دانشگاه آکسفورد به همراه پایگاه سیسکو و با استفاده از اطلاعات وب سایت سرعت سنج جهانی اینترنت Speedtest.net گزارش سالانه خود را از وضعیت و کیفیت اینترنت در 72 کشور جهان منتشر کردند که بر این اساس کره جنوبی در صدر قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۰۸۹۷

به گزارش مهر، پایگاه سیسکو (Cisco) با همکاری دانشگاه آکسفورد گزارش سالانه خود را از کیفیت پهنای باند در سرتاسر جهان ارائه کردند. دانستن نام کشوری که از پرسرعت ترین اینترنت در جهان برخوردار است چندان هیجان انگیز نیست زیرا نام آن را در این زمینه بسیار شنیده اید: کره جنوبی، که در پی آن هنگ کنگ و ژاپن با داشتن بهترین کیفیت و سرعت اینترنت رتبه های دوم و سوم را به دست آورده اند.

نام این سه کشور همچنین در میان لیست 14 کشوری که آمادگی گسترش دادن کاربردهای اینترنتی آینده از جمله بارگذاری تصاویر ویدیویی HD و ویدیو کنفرانس با وضوح تصویری بالا را دارند نیز دیده می شود. این دومین سالی است که کره جنوبی عنوان کشور مالک پرسرعت ترین اینترنت جهان را به خود اختصاص داده است.

کیفیت پهنای باند در این کشور در بالاترین سطح جهانی قرار دارد. میانگین سرعت دانلود در این کشور 33.5 مگابیت بر ثانیه است که نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش داشته و میانگین سرعت بارگذاری نیز 17 مگا بیت بر ثانیه است که این میزان نسبت به سال گذشته 430 درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین تاخیر در این کشور در حدود 47 میلی ثانیه است که در مقایسه با سال گذشته 35 درصد بهبود یافته است. از دیگر برتری های این کشور نفوذ و گسترش 100 درصدی پهنای باند در سرتاسر کره جنوبی است.

بر اساس این گزارش ، 14 کشور جهان در حال حاضر آمادگی پذیرش یا ارائه کاربردهای اینترنتی آینده را دارند که نسبت به تنها یک کشور در گزارش سال 2008، پیشرفت قابل قبولی به نظر می آید. 38 کشور یعنی در حدود 53 درصد از کل کشورهای مورد بررسی تقسیم کیفیت دیجیتالی مناسب برخوردار بوده اند و کمترین نشانه ها را از تفاوت کیفیت پهنای باند در داخل و خارج از شهرهایشان نشان داده اند که این پدیده نسبت به سال گذشته بهبودی 58 درصدی به شمار می رود.

در این گزارش ارتباطی مثبت میان برتری پهنای باند و اقتصادهای تحول یافته مشاهده شده است. بسیاری از اقتصادهای در حال ظهور با متمرکز شدن بر روی توسعه پهنای باند در میان شهرها و با آگاهی از تاثیر این کار بر روی اقتصاد، در حال رشد و جهش هستند.

پهنای باند موبایل به اندازه قابل توجهی بهبود یافته و انشعاب الگوهای مصرف پهنای باند به خوبی به چشم می خورند. به طور کلی گزارش جدید سیسکو نشان دهنده بهبود 50 درصدی پهنای باند جهان طی دوره ای سه ساله است در حالی که درصد نفوذ و گسترش پهنای باند نیز رو به بهبود گذاشته و در حدود 49 درصد از خانه های کشورهای مورد مطالعه اکنون به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

این گزارش بر اساس معیارهایی مانند میزان دانلود، بارگذاری، تاخیر، نفوذ، و برتری در مالکیت ارائه شده است که تمامی آمارها و ارقام نشان دهنده بهبودی قابل توجه نسبت به سالهای گذشته هستند. در این گزارش با استفاده از اطلاعات تست سرعت ماه های می و ژوئن 2010 در وب سایت معتبر Speedtest.net امکان ارزیابی و ارزشیابی کیفیت پهنای باند در 72 کشور جهان به وجود آمده است.

بر اساس این گزارش ، 10 کشوری که در حال حاضر از نظر مالکیت پهنای باند با کیفیت بالا به دیگر کشورهای جهان برتری دارند به ترتیب کشورهای کره جنوبی، هنگ کنگ ، ژاپن ، ایسلند ، سوئیس ، مالت ، هلند ، امارات عربی ، سوئد و دانمارک هستند.

بر اساس گزارش سیسکو، همچنین کشورهایی که از سال 2009 تا سال جاری در زمینه پهنای باند و کیفیت آن بهبود قابل توجهی داشته اند نیز کره جنوبی، لاتویا،  امارات، ژاپن، مالت، قبرس، فنلاند، هنگ کنگ، ایسلند، رومانی، پرتغال، آلمان و ایرلند اعلام شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها