با کسب 3 طلای باارزش دیگر در رشته‌های وزنه‌برداری، قایقرانی و تکواندو، ورزش ایران یک پله در بازی‌های آسیایی گوانگجو چین صعود کرد تا با 8 طلا، 7 نقره و 13 برنز، بعد از چین، کره جنوبی و ژاپن در رده چهارم جدول مدالی بازی‌ها بایستد. دیروز و در ایستگاه پایانی وزنه‌برداری، بهداد سلیمی با 205 یکضرب، 235 دوضرب و مجموع 440 کیلو به مقام قهرمانی و مدال طلای بازی‌های آسیایی در دسته سنگین‌وزن رسید تا هشتمین چهره طلایی ورزش ایران در این بازی‌ها نام بگیرد.
کد خبر: ۳۶۸۳۷۹

بهداد که به واسطه سرماخوردگی پیش از مسابقات، بدون آمادگی صددرصد قدم به میدان گذاشته بود، بدون آن که از سوی حریفان آسیایی تهدید شود، به مدال طلا رسید تا حالا اندیشه پیروزی در رقابت‌های جهانی پاریس در سال 2011 و رویای طلای المپیک 2012 لندن را در سر بپروراند.سلیمی بعد از کسب طلای بازی‌های آسیایی، این مدال باارزش را به مردم ایران تقدیم کرد و گفت: خوشحالم که با برنامه‌ریزی فدراسیون، مزد زحماتم را گرفتم و امیدوارم با ادامه این روند بتوانم در مسابقات جهانی پاریس نیز صاحب مدال شوم؛ هرچند که بیشتر از هر چیزی به طلای المپیک لندن فکر می‌کنم و برنامه‌ریزی خود را با همراهی کادر فنی تیم ملی، در این جهت متمرکز خواهم کرد.

سجاد انوشیروانی، دیگر وزنه‌بردار سنگین‌وزن کشورمان نیز در این رقابت‌ها موفق شد با 195 یکضرب و 232 دوضرب و مجموع 427 کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاده و مدال برنز را به خود اختصاص دهد. وزنه‌بردار کره‌ای سان‌ گوئن‌جئون در این دسته با 190 یکضرب، 238 دوضرب و مجموع 428 کیلوگرم به مدال نقره رسید تا با تبحر در حرکت دوضرب، نقره را از دست انوشیروانی برباید. این وزنه‌بردار کره‌ای که در جهانی آنتالیا نیز در حرکت دوضرب روی سکو رفت، ‌حتی درخواست وزنه 251 کیلویی را برای حرکت سوم دوضرب خود کرد تا در صورت زدن آن، طلا را از چنگ سلیمی خارج کند؛ اما زورش به این وزنه نرسید تا سلیمی که در حرکت دوم دوضرب از عهده مهار وزنه 241 کیلویی برنیامد، جشن قهرمانی‌اش را در آغوش سجاد انوشیروانی برگزار کرده و 2 وزنه‌بردار شایسته کشورمان اشک شوق بریزند. مدال‌های قهرمانی دسته فوق سنگین وزنه‌برداری توسط علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی و علی مرادی، دبیر کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، به نفرات برتر اهداء شد. در قایقرانی، محسن شادی در روئینگ یک‌نفره سبک‌وزن، همه حریفان خود را در مرحله فینال با فاصله‌ای زیاد جا گذاشت تا ششمین طلای کاروان ایران به نام وی ثبت شود.

باقری معتمد کامپیوتر تکواندوی ایران است

تیم ملی تکواندوی ایران در هر دو بخش زنان و مردان تا اینجای کار 3 مدال طلا، 2 نقره و 4 برنز در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به خود اختصاص داده است. این در حالی است که کره‌جنوبی با 4 طلا، 2 نقره و 2 برنزبالاتر از تیم ایران در رده نخست این رقابت‌ها قرار دارد.

دیروز و در روز پایانی این رقابت‌ها محمد باقری‌معتمد همچنان که پیش بینی می‌شد با اقتدار کامل بر سکوی نخست ایستاد تا سهم خود را در ارتقای جایگا‌ه کاروان ورزش ایران در این رقابت‌ها به خوبی ایفا کند.

در این رابطه و در شرایطی که رضا مهماندوست سرمربی موفق تیم ملی تکواندو ، باقری معتمد را کامپیوتر تکواندوی ایران توصیف کرد، معتمد پس از کسب این افتخار گفت: به حرف مربیانم گوش دادم و از اشتباهات حریف استفاده کردم تا به مدال طلا رسیدم خیلی خوشحالم که طلا گرفتم، لطف خدا شامل حال من شد و این مدال را به مردم ایران تقدیم می‌کنم. معتمد درباره برنامه‌های آینده خود تصریح کرد: فقط طلای المپیک را در کارنامه خود کم دارم، از همین حالا برای رسیدن به این افتخار تلاش می‌کنم.

سایر مدال‌ها و نتایج

در دو روز گذشته در وزنه‌برداری اصغر ابراهیمی در دسته 94 (نقره) در تکواندو؛ راحله آسمانی در وزن 62 کیلوگرم و پریسا فرشیدی در 67 (نقره)، سمانه شش پری در 53، سوسن حاجی‌پور در 57، فرزاد عبدالهی در 80 (برنز) و در قایقرانی روئینگ زنان تیم 4 نفره ایران مدال (برنز) کسب کرد.

نتایج ورزشکاران کشورمان در 2 روز گذشته:

وزنه‌برداری: در دسته 94 یاسر دادوند نهم شد و حامد مجیدی در دسته 105 حذف شد.

شنا: در 50 متر کرال پشت؛ چاووشی‌فر هجدهم، در 200 متر قورباغه سروش خواجگی هفدهم و در 4 در 100 متر مختلط ایران در فینال به دلیل خطای استارت حذف شد.

قایقرانی (روئینگ): در ماده تیمی 2 نفره سنگین وزن مردان، ایران پنجم و در سبک وزن همین ماده ششم، تیم 2 نفره زنان پنجم، در ماده 4 نفره ایران ششم و در ماده 2000 متر تیمی مردان چهارم، در یک نفره طاهر کبوتری ششم و در بخش زنان فاطمه بن یعقوب پنجم شد.

قایقرانی (دراگون بت): تیم مردان ششم، تیم زنان حذف، در 500 متر تیم زنان ششم و تیم مردان هفتم شدند.

تیراندازی: در 50 متر 3 وضعیت مردان؛ شهسواری، حیدری و باقری به ترتیب در رده‌های 20، 24 و 33 قرار گرفتند. در
25 متر انفرادی مردان؛ برخورداری، کریم‌پور و احمدی به ترتیب در رده‌های 11، 24 و 35 ایستادند و در بخش تیمی همین ماده ایران نهم شد. در تراپ زنان عامری، رنجبر و سیرانی به ترتیب در رده‌های 14، 23 و 23 قرار گرفتند و در تیمی ایران ششم شد.

پینگ پنگ: نوشاد عالمیان در یک هشتم نهایی مغلوب حریف چینی شد و حذف شد.

تکواندو: حسین تاجیک در 87+ کیلوگرم و رضا نادریان در وزن 63 حذف شدند.

بیلیارد: حسین وفایی و سهیل واحدی حذف شدند.

شمشیربازی: علیرضا یعقوبیان و محمد رضایی در اسلحه اپه و عابدینی و طاهرخانی در اسلحه سابر حذف شدند.

بوکس: در وزن 49 کیلوگرم مسعود ریگی حذف شد، در 91+ روح‌الله حسینی به نیمه‌نهایی و در 56 عمران اکبری، فروتن گل‌آرا در 60 و هومن کرمی در 64 به یک چهارم نهایی رسیدند. در 81 هم احسان روزبهانی حذف شد.

شطرنج: در بخش تیمی؛ مردان ایران بر کره جنوبی غلبه کردند و به ویتنام باختند و زنان مقابل سوریه به برتری رسیدند و مغلوب چین شدند.

تیر و کمان: در تیمی ریکرو زنان، ایران دهم شد و در انفرادی همین بخش دهقانی، شمس، مولوی و سخایی‌فر به ترتیب در رده‌های 35، 39 و44 و 49 قرار گرفتند.

هندبال: تیم ملی ایران 32 بر 27 کویت را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید.

والیبال ساحلی: تیم ب ایران 2 بر صفر تایلند را شکست داد.

بسکتبال: ایران 78 بر 63 هند را شکست داد.

والیبال: ایران 3 بر صفر تایلند را برد.

والیبال ساحلی: تیم الف ایران 2 بر صفر مغلوب چین شد اما به دور بعد صعود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها