اما به کمک نرم‌افزارهای خانگی ویرایش فیلم، شما قادر خواهید بود به آسانی ویدئوی خانگی مورد نظر خود را ساخته و به دور از هرگونه هیاهو و دردسری برای استفاده از این نرم‌افزار از قابلیت‌های متنوع و متعدد آن بهره‌مند شوید. ویرایش فیلم‌های ویدئویی در گذشته بسیار دشوار بود و کمتر کسی قادر بود با استفاده از نرم‌افزارهای پیچیده‌ای که برای این کار وجود داشت، مسوولیت انجام این کار را برعهده بگیرد؛ اما پیشرفت فناوری‌های دیجیتالی در دنیای امروز، زمینه مناسبی را فراهم نموده است تا روزبه‌روز بر تعداد نرم‌افزارهای ویرایشگر تصاویر و فیلم‌های خانگی افزوده شود و به این ترتیب با ساخت نرم‌افزارهایی که در مقایسه محیط کاربری آسان‌تری دارند، ویرایش فیلم و تصویر که در گذشته کار بسیار پیچیده‌ای تلقی می‌شد و انجام آن نیازمند به گذراندن دوره‌های آموزشی بلندمدت بود، امروزه بسادگی و با داشتن کمترین اطلاعات درباره استفاده از کامپیوتر امکان‌پذیر خواهد بود. با وجود چنین امکانی امروزه برای ویرایش مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌های خانگی که به عنوان بخشی از خاطرات گذشته آنها را ثبت کرده‌اید، دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی به افرادی که به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند نخواهید داشت بلکه به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید به تصاویر ویدئویی که از طریق دوربین‌های دیجیتالی خانگی ثبت کرده‌اید، جلوه‌های بسیار زیبا و متنوعی را اضافه کنید یا حتی موسیقی مورد علاقه خود را نیز به عنوان موسیقی متن در هنگام نمایش فیلم‌ها یا تصاویر پخش کنید.

از فیلم‌های صامت تا جلوه‌های تصویری

به گفته بسیاری از کارشناسان تصاویر ویدئویی که با استفاده از این نرم‌افزارها ویرایش می‌شوند پس از پایان مراحل کار به گونه‌ای خواهند بود که به نظر می‌رسد یک فرد بسیار حرفه‌ای که در کار خود تخصص داشته، مسوولیت ویرایش آن را بر عهده داشته است و این در حالی است که ویرایش این تصاویر توسط یک فرد تازه‌کار که هیچ تخصصی در زمینه ویرایش این فیلم‌ها و تصاویر ویدئویی نداشته انجام شده است. اگر نگاهی به تاریخ ساخت فیلم از روزهای آغازین تا به امروز بیندازید بدون تردید متوجه خواهید شد که فناوری ساخت فیلم از گذشته تا به امروز مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و به تدریج با پیشرفت علم و فناوری مراحل مختلف ساخت فیلم با تحولات عظیمی مواجه شده است به گونه‌ای که امروزه به جای فیلم‌های صامت و سیاه و سفید شاهد فیلم‌هایی با جلوه‌های تصویری و صوتی بسیار زیبا و قدرتمندی هستیم که بیش از هر ویژگی دیگری مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با مشاهده این فیلم‌ها به این فکر افتاده‌اید که هر طور شده ساختن یک فیلم را حتی به صورت تفریحی و غیرحرفه‌ای یا آماتور تجربه کنید به شما این نوید را می‌دهیم که خوشبختانه این روزها شرکت‌های بزرگی که در زمینه طراحی و ساخت نرم‌افزارهای کامپیوتری فعالیت می‌کنند، نرم‌افزارهایی را برای ویرایش تصاویر و فیلم‌های ویدئویی طراحی کرده‌اند که می‌توان آنها را نوعی ابزار قدرتمند برای انتقال تصاویر و فیلم از دوربین به کامپیوتر، ویرایش این اطلاعات و همچنین ذخیره عکس‌ها و فیلم‌های ثبت شده به شمار آورد.

نکته: حتی کاربران خانگی که در زمینه ساخت فیلم اطلاعات اندکی دارند نیز می‌توانند به کمک این نرم‌افزار فیلم‌ها و تصاویر را ویرایش کنند

در این نرم‌افزارها مراحل انجام کار تقریبا مشابه است. در اولین مرحله مجموعه‌ای از اطلاعات از طریق کابل USB یا از طریق سیستم‌های ارتباطی نظیر بلوتوث، wifi و... از دوربین وارد کامپیوتر می‌شود و به این ترتیب شما می‌توانید مجموعه‌ای از اطلاعات صوتی و تصویری را روی صفحه نمایشگر کامپیوتر خود مشاهده کنید و آنها را براساس تاریخ، موضوع یا هر ویژگی دیگری طبقه‌بندی و سازماندهی کنید.

در مرحله بعدی براساس انتخاب برنامه ویرایش تصویر یا فیلم می‌توانید در تصاویر ثبت شده تغییراتی را ایجاد کنید یا با استفاده از برنامه ویرایش فیلم مجموعه‌ای از چند فایل ویدئویی را به هم مرتبط ساخته یا قسمتی را از آن جدا کنید یا این که تنها در مدت زمان چند ثانیه تا چند دقیقه کیفیت آن را تغییر دهید.

در مرحله دیگر می‌توانید به دلخواه خود الگوهایی را به اطلاعات ثبت شده اضافه کنید تا بتوانید با توجه به آن خاطرات گذشته را در قالب عکس‌ها و تصاویر ویدئویی مرور کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید به آسانی این مجموعه را در اختیار دوستان و آشنایان خود نیز قرار دهید.

نرم‌افزار آشنا در سیستم‌های عامل ایکس‌پی

یکی از نرم‌افزارهایی که به عنوان یک نرم‌افزار مطمئن برای ویرایش تصاویر و فیلم‌های خانگی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و سر و صدای زیادی را به راه انداخته است نرم‌افزار movie maker ویندوز است که افرادی که در کامپیوتر شخصی خود از سیستم عامل ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند براحتی و از طریق قسمت accessories به آن دسترسی خواهند داشت. استفاده از این نرم‌افزار که به عنوان یک برنامه جانبی در ویندوز ایکس‌پی ارائه شده است بسیار آسان است. در این نرم‌افزار فایل‌های صوتی و تصویری پس از انتقال از حافظه دوربین به کامپیوتر وارد یک محیط نرم‌افزاری می‌شوند که در آنجا براحتی می‌توانید جلوه‌های صوتی یا تصویری متنوعی را به آن اضافه کنید.

علاوه بر این، نرم‌افزارهای مشابه دیگری نیز طراحی و ساخته شده است که هریک از آنها ممکن است با یک نوع سیستم عامل بخصوص سازگاری داشته باشند اما آنچه مسلم است این است که این نرم‌افزارها با یک ویژگی مشترک یعنی با هدف ایجاد زمینه‌ای برای سازماندهی، ویرایش، ایجاد و تهیه یک نسخه پشتیبان از خاطرات شما طراحی شده‌اند که این امکان را با شرایطی بسیار آسان‌تر در مقایسه با نرم‌افزارهای تخصصی و حرفه‌ای موجود برای ویرایش فایل‌های صوتی و تصویری و همچنین با سرعتی بیشتر فراهم آورده و در پایان نتایج شگفت‌انگیزی را به عنوان محصول نهایی ویرایش در اختیار شما قرار خواهند داد.

همه آنچه شما خواسته‌اید

اگر شما هیچ تجربه‌ای در زمینه ساخت فیلم‌های ویدئوئی یا جلوه‌های ویژه تصویری ندارید هیچ نگرانی به خود راه ندهید، Cyber link یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نرم‌افزاری ویرایش تصاویر و فیلم‌های ویدئوئی است که تنها با کمی تمرین و براحتی می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید. این نرم‌افزار یکی از جدیدترین نرم‌افزارهای خانگی ویرایش فیلم است که در مقایسه از امکانات کامل‌تری برخوردار است. مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار در این است که هر کاربری می‌تواند بدون نیاز به آموزش، فیلم مورد نظر خود را با استفاده از این نرم‌افزار به طور حرفه‌ای و با توجه به سلیقه شخصی خود ویرایش کند. نسل جدید نرم‌افزارهای syberlink که اوایل هفته جاری به بازار عرضه شده است مجموعه‌ای کامل از 12نرم‌افزار اختصاصی ویرایش فیلم است که از قابلیت انتقال اطلاعات به گوشی‌های تلفن همراه و دیگر سیستم‌های ارتباطی سیار نیز برخوردار است و به این ترتیب می‌تواند پاسخگوی همه نیازهای افرادی باشد که زندگی در عصر دیجیتال را تجربه می‌کنند.

ابزارهایی برای یک زندگی دیجیتال

در حقیقت می‌توان گفت که این نرم‌افزارها به عنوان بخشی از فناوری‌های جدید، بهترین راهکار برای ایجاد ارتباطی موثر میان کاربران و ابزارهای زندگی دیجیتال هستند که امروزه همه ابعاد زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. بدون تردید یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی ساخت نرم‌افزارهای ویرایش فیلم و تصویر ایجاد امکان دسترسی به فناوری‌های نوین است. اگر در بین افرادی که 10 سال پیش ویرایش فیلم را تجربه کرده‌اند، تحقیق کنید متوجه خواهید شد که اغلب آنها حتی موفق نشده‌اند که یک‌سوم از کاری را که امروزه به کمک این نرم‌افزارها به آسانی انجام می‌دهید را انجام دهند و بی‌شک در این میان فناوری‌های دیجیتالی و کامپیوتری نقش بسیار مهمی در به حقیقت پیوستن افکار و ایده‌های خلاقانه داشته‌‌اند و شاید برایتان جالب باشد بدانید که این روزها حتی بسیاری از فیلمسازهای حرفه‌ای که سرمایه‌های عظیمی در اختیار دارند نیز ترجیح می‌دهند که مراحل ویرایش فیلم را به کامپیوترها و برنامه‌های نرم‌افزاری دیجیتالی بسپارند که می‌توانند کیفیت صوت و تصویر فیلم را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند و تصاویر را به گونه‌ای پردازش کنند که به تصاویر واقعی نزدیک‌تر باشند.

فرانک فراهانی جم / جام‌جم

منابع: Businessknowledgesource / Businesswire

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها