هندوانه فشارخون را کاهش می‌دهد

مهم نیست که یک قاچ کوچک هندوانه به شما رسیده است، چراکه همان مقدار کم دارای کالری کم، فیبر زیاد و مواد مغذی فراوان است.
کد خبر: ۳۶۳۶۶۴

و حالا بیشتر بشنوید: بررسی‌های مقدماتی انجام شده توسط دانشمندان تغذیه در دانشگاه ایالت فلوریدا حاکی از آن است که هندوانه می‌تواند یک سلاح طبیعی موثر علیه پیش فشار خون که پیش درآمدی بر بیماری‌های قلبی ـ عروقی است، باشد. این اولین پژوهش از این نوع روی بشر است.

پروفسور آرتور فیگوئرا و پروفسور بهرام ارجمندی از دانشگاه ایالت فلوریدا پس از تحقیقات دریافتند که مصرف 6 گرم عصاره هندوانه در روز و طی 6 هفته باعث افزایش جریان خون شاهرگی و متعاقبا کاهش فشارخون در 9 فرد 51 تا 57 ساله (که شامل 4 مرد و 5 زن که در دوران پس از یائسگی بودند) شد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد این میوه خواص رگ‌گشا دارد و می‌تواند از پیشرفت پیش فشارخون و تبدیل شدن به فشارخون پرباد که یکی از عوامل اصلی خطر حمله قلبی و سکته است، جلوگیری کند.

این نتایج امیدوارکننده، محققان را تشویق می‌کند تا این تحقیقات را در مراحل بعدی روی گروه‌های بیشتری از افراد انجام دهند.

هندوانه سرشار از L-Citrulline است که از نظر ترکیب هم‌خانواده L-arginine و بسیار وابسته به آن است. L-arginine آمینواسیدی است که برای شکل‌گیری اکسید نیتریک (که برای تنظیم ضرباهنگ عروق و فشار خون نرمال لازم است)‌ نیاز به آن است.

مصرف L-arginine به عنوان مکمل غذایی نمی‌تواند گزینه‌ مناسبی برای بسیاری از افراد بالغ مبتلا به فشار خون باشد، چون ممکن است باعث دل‌آشوب و حالت تهوع شود. در مقابل، هندوانه میوه‌ای است که براحتی مقبول می‌افتد و مصرف آن از سوی افراد شرکت‌کننده با اثرات ناسازگار همراه نبوده است.

علاوه بر خواص و مزایای عروقی Citrulline هندوانه سرشار از ویتامین فیبرC ،B6 ،A، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان قوی لیکوپین است و می‌تواند سطح سرم گلوکز را پایین نگه دارد.

Citrulline علاوه بر این که در هندوانه یافت می‌شود، به صورت ترکیبی در برخی قرص‌ها هم وجود دارد.افرادی که مبتلا به فشار خون بالا یا تصلب شرایین هستند، خصوصا آنهایی که مسن‌تر بوده یا مبتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت نوع 2 می‌باشند، می‌توانند از این آمینواسید به صورت ترکیبی یا فرم طبیعی بهره ببرند. بهترین میزان مصرف این ماده 4 تا 6 گرم در روز است.

physorg 
مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها