تلاش پرسپولیس برای صدرنشینی در تبریز

لیگ برتر فوتبال امشب و با انجام 2 دیدار پایانی هفته نهم به خوابی 18 روزه می‌رود تا تیم ملی مرحله جدیدی از آماده‌سازی خود را با حضور در تورنمنت نصفه و نیمه غرب آسیا تجربه کند. اما قبل از آن‌که تیم ملی به اردو برود، باید تکلیف صدر جدول لیگ مشخص شود. پرسپولیس امروز این فرصت را دارد تا در غیاب ذوب‌آهنی که برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگد، با یک بازی بیشتر هم که شده دوباره صدرنشین شود. شاید به همین خاطر هم علی دایی از لزوم کسب 3 امتیاز در بازی امروز حرف زده است: «متأسفانه در مقابل پاس 2 امتیاز حساس را از دست دادیم و با افزایش تمرینات تلاش می‌کنیم که دوباره صدر جدول رده‌بندی را در اختیار بگیریم. با توجه به این‌که پرسپولیس بشدت نیازمند امتیازات از دست‌رفته است تصمیم داریم با قدرت مقابل شهرداری بازی کنیم. البته آنها در خانه خود بازی می‌کنند و از امتیاز میزبانی نیز برخوردار هستند ولی برای رسیدن به اهداف خود هیچ چاره‌ای جز پیروزی نداریم.»
کد خبر: ۳۵۴۲۶۲

پرسپولیس امروز در حالی در تبریز به مصاف شهرداری می‌رود که از آخرین شکست آنها مقابل یک تیم تبریزی در این شهر 13 سال می‌گذرد. قرمزها تاکنون 29 بار در تبریز بازی کرده‌‌اند و آمار می‌گوید با 14 پیروزی، 11 مساوی و تنها 4 شکست، نتایج قابل قبولی در این شهر گرفته‌اند. با این وجود چیزی که بازی امروز را برای پرسپولیسی‌ها حساس کرده تقابل با یکی دیگر از تیم‌های اکبر میثاقیان است. البته میثاقیان درحالی معتقد است پرسپولیس همیشه مقابل تیم‌های او مشکل دارد که در 16 دیداری که روی نیمکت ابومسلم، راه‌آهن و استقلال اهواز، مقابل پرسپولیس قرار گرفته، تنها 4 بار این تیم را شکست داده، 4 بار مساوی کرده و 8 بار هم مغلوب شده است. بیشترین شهرت میثاقیان در مصاف با پرسپولیس به دوران حضورش در راه‌آهن برمی‌گردد که او در 4 بازی، با 2 برد و یک بار مساوی این تیم را متوقف کرد. میثاقیان یک آمار قابل توجه دارد و آن این‌که در 3 بازی قبلی‌اش مقابل تیم‌های دایی بازنده نبوده است. این 3 بازی زمانی بود که میثاقیان در راه‌آهن بود و دایی در سایپا که یک بازی را راه‌‌آهن برد و 2 بازی مساوی شد.

هرچند پرسپولیس امروز برای اولین بار در لیگ برتر به مصاف شهرداری تبریز می‌رود، اما این 2 تیم تاکنون 5 بار در لیگ آزادگان باهم روبه‌رو شده‌اند که سهم سرخپوشان تهرانی 2 برد و سهم سرخپوشان تبریزی یک برد بوده است. از آخرین بازی 2 تیم 11 سال می‌گذرد و جالب آن‌که محمدرضا طهماسبی، بازیکن فعلی شهرداری آخرین بازمانده از آن مصاف سال 78 است؛ دیداری که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با نتیجه 4 بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید.شهرداری در بازی امروز 4 بازیکن کلیدی خود محمد ایران پوریان، علی کریمی، حبیب گردانی و محسن نیسانی را به دلیل مصدومیت، اخراج و 3 اخطاره بودن در اختیار ندارد. میثاقیان با ابراز ناراحتی از این موضوع و عنوان این‌که هنوز ضعف تیمش در پست دروازه برطرف نشده است، گفت: «با تمام این شرایط چاره‌ای جز پیروزی و کسب 3 امتیاز نداریم و باید سعی کنیم به هر طریقی شده به این مهم دست یابیم. واقعا بازی سختی پیش رو داریم و این هم از بدشانسی ماست که 4 بازیکن مصدوم و محروم داریم که هر کدام می‌توانستند گره‌گشای مشکلات تیم ما باشند. به هر حال بازی سختی داریم اما همه می‌دانند که من همیشه جلوی این تیم خوب بوده‌ام و همیشه انگیزه داشته‌ام.»

بازی امروز پرسپولیس و شهرداری تبریز ساعت 16/30 آغاز می‌شود و در دیگر بازی حساس نیز از ساعت 18/30 استیل‌آذین به مصاف صنعت نفت می‌رود.

توقف سپاهان در روز هت تریک اولادی

دیدارهای آغازین هفته نهم لیگ برتر با توقف سپاهان اصفهان مقابل نفت تهران و تداوم نتایج ضعیف شاگردان حمید استیلی همراه بود.

این رقابت‌ها در شرایطی عصر دیروز پیگیری شد که تیم رو به رشد نفت تهران این بار نیز دست به کار بزرگی زد و در تهران تیم پرمهره و مدعی سپاهان را با نتیجه مساوی بدون گل متوقف کرد. در انزلی ملوان با هت تریک مهرداد اولادی (46 ـ 48 و 67) در مقابل دو گل امجد شکوه مقام(62) و عباس پورخسروانی(78) 3 بر 2 از سد شاهین بوشهر گذشت تا اولادی هم با 6 گل زده در بین گلزنان برتر قرار گیرد.

با رقم خوردن پنجمین شکست فصل شاهین موقعیت حمید استیلی، سرمربی این تیم بیش از پیش متزلزل شد. در دیگر دیدار دیروز پاس در همدان با گل دقیقه 90 امیر محبی بر صبای قم غلبه کرد تا با 15 امتیاز در جمع مدعیان بالای جدول قرار گیرد. در دیگر بازی مس کرمان در خانه برابر تراکتورسازی یک - یک متوقف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها