قطر میزبان اولین اجلاس سران صادرکنندگان گاز شد

با اجماع نظر 11 کشور عضو مجمع صادرکنندگان گاز، قطر با حمایت روسیه به عنوان میزبان اولین اجلاس سران این مجموعه بین المللی در نوامبر سال 2011 میلادی انتخاب شد.
کد خبر: ۳۷۰۳۵۶

به گزارش مهر، از صبح امروز یازدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور وزیران نفت و انرژی 14 کشور عضو و ناظر به میزبانی دوحه قطر آغاز به کار کرد.

بر این اساس بررسی و تصمیم‌ گیری درباره تعیین میزبان نخستین اجلاس سران، افتتاح رسمی دبیرخانه، تصویب بودجه 2011 میلادی، بررسی بازار گاز و تدوین استراتژی پنج ساله مجمع کشورهای صادرکننده گاز از مهمترین محورهای این گردهمایی به شمار می رود.
 
از سوی دیگر با توجه به توافق اعضای مجمع صادرکنندگان گاز در نشست "وهران" الجزایر قرار بود در اجلاس وزارتی روز جاری در خصوص تعیین میزبانی اجلاس سران این مجموعه بین المللی تصمیم گیری نهایی شود.
 
در همین حال سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت پیش از برگزاری نشست امروز در جمع خبرنگاران از اعلام آمادگی ایران برای برگزاری نخستین اجلاس سران کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز خبر داده و گفته بود: تعیین میزبانی اجلاس سران مهمترین دستور کار مجمع صادرکنندگان گاز در روز جاری است.
 
اما در نهایت با انجام رای گیری، قطر با حمایت مقامات روسیه به عنوان میزبان اولین اجلاس سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز در نوامبر سال 2011 میلادی انتخاب شد.
 
این در حالی است که پیش از برگزاری این نشست ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه از آمادگی کشورش برای حمایت از قطر برای برگزاری اجلاس سران  مجمع کشورهای صادرکننده گاز در کشور قطر (در نوامبر سال آینده میلادی) خبر داده است.
 
همچنین با موافقت کشورهای عضو، مصر به عنوان رئیس و ترنیداد و توباگو با عنوان قائم مقام رئیس مجمع صادرکنندگان گاز در سال آینده میلادی انتخاب شدند.
 
به گزارش مهر، الجزایر، بولیوی، ایران، قطر، گینه استوایی، لیبی، مصر، نیجریه، روسیه، ترینیداد وتوباگو، ونزوئلا اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها