رهاورد کاراته‌کاران ایران از چهار دوره حضور در بازی‌های آسیایی 18 مدال رنگارنگ است که در این بین علیرضا کتیرایی با دستیابی به دو مدال طلا گوی سبقت را از دیگر کاراته کاران ایرانی ربوده است.
کد خبر: ۳۶۵۲۷۰

به گزارش مهر، کاراته ایران چهار دوره متوالی در بازی‌های آسیایی حاضر بوده و در هر دوره با کسب مدال‌های رنگارنگ نقش موثری در ارتقای جایگاه کاروان ورزشی کشورمان در جدول توزیع مدال‌ها داشته است.

کاراته ایران اولین بار در سال 1994 با حضور در بازی‌های آسیایی هیروشیما ، شرکت در این رقابت‌ها را تجربه کرد. در این پیکارها هر پنج کاراته‌کای ایران موفق به کسب مدال شدند.

در مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی هیروشیما مازیار فرید خمامی مدال طلا کسب کرد، آرش جوانشیر به همراه سعید آشتیان به مدال نقره دست یافتند و وحید خواجه حسینی نیز مدال برنز را بر گردن آویخت.

چهار سال بعد در سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که به میزبانی تایلند در بانکوک برگزار شد، چهار عضو تیم ملی کاراته  کشورمان به دیدار نهایی اوزان خود راه پیدا کردند. در این بین علی رضا کتیرایی به مدال طلا رسید و علاالدین نکویی، مهدی عموزاده و علی شاملو نیز به مدال نقره بسنده کردند.

در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان کره جنوبی بازهم تمامی نمایندگان ایران به دیدار پایانی راه یافتند. علیرضا کتیرایی در این دوره از مسابقات مدال طلای خود را تکرار کرد. مهران بهنام‌فر دیگر چهره طلایی تیم کاراته کشورمان بود و جاسم ویشگاهی، حسن روحانی و مهدی عموزاده نیز سه مدال نقره کسب کردند.

دوره گذشته بازی‌های آسیایی در دوحه قطر برگزار شد که کاراته ایران توسط جاسم ویشگاهی، حسن و حسین روحانی به سه مدال طلا رسید تا کاروان ورزشی کشورمان چند پله‌ای در جدول توزیع مدال‌ها صعود کند. در این دوره از رقابت‌ها سعید فرخی و اسماعیل ترکزاد نیز به مدال برنز بسنده کردند.

رقابت‌های کاراته در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو از سوم آذرماه طبق برنامه زیر آغاز شده و سه روز به طول خواهد انجامید.

برنامه کامل این مسابقات به شرح زیر است:

چهارشنبه - 3/9/89

کاتای انفرادی زنان و مردان:
کومیته انفرادی: اوزان 55- (محمد قاسمی) و 84+ (پورشیب) کیلوگرم مردان و 50- کیلوگرم (فاطمه قاسمی) بانوان

پنجشنبه - 4/9/89

کومیته انفرادی: اوزان 60- کیلوگرم مردان (مهدیزاده) و 68+ کیلوگرم بانوان (حمیده عباسعلی) و اوزان 67- کیلوگرم مردان و 55- کیلوگرم زنان (فاطمه چالاکی)

جمعه - 5/9/89

اوزان 75- کیلوگرم مردان و 68- کیلوگرم بانوان (پگاه زنگنه) و اوزان 84- کیلوگرم مردان (جاسم ویشگاهی) و 61- کیلوگرم بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها