معرفی نرم‌افزارهای ضدویروس رایگان

محافظت از کامپیوتر؛ مفت و مجانی

محافظت از کامپیوتر در برابر ویروس‌ها مهم است. یک ویروس چموش می‌تواند اطلاعات تجاری را از بین ببرد یا حتی اجرای معمولی سیستم‌عامل کامپیوتر را با مشکل مواجه کند. چیزی که لازم است، نصب بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس است. خوشبختانه برخی از بهترین نرم‌افزارهای ضدویروس دنیا، رایگان هستند.
کد خبر: ۳۵۴۶۵۴

اما چرا این آنتی‌ویروس‌های فوق‌العاده رایگان هستند؟ این آنتی‌ویروس‌ها تنها برای کاربران خانگی رایگان هستند و نگارش‌های پولی آنها با قابلیت‌های بسیار پیچیده و ارتقا یافته برای کاربران حرفه‌ای و تجاری است.

نکته: تمام‌ آنتی‌ویروس‌های موجود در این فهرست کامل بوده و از آوردن نرم‌افزارهای آزمایشی و اشتراک‌افزار (Shareware) خودداری شده است. اینها بهترین نرم‌افزارهای آنتی‌ویروسی هستند که کاملا رایگان بوده و درست همانند آنتی‌ویروس‌های گران مک‌آفی و نورتون کار می‌کنند.

1- AVG

آنتی‌ویــــروس رایگان AVG بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس فعلی است. این نرم‌افزار همزمان می‌تواند جاسوس‌افزارها را شناسایی کند، ایمیل‌ و لینک‌ها را اسکن کند و تقویم زمانبندی برای اسکن سیستم داشته باشد. برای این آنتی‌ویروس هیچ نیازی به پرداخت هزینه نیست و تنها یک کلیک با بهترین آنتی‌ویروس رایگان فاصله دارید.

آنتی‌ویروس AVG با سیستم‌های عامل ویندوز7، ویندوز ویستا و ویندوز اکس‌پی همخوان است و قابلیت‌های زیادی از جمله به‌روزرسانی مرتب، نصب ساده و پایداری این نرم‌افزار را به یکی از بهترین برنامه‌های آنتی‌ویروس فعلی بدل کرده است. برای دانلود AVG به نشانی زیر بروید:

http://clicklinks.ir/29911a

2- AVAST

نرم‌افــــزار AVAST یکی یگر از آنتی‌ویروس‌های رایگان است که قطعا می‌تواند در فهرست بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان قرار بگیرد. این آنتی‌ویروس نیز از آن دسته آنتی‌ویروس‌های رایگان است که همه کار می‌کند و دو موتور تشخیص ویروس و جاسوس‌افزار دارد و کامپیوتر شما را در مقابل هرگونه خطر مرگ‌آوری تضمین می‌کند.

این آنتی‌ویروس با ویندوزهای 2000، اکس‌پی، ویستا و 7 همخوان است. این آنتی‌ویروس در خود تابع هیوریستیک نیز دارد و می‌تواند ویروس‌های ناشناخته را هم کشف کند. جالب است اشاره شود که AVAST از سال 1988 در حال توسعه بوده و گفته می‌شود تاکنون بیشتر از تمام آنتی‌ویروس‌های دیگر روی سیستم‌های‌عامل نصب شده است.

نکته: هنگام نصب AVAST از شما می‌خواهد مرورگر کروم را نصب کنید. اگر علاقه‌مند به‌ این ‌کار نیستید بهتر است تیک آن را بردارید. همچنین رجیستر کردن نرم‌افزار AVAST اجباری است وگرنه 30 روز بیشتر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. البته ثبت‌نام رایگان است و با ثبت‌نام می‌توانید بیشتر از 30 روز از این آنتی‌ویروس استفاده کنید. لینک دریافت AVAST در نشانی زیر یافت می‌شود:‌

http://clicklinks.ir/29911b

3ـ الزامات امنیتی مایکروسافت

الزامات امنیتی (Security Essentials) یــــکـــی از بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگانی است که در حال حاضر موجود است. مایکروسافت نسبتا در بازار آنتی‌ویروس‌ها تازه‌‌وارد به‌شمار می‌رود اما نباید بگذارید این اتفاق شما را بترساند. الزامات امنیتی نرم‌افزار بزرگی است که سیستم را در مقابل تمام بدافزارها محافظت می‌کند و به‌طور خودکار به‌روز می‌شود و کاربری آن بسیار ساده است.

این آنتی‌ویروس برای ویندوزهای 7، ویستا و اکس‌پی قابل استفاده است. یکی از دلایل مهم استفاده از این آنتی‌ویروس این است که مستقیما از خود مایکروسافت آمده و زیروبم ویندوز دستش است. دیگر این ‌که دیدن وضعیت امنیت کامپیوتر در این آنتی‌ویروس بسیار ساده است. کافی است به آیکن آن نگاه کنید، اگر سبز بود همه چیز مرتب است؛ اگر قرمز بود، یک چیزی اشتباه است. الزامات امنیتی مایکروسافت از این بخش قابل دریافت است.

http://clicklinks.ir/29911c

4ـ آنتی‌ویروس کومودو

کومودو (Comodo) یکی دیگر از برنامه‌های فوق‌العاده ضدویروس و بهترین نرم‌افزارها بوده که به‌سادگی می‌توان از آن استفاده کرد. کومودو خودش را بهترین آنتی‌ویروس بازار می‌نامد و آن را تضمین می‌کند. کومودو از یک فناوری اختصاصی به‌نام +Defense استفاده می‌کند و سیستم‌ را در مقابل تهدیدهای متخلف امن نگه می‌دارد.

کومودو در ویندوزهای 7، ویستا و اکس‌پی کار می‌کند و یکی از بهترین راه‌حل‌های امنیت سیستم در مقابل بدافزارها است. معمولا فایل‌های ناشناخته را تهدید در نظر می‌گیرد و این روش اغلب موثر و کارآمد است.

http://clicklinks.ir/29911d

5ـ اویرا

اویرای (Avira) شخصی در مقابل ویروس‌ها، تروجان‌ها، کرم‌ها، جاسوس‌افزارها، تبلیغ‌افزارها و دیگر انواع بدافزارها مقاوم است و این نرم‌افزار را به یک ضدبدافزار تمام عیار تبدیل کرده است و یکی از بهترین نرم‌افزارهای ضدویروس جهان است.

اویرا در ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی کار می‌کند و حتی یک نسخه برای یونیکس نیز دارد. این آنتی‌ویروس همچنین توابع هیوریستیک هم دارد و استفاده از آن ساده است. تنها مساله ممکن، نصب اندکی پیچیده آن است که باید با دقت انجام دهید.

نکته:‌ هنگام نصب آنتی‌ویروس اویرا، از شما می‌خواهد که در وب‌سایت آن ثبت نام کنید، می‌توانید این کار را انجام ندهید، ثبت نام اجباری نیست.

http://clicklinks.ir/29911e

6ـ پاندا کلاود

پاندا کلاود (Panda Cloud) از چند نوع بدافزار شما را نجات می‌دهد:‌ ویروس‌ها، تروجان‌ها، کرم‌ها،‌ تبلیغ‌افزارها و... و درست همانند دیگر آنتی‌ویروس‌های رایگان دیگر در فهرست عمل می‌کند.

نقطه تفاوت پاندا با دیگر آنتی‌ویروس‌ها این است که کار را از طریق کلاود (ابر) انجام می‌دهد و این یعنی اصل کار که توسط آنتی‌ویروس انجام می‌شود و سیستم را کند می‌کند، در یک کامپیوتر دیگر انجام می‌شود. بنابراین کامپیوترتان می‌تواند 24ساعته تحت اسکن باشد و شما هم به‌‌کار خود برسید. پاندا در ویندوزهای 7، ویستا و اکس‌پی کار می‌کند.

نکته:‌ پاندا می‌خواهد یک تول‌بار نصب کرده و یاهو را صفحه خانگی شما کند. از این‌رو اگر نمی‌خواهید، مواظب صفحه مربوطه باشید و تیک‌های گزینه‌های یاهو و نوار ابزار پاندا را بردارید. هیچ‌کدام از این دو مورد برای اجرای پاندا ضروری نیستند.

http://clicklinks.ir/29911f

7- ایمونت پروتکت

ایمونت پروتکت (Immunet Protect) آنتی‌ویروسی خاص، مبتنی بر ابر و بسیار شبیه به پانداست. ایمونت پروتکت می‌تواند کامپیوتر را در مابل‌بات‌ها، کرم‌ها، ویروس‌ها، تروجان‌ها، ثبت‌کننده‌های کلید و جاسوس‌افزارها حمایت کند.

ایمونت روی ویندوز7، ویندوز ویستا و ویندوز اکس‌پی فعال می‌شود و باید تمام مدت به اینترنت متصل باشید. بنابراین اگر اینترنت پرسرعت دارید، سراغ این آنتی‌ویروس بروید. همچنین می‌توان این آنتی‌ویروس را کنار دیگر آنتی‌ویروس‌ها از جمله AVG و الزامات امنیتی مایکروسافت نصب کرد.

http://clicklinks.ir/29911g

8- دیجیتال دیفندر

دیجیتال دیفندر (Digital Defender) آنتی‌ویروس محبوبی نیست اما قطعا در حق آن ظلم شده است. این آنتی‌ویروس قطعا یکی از بهترین ضدویروس‌هایی است که می‌توان به‌صورت رایگان تهیه کرد. این آنتی‌ویروس کامل است و روزانه به‌روز می‌شود.

دیجیتال دیفندر از ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی پشتیبانی می‌کند و اندازه نصب آن بسیار کوچک است. روزانه دیتابیس ویروس‌ها را به‌روز می‌کند و قابلیت‌های ضدجاسوس‌افزار آن منحصربه‌فرد است.

http://clicklinks.ir/29911h

9- پی‌سی تولز

آنتی‌ویروس PC Tools امنیتی بسیار پایه‌ای علیه ویروس‌ها و دیگر بدافزارها دارد و خیلی شاهکار نیست، اما هنوز یکی از بهترین نرم‌افزازهای رایگان است که می‌توان پیدا کرد.

این آنتی‌ویروس روی ویندوز7، ویندوز ویستا و ویندوز اکس‌پی بالا می‌آید. بزرگ‌ترین مشکلی که با این آنتی‌ویروس خواهید داشت این است که همواره هشداری دریافت می‌کنید مبنی بر این‌که این نرم‌افزار آنقدرها هم که فکر می‌کنید، رایگان نیست. البته اگر بخواهیم به نقاط مثبت آن نیز اشاره کنیم، باید گفت که این آنتی‌ویروس آنقدر سبک است که حتی حضور آن در فضای حافظه سیستم احساس نمی‌شود.

http://clicklinks.ir/29911i

میلاد پیکانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها