وزارت ارشاد اختصاص می‌دهد

اعتبار 5 میلیاردی برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش، پنج میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس کشور اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۳۶۶۷۷۱

 به گزارش واحد مرکزی خبر، نماینده وزارت آموزش و پرورش در ستاد هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: بر اساس این تفاهم نامه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری40 هزار نمایشگاه کتاب در 40 هزار مدرسه کشور حمایت می‌کند.

40 هزار نمایشگاه آموزشگاهی، صبح امروز همزمان با نواخته شدن زنگ کتابخوانی در مدارس کشور آغاز به کار کرد.

عباس رمضانی، اختصاص بودجه از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز سه هزار و 581 مدرسه شبانه روزی کشور به کتابخانه کلاسی و دادن بن‌های خرید کتاب به فرهنگیان و دانش آموزان را از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان در سراسر کشور را از دیگر بندهای تفاهم نامه همکاری این وزارتخانه با آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: نمایشگاه یاد یار مهربان تاکنون هشت دوره درتهران و یک دوره در استان‌های اصفهان، شیراز و قم برگزار شده است و با اجرایی شدن این تفاهم نامه در مراکز همه استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر نیز آمادگی خود را برای تامین 50 درصد از هزینه‌های برگزاری این نمایشگاه مشروط به مشارکت استانداری‌ها اعلام کرده بود.

هشتمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان دیروز در بوستان گفتگوی تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش و شهردار تهران آغاز شد.

این نمایشگاه مانند سال‌های گذشته با هدف تجهیز کتابخانه‌های مدارس شهر تهران و احیای جایگاه شایسته کتاب میان دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

رمضانی گفت: پیش نویس تفاهم نامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضای حاجی بابایی رسیده که برای حسینی، وزیر ارشاد ارسال و امضای نهایی آن تقریبا قطعی شده است.

وی افزود: این تفاهم نامه به قرار است فردا در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال دانش آموزی در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی با حضور دو وزیر امضا می‌شود.

در چهارمین جشنواره کتاب سال دانش آموزی از هشت دانش آموز مولف برگزیده کشور قدردانی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها