با حضور 20 کشور

مانور زلزله بین‌المللی در کرج برگزار می‌شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مانور زلزله بین‌المللی در دوره آموزشی مدرسه میدانی با حضور بیش از 20 کشور جهان 23 آذرماه به مدت پنج روز در 'محمدشهر' کرج خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۹۶۱

به گزارش ایرنا، محمود مظفر روز سه شنبه در نشست خبری که به منظور افتتاح مدرسه میدانی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد، افزود: برای برگزاری این دوره آموزشی، محمدشهر به عنوان پایگاه اقماری برای برپایی این دوره تعیین شد.

وی با بیان این‌که بحث زلزله شهری به عنوان یکی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی محسوب می‌شود،گفت:

در این دوره اموزشی از 20 کشور جهان شرکت دارند و پنج نفر از ایران به عنوان آموزش گیرنده و پنج نفر به عنوان کادر اداری و بیش از یکصد نفر نیز که آمادگی لازم را در این خصوص پیدا کرده اند در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند.

مظفر با اشاره به این‌که بحث برگزاری مانور‌های متعدد در خصوص زلزله برای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: ایران اولین کشوری است که برگزاری چنین دوره آموزشی را با توجه به اقدامات متعددی که در چند سال اخیر در این زمینه انجام داده به عهده گرفته است.

ژان پیر تاشرو مدیر عملیات مدرسه بین‌المللی میدانی صلیب سرخ نیز در این نشست خبری گفت: تقویت ظرفیت افراد کشور‌های مختلف برای مقابله با بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی اظهار کرد: آنچه که در این مانور مهم است چگونگی رویارویی و عکس العمل سریع امدادگران برای مقابله با بلایای طبیعی و حوادث غیرمترفبه است و ما در این دوره آموزشی میزان فعالیت امدادگران کشورهای شرکت کننده را می‌سنجیم.

بن سی علی معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت هلال احمر نیز در ادامه این نشست با اشاره به این‌که صلیب سرخ در پنج قاره جهان فعالیت دارد، گفت: در مدرسه میدانی اطلاعات و قابلیت‌های افراد بالا خواهد رفت و امدادگران با توجه به اطلاعات تئوری شان به صورت عملی آموزش‌های فراگرفته خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

وی افزود: در این دوره آموزشی به بحث رهبری میدان در وضعیت روحی و روانی زمان وقوع حوادث غیرمترقبه وبلایای طبیعی پرداخته می‌شود.

بن سی علی با اشاره به این‌که جمعیت هلال احمر ایران قابلیت‌های بسیاری برای برگزاری چنین دوره آموزشی دارد، گفت: براساس گزارش‌های موجود این جمعیت دارای حدود دو میلیون نفر داوطلب امدادگر است که این تعداد امدادگر با توجه به آمارهای موجود امدادگران کشورهای دیگر قابل قبول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها