باغ‌های پسته اردکان جانی دوباره گرفت

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان این‌که اردکان قطب تولید پسته در یزد به شمار می‌رود، گفت: با جابه‌جایی چاه‌های کشاورزی در این منطقه، باغات خشکیده پسته اردکان جانی دوباره گرفته است.
کد خبر: ۳۶۹۴۰۶

به گزارش مهر، محمدرضا تابش در جلسه بررسی مشکلات آب کشاورزی و صنعت شهرستان اردکان با اشاره به قرار داشتن اردکان در منطقه‌ای کویری، بر اهمیت رفع مشکل کمبود آب و بهبود مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان تاکید کرد.

وی افزود: چندی پیش با اقدامات مثبتی که انجام شد و اخذ مجوز انتقال آب به باغات پسته و جابه‌جایی چاه‌های کشاورزی، این باغات جان دوباره‌ای گرفتند. با شرایط سخت کویر و کم‌‌آبی نمی‌خواهیم کشاورزی را بیش از پیش توسعه دهیم، اما حفظ این باغات با قدمت بالا که اکنون به عنوان مجموعه‌ای ارزشمند از نظر ژنتیکی در سطح کشور مطرح هستند و همچون کمربند سبزی اطراف شهر قرار دارند، بسیار اهمیت دارد و اگر حتی از دیدگاه اقتصادی به این باغات نگریسته نشود، وقتی دولت سالانه مبالغ زیادی را برای مقابله با شن‌های روان و تقویت پوشش گیاهی هزینه می‌کند، حفظ این باغات از این منظر نیز حائز اهمیت فراوان است.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به توافق صورت گرفته برای اجرای پروژه خط دوم انتقال آب به استان یزد و موافقت کلی وزیر و تشکر از این اقدام، از کاهش تخصیص سهمیه آب به استان یزد به نصف گلایه کرد و خواستار برطرف شدن این امر و تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها