با تلاش پلیس آگاهی رخ داد

بازداشت سارقان تجهیزات کامپیوتری

2 مرد جوان که اقدام به سرقت تجهیزات کامپیوتری می‌کردند با تلاش مأموران پلیس پس از 8 ماه ، بازداشت شدند.
کد خبر: ۳۴۸۱۷۷

به گزارش فارس ،‌ روز 31 آذر سال گذشته مالباخته‌ای که در خرید و فروش تجهیزات رایانه‌ای فعالیت داشت با مراجعه به کلانتری 128 تهران‌نو به مأموران گفت: بیش از 2.5 میلیون تومان انواع تجهیزات رایانه‌ای که از طریق پیک موتوری برای تحویل به خریدار به آدرسی در میدان امام حسین ارسال کرده بودم، به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم به کارآگاهان گفت: روز 30 آذر فردی ضمن تماس تلفنی با محل کار من در خیابان جمهوری سفارش خرید تجهیزات رایانه‌ای به ارزش 2.5 میلیون تومان را داد و ضمن دادن آدرسی در میدان امام حسین (ع) - خیابان دماوند از من خواست تا پول تجهیزات رایانه‌ای را در محل تحویل تجهیزات تحویل دهد. پس از تهیه تجهیزات رایانه‌ای سفارش داده شده، آنها را در اختیار پیک موتوری مورد اعتمادم که بیش از چندین سال با من کار می‌کند قرار دادم و او پس از چند ساعت با من تماس گرفت و مدعی شد که تمامی سفارشات داده شده در خصوص تجهیزات رایانه‌ای و آدرس تنها وسیله‌ای برای سرقت تجهیزات بوده است.

کارآگاهان پایگاه ششم با توجه به اظهارات مالباخته‌، تحقیقات خود را از پیک موتوری به نام سیامک آغاز کردند.

سیامک پس از حضور در پایگاه ششم در خصوص نحوه سرقت تجهیزات رایانه‌ای گفت: پس از گرفتن آدرس مکان تحویل تجهیزات رایانه‌ای در میدان امام حسین، به همراه تجهیزات بار شده به آدرس مورد نظر رفتم و در انتهای کوچه باریکی که به هیچ عنوان وسیله نقلیه موتوری و یا خودرو از آن عبور نمی‌کرد شخصی را مشاهده کردم که منتظر رسیدن من به آدرس داده شده بود. پس از حضور در محل مورد نظر، این شخص از من خواست تا تجهیزات رایانه‌ای را به انتهای کوچه منتقل کند و من نیز غافل از آن بودم که شخص دیگری در سوی دیگر کوچه تجهیزات را بر روی یک دستگاه موتورسیکلت وسپا بار کرده و این 2 نفر قصد سرقت تجهیزات را دارند.

وی افزود: پس از آنکه تمامی تجهیزات را از روی موتور پیاده کردم، شخصی که در داخل کوچه با من ملاقات کرده بود به بهانه آوردن پول خرید از من فاصله گرفت و در یک لحظه شروع به دویدن کرد و خود را به یک دستگاه موتورسیکلت رساند و بلافاصله از محل متواری شد و نفر 2 هم با موتورسیکلت وسپای حامل تجهیزات رایانه‌ای از سوی دیگر خیابان از محل دور شد و از آنجایی‌که کوچه بسیار تنگ و باریک بود، این امکان که با موتور یکی از آنها را تعقیب کنم برای من وجود نداشت.

کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه تحقیقات با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی که بدین شیوه از آنها سرقت شده بود اطمینان پیدا کردند که مالباختگان این پرونده به چند نفر محدود نبوده و متهمان با سوء استفاده از اطمینان بی‌مورد فروشندگان به نشانی و آدرس کذب ارائه شده اقدام به سرقت تجهیزات رایانه‌ای کرده‌اند.

کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه تحقیقات و به منظور جلوگیری از افزایش سرقت‌های مشابه با انجام هماهنگی‌های لازم با مراکز خدماتی ارائه کننده خدمات پیک موتوری از مدیران این مراکز درخواست کردند تا در صورت هرگونه تماس مشکوک موارد را سریعاً به پلیس آگاهی اطلاع دهند.

همزمان با این اقدامات، با شناسایی محل‌های ارتکاب سرقت‌های مشابه در حوالی میدان امام حسین کنترل نامحسوس این مناطق در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرانجام عصر 11 تیر امسال واحدی از گشت‌های نامحسوس پایگاه ششم در حین گشت‌زنی در منطقه میدان امام حسین به یک دستگاه موتورسیکلت وسپای پارک شده در خیابان اصلی مشکوک شد و راننده موتورسیکلت را تحت مراقبت‌های خود قرار دادند.

با گذشت نزدیک به 30 دقیقه کارآگاهان پایگاه ششم مشاهده کردند که ناگهان راننده موتورسیکلت وسپا در حال تحویل گرفتن جعبه‌های حامل تجهیزات رایانه‌ای از جوان دیگری است.

با توجه به اطلاعات کافی کارآگاهان در خصوص وقوع سرقت‌های صورت گرفته توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت وسپا بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده ضمن دستگیری راننده موتور وسپا شخص دیگری را نیز که با مشاهده کارآگاهان قصد فرار از محل را داشت دستگیر و به پایگاه ششم منتقل کردند.

در زمان دستگیری متهمان به نام‌های مهدی 25 ساله و رسول 28 ساله، راننده یک دستگاه موتورسیکلت پیک موتوری نیز در محل حضور داشت که پس از حضور در پایگاه ششم مدعی شد: من پیک موتوری هستم و از سوی فروشنده تجهیزات رایانه‌ای به من گفته شده بود تا این تجهیزات را به خریدار آن در میدان امام حسین تحویل داده و پول آنها را از خریدار تحویل بگیرم.

با دستگیری هر 2 متهم، بلافاصله تمامی رانندگان پیک موتوری که موفق به دیدن متهمان شده بودند در پایگاه ششم حاضر شده و همگی به اتفاق، متهمان را به عنوان سارق تجهیزات رایانه‌ای مورد شناسایی قرار دادند.

با اعترافات صریح متهمان به ارتکاب سرقت‌های انجام شده و شناسایی مخفیگاه متهمان در خیابان سبلان، در بازرسی از مخفیگاه آنها علاوه بر کشف تجهیزات رایانه‌ای ، چندین دستگاه تلویزیون LCD نیز کشف شد که برابر اعترافات صریح متهمان این اموال نیز به شیوه مشابه سرقت شده است.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: تحقیقات درباره این پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد و تاکنون تعدادی از مالباختگان که بدین شیوه مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته‌اند مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

وی از همه مالباختگانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری و سرقت اموال قرار گرفته‌اند دعوت کرد تا جهت طرح شکایت و شناسایی متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خاوران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها