با حذف بخش «فیلم کوتاه» از رقابت‌های جشنواره فیلم فجر، امسال جشنواره فیلم کوتاه به جدی‌ترین رویداد این حوزه تبدیل شده و دست‌اندرکاران پرتعداد این بخش از سینمای کشور از جمعه 28 آبان ماه تا چهارشنبه 3 آذرماه فرصت دارند تا به مدت 6 روز بیننده فیلم‌های کوتاه در چهار بخش: تجربی، مستند، پویانمایی و داستانی باشند. روز گذشته هاشم میرزاخانی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با حضور در نشستی خبری به بهانه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای برگزاری این جشنواره پرداخت و با اشاره به این مساله که «بیش از 60 درصد آثار ایرانی ارائه شده به جشنواره در حد حرفه‌ای بوده است» گفت: «این مساله کار انتخاب آثار را سخت کرد».
کد خبر: ۳۶۷۴۰۷

میرزاخانی با اشاره به نمایش فیلم‌های جشنواره در 8 استان فرهنگی کشور شامل یزد، قزوین، گیلان، کردستان، خوزستان، خراسان رضوی و فارس گفت: امسال صدا و سیما همکاری خوب و موثری در خصوص پخش فیلم‌های کوتاه و برگزاری برنامه نقد و بررسی برای آنها دارد و قرار است این فیلم‌ها در شبکه 3 سیما نمایش و نقد و بررسی شود و امیدواریم با ادامه این همکاری، فیلم کوتاه از غربت بیرون بیاید. او سپس از جلیل عرفان منش، علیرضا امینی، بهرام عظیمی، محمد درمنش، حمید سهیلی، رامتین لوافی‌پور و پوران درخشنده به عنوان داوران بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره و شهریار بحرانی و محمدرضا عباسیان به عنوان داوران ایرانی بخش بین‌الملل نام برد.

میرزاخانی در پاسخ به سوال خبرنگار «جام‌جم» درخصوص نحوه انتخاب فیلم‌های بخش بین‌الملل و این نکته که آیا تمامی فیلم‌ها به جشنواره رسیده یا این‌که جایی آنها را انتخاب کرده و برای جشنواره فرستاده، است گفت: «برخلاف این مساله که عنوان می‌شود فیلم‌های خارجی به واسطه عضویت انجمن در یک سایت خارجی انتخاب و به جشنواره ارائه می‌شود، چنین نیست و ما فقط در یک سایت عضو هستیم که جشنواره ما را به دنیا معرفی می‌کند و حق عضویت اندکی هم برای این عضویت می‌پردازیم، اما اغلب فیلم‌ها توسط خود فیلمسازان خارجی برای شرکت در جشنواره ارسال می شود. فیلم‌های حاضر در جشنواره از روز جمعه ساعت 15 در سالن‌های سینما فلسطین و نیز خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد و استفاده از این برنامه‌ها برای عموم مردم آزاد است.

رضا استادی / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها