فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «سایه بر خورشید»، «روشنی صبحدم»، «ریسمان سبز»، «مقصد»، «فرمانده»، «بیداری»، «سفیر»، «زائر حسین»، «نجوا»، «مسافر ری»، «صنم»، «دیگر تنها نیستم»، «درمانگاه صحرایی»، «ژرفا»، «سالوادور»، «توکل»، «تفاخر»، «مومو»، «ستاره خضراء» و «حبیب» در ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 24، 25 و 26 آذر) از شبکه‌های یک، 2، 3، 4، تهران، قرآن و سیمای‌استان‌ها پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۷۳۲۷۶

شبکه یک

سایه بر خورشید ـ چهارشنبه ساعت 30/15

روشنی صبحدم ـ پنجشنبه ساعت 30/15

ریسمان سبز ـ جمعه ساعت 30/15

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم تلویزیونی «سایه بر خورشید» به کارگردانی محمدتقی انصاری و تهیه‌کنندگی حسین مرشد شیرازی فردا ساعت 30‌/‌15 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. داستان به دوران پرالتهاب بیعت‌شکنان کوفیان مربوط می‌شود. 3 زن در لباس مردانه که یکی از آنان همسر حنظله از یاران امام ‌حسین(ع) است، شبانه او را که در خطر اعدام به دست ماموران عبیدالله ‌بن‌ زیاد است، نجات می‌دهند.

فیلم تلویزیونی «روشنی صبحدم» به کارگردانی کاظم بلوچی و تهیه‌کنندگی فتح‌الله حداد پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 30‌/‌15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

فردی تا شب قبل از واقعه عاشورا طرفدار یزید و از جاسوسان عمربن سعد بود. او وقتی از حقانیت امام حسین و یارانش آگاه می‌شود، همچون حر از سپاه اشقیا به سپاه اولیا می‌پیوندد.

رویارویی او در شب قبل از واقعه عاشورا، وی را به آزادگی و طرفداری از حق می‌رساند تا جایی که برای شهادت در سپاه امام حسین(ع) آماده می‌شود. بیداری و آگاهی او، ضربه‌ای بر روحیه عمربن سعد نیز وارد می‌کند.

فیلم تلویزیونی «روشنی صبحدم» از تولیدات سال جاری گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک سیماست.

فیلم تلویزیونی «ریسمان سبز» جمعه 26 آذرماه ساعت 30‌/‌15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. ماریا دختری مسیحی در حال نوشتن پایان‌نامه‌اش برای دانشگاه است که موضوع آن حماسه، دلیری و مقام شهید است. در حالی که او با کمک همکلاسی‌اش، فاطمه تحقیقات خود را کامل‌تر می‌کند، به طور مرتب در رویاهای شبانه خود تصویری از یک زن با چادر و کودکی که در آغوش دارد، می‌بیند. او درصدد برمی‌آید تا تعبیر خوابش را پیگیری کند.

شبکه 2

مقصد ـ چهارشنبه ساعت 45/17

فرمانده ـ پنجشنبه ساعت 45/17

بیداری ـ جمعه ساعت 45/17

فیلم تلویزیونی «مقصد» هم فردا ساعت 45‌/‌17 از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.

این فیلم با روایتی از بایدها و نبایدهای زندگی، به قصه «نذری» می‌پردازد که به امتحانی بزرگ بدل می‌شود.

رامین راستاد، سحر قریشی، محمود عزیزی، گلاره عباسی و بهرام فرزام در فیلم تلویزیونی «مقصد» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی محسن شایانفر به ایفای نقش پرداختند.

فیلم تلویزیونی «فرمانده» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی سیدمحسن طباطبایی‌پور هم پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 45‌/‌17 از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی «فرمانده»، داستان یکی از فرماندهان دوران 8 سال دفاع مقدس است که در شرایط فعلی، روحیه و منش گذشته‌اش را حفظ کرده و در برابر ناملایمات زندگی همچنان مقاومت می‌کند و رویارویی او با یکی از همرزمانش در ایام ماه محرم، آغازگر ماجراهایی جدید در مسیر زندگی اوست.

فیلم سینمایی «بیداری» جمعه 26 آذرماه ساعت 45‌/‌17 از شبکه 2 سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی «بیداری» با بیان داستانی از یک جوان عرب سعی دارد به حقانیت اسلام و قیام امام حسین(ع) بپردازد.

شبکه 3

سفیر ـ چهارشنبه ساعت 30/20

زائر حسین ـ پنجشنبه ساعت 30/20

نجوا ـ جمعه ساعت 30/10

مسافر ری ـ جمعه ساعت 45/14

صنم ـ جمعه ساعت 23

فیلم سینمایی «سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح فردا ساعت 30‌/‌20 از شبکه 3 سیما پخش می‌شود.

قیس ابن‌مسهر، نماینده امام با نامه‌ای برای سلیمان خزاعی به طرف کوفه می‌رود. در راه به دست راهداران ابن‌زیاد، والی کوفه، دستگیر و به زندان می‌افتد. قیس پیش از دستگیری نامه را از بین می‌برد و در زندان، زندانیان را بر ضد زندانبان‌ها می‌شوراند.

فیلم تلویزیونی «زائر حسین» به کارگردانی محمدحسین حقیقی پنجشنبه 25 آذر ساعت 30‌/‌20 از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد. داستان در مورد مردی به نام فرهاد است که در زمان جنگ عکاس بوده است. او اکنون به فعالیت‌های اقتصادی روی آورده و با انجام زدوبندهایی، ثروت زیادی به دست آورده است.

فیلم سینمایی «نجوا» به کارگردانی حامد کلاهداری جمعه 26 آذر ساعت 30‌/‌10 از شبکه 3 سیما پخش می‌شود.

از خانه‌ای صوت قرآن به گوش می‌رسد؛ ولی هرکس می‌خواهد خانه بفروشد، دچار دودلی می‌شود و معامله را فسخ می‌کند، پس از پرس‌وجوی فراوان مشخص می‌شود خانه را قاری قرآن وقف کرده و خود او به دست وکیلش که قصد تصاحب منزل را دارد، کشته شده است و خانه براساس وقف‌نامه به آموزشگاه قرآن تبدیل می‌شود.

فیلم سینمایی «مسافر ری» به کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری جمعه 26 آذر ساعت 45‌/‌14 از شبکه 3 سیما پخش می‌شود. در قرن سوم هجری، مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی(ع) است. عبدالعظیم حسنی، یکی از شاگردان و مریدان امام هادی(ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین(ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی(ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت شهرری می‌آید.

فیلم سینمایی «صنم» جمعه 26 آذر ساعت 23 از شبکه 3 سیما پخش می‌شود. عیسی، نوجوانی که شاهد مرگ پدرش بوده، با مادر جوانش (صنم) پس از تدفین پدر، روستا را ترک می‌کند تا با زهرا، عمه عیسی زندگی کند. صنم در پی دادخواهی است و عیسی که گمان می‌کند کسی او را درک نمی‌کند، به‌جستجوی واقعیت زندگی پدرش است.

شبکه 4

دیگر تنها نیستم ـ چهارشنبه ساعت 30/21

درمانگاه صحرایی ـ پنجشنبه ساعت 40/15

ژرفا ـ پنجشنبه ساعت 30/21

سالوادور ـ جمعه ساعت 30/20

فیلم تلویزیونی «دیگر تنها نیستم» به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی طالبی و تهیه‌کنندگی محمد خزایی چهارشنبه 24 آذرماه ساعت 30‌/‌21 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.

مرادی، پیرمرد 70 ساله پس از سال‌ها کار در یک رستوران به علت پیری و لرزش دست‌هایش بیکار می‌شود. تک و تنها به خانه برمی‌گردد و با تلفن دامادش متوجه می‌شود که دخترش در شهرستان در بیمارستانی بستری است.

فیلم سینمایی «درمانگاه صحرایی» به کارگردانی دانیس تانوویچ پنجشنبه 25 آذر ساعت 40‌/‌15 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. مارک و دیوید، 2 عکاس جنگ، برای عکاسی به منطقه‌ای کوهستانی در کردستان عراق و ترکیه می‌روند، آنها که با شور و اشتیاق زیادی وارد منطقه شده‌اند. پس از مدتی با مشاهده صحنه‌های دلخراش جنگ دچار خستگی و یاس می‌شوند تا آنجایی که دیوید قصد بازگشت دارد. همسر او باردار است و در آستانه به دنیا آوردن فرزندشان می‌باشد.

فیلم تلویزیونی «ژرفا» به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم‌زاده‌اصل و تهیه‌کنندگی محمدرضا تختکشیان پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 30‌/‌21 از شبکه 4 سیما پخش خواهد شد.

«ژرفا» داستانی ساده دارد. امیر جوانی است متاهل. همسرش آموزگار است و خود راننده تاکسی است. زندگی ساده‌ای را می‌گذرانند. امیر صبح‌ها، راننده سرویس بچه‌ها به مدرسه است و بالطبع، باقی اوقات روز را هم در شهر به شغل خویش مشغول است.

فیلم سینمایی «سالوادور» جمعه 26 آذرماه ساعت 30‌/‌20 در قالب برنامه «سینما 4» از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.

جوانی به نام سالوادور در اسپانیای زمان ژنرال فرانکو وارد گروه‌های سیاسی ضد فرانکو می‌شود و با همکاری دوستانش، گروهی شبه‌نظامی تشکیل می‌دهد و به سرقت از بانک‌ها برای تامین پول لازم جهت چاپ کتاب و شبنامه و پیش‌برد مبارزه می‌پردازد. پس از مدتی از سوی پلیس تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

شبکه تهران

توکل ـ چهارشنبه ساعت 30/13

تفاخر ـ پنجشنبه ساعت 30/13

مومو ـ جمعه ساعت 30/13

فیلم تلویزیونی «توکل» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان ساعت 30‌/‌13 روز چهارشنبه 24 آذرماه از شبکه تهران پخش خواهد شد.

فیلم تلویزیونی «توکل» داستان فردی است که هرساله در روز تاسوعا نذر دارد. او با پس‌اندازی که برای این امر در نظر گرفته، به دلیل مشکلاتی که در طول داستان به وجود می‌آید، گره از کار 7 نفر باز می‌کند و در آخر نیز نذر خود را ادا می‌کند.

فیلم تلویزیونی «تفاخر» هم پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 30‌/‌13 از شبکه تهران پخش می‌شود.

داستان فیلم در مورد آدم خیری است که به خاطر بزرگنمایی، کار خیر می‌کند که در طول داستان پی به اشتباهات خود می‌برد و به نتیجه می‌رسد که باید برای خدا کار کند نه برای دیگران.

فیلم سینمایی «مومو» به کارگردانی آتالای تاسدیکن جمعه 26 آذرماه ساعت 30‌/‌13 از شبکه تهران روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم در مورد دختربچه و پسربچه‌ای به نام عایشه و احمد است که با هم خواهر و برادرند. آنها مادرشان را از دست داده و پدرشان هم دوباره ازدواج کرده است. آنها با پدربزرگ‌شان زندگی می‌کنند که او نیز مردی پیر و ازکارافتاده است.

فیلم سینمایی «مومو» محصول سال 2009 کشور ترکیه در ژانر درام تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها