برای اولین بار در کشور‌

ماهی خاویاری در خوزستان پرورش می‌یابد

برای نخستین بار در کشور، محققان پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور مستقر در اهواز موفق به پرورش فیل ماهی (خاویاری) در خوزستان شدند.
کد خبر: ۳۶۹۵۴۵

به گزارش مهر، مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: هدف از اجرای این طرح بررسی امکان پرورش تاس‌ماهی با بهره گرفتن از ظرفیت آبی رودخانه کارون در دوره یکساله بوده است. با وجود همه مشکلات پیش آمده در این طرح، ماهیان پس از گذشت یک سال به وزن متوسط 3 هزار و 320 گرم رسیدند. پیشینه وزن فیل ماهی پرورشی 4 هزار و 120 گرم در یک دوره یکساله در این طرح ثبت شد.

رحیم مغینمی افزود: با توجه به موفقیت به دست آمده در شرایط اقلیم اهواز با استفاده از آب رودخانه کارون می‌توان این انتظار را داشت که با برنامه‌ریزی بهتر، موفقیت بیشتری در ماهیان خاویاری در آب و هوای خوزستان به دست آید و در آینده نزدیک پرورش‌دهندگان ماهی در خوزستان به پرورش ماهیان خاویاری بپردازند.

بر این اساس شیلات استان بشدت به دنبال گسترش مزارع تولید ماهی است، چراکه استان توانایی افزایش تولید ماهی پرورشی را دارد.

وی تاکید کرد: با حذف آب مورد نیاز برای بهبود کیفیت و تامین اکسیژن که تحت عنوان آب سریز مطرح است می‌توانیم با کمبود آب مقابله کنیم.

با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان و وجود استعدادهای بالقوه در امر تولید آبزیان، در صورت تامین آب مورد نیاز مزارع پرورشی از سوی سازمان آب و برق خوزستان، استان خوزستان را به بزرگ‌ترین قطب تولید ماهیان پرورش گرمابی کشور تبدیل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها