جو کول که به تازگی و با انعقاد قراردادی 4 ساله به عضویت تیم لیورپول انگلیس درآمده است، می‌‌گوید این انتقال با مقاصد مالی صورت نگرفته و فقط از دیدگاه ورزشی بوده است.
کد خبر: ۳۴۶۷۸۸

این بال راست سریع، فنی و 28 ساله که مورد توجه کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی چلسی قرار نداشت و به همین سبب با جدایی از این تیم راه بندر لیورپول را در پیش گرفت بر طبق اخبار و شایعات برای انتخاب تیم بعدی‌اش درخواست‌های مالی خیره‌کننده‌ای داشت که برخی رسانه‌ها آن را دریافت حقوق هفتگی‌ برابر با 90 هزار پوند عنوان کرده بودند، اما مردی که ابتدا در وستهام جلب‌نظر کرد و سپس به مهره‌ای توفانی در خط حمله چلسی بدل شد و در سال‌های 2005 تا 2008 از بهترین‌های این تیم بود، این فرضیه را رد می‌کند و می‌گوید دلیل آمدنش به آنفیلد، مناسب‌تر بودن شرایط آنجا به لحاظ دستاوردهای ورزشی در قیاس با سایر متقاضیان او بوده و وی لزوما به مسائل مالی فکر نمی‌کرده است. از آنجا که او یک وستهامی بوده ‌، تصور می‌شد عضو تیمی دیگر از شهر لندن شود و هر دو تیم آرسنال و تاتنهام نیز وی را می‌خواستند، اما کول بعد از بررسی همه جوانب لیورپول را برگزید.

جو کول که همنام وی اشلی کول برخلاف او در استمفوردبریج ماندنی شده است، می‌گوید: «همه می‌دانند که لیورپول باشگاهی بزرگ با امکانات و خواسته‌های دور و دراز و پیشینه‌ای روشن است و تعداد باشگاه‌های بزرگ‌تر از لیورپول در اروپا زیاد نیست. من در این راستا بحث‌ها و احتمالات مالی را از محاسبات خود خارج کردم و فقط از دیدگاه ورزشی به موضوع نگاه کردم و در نهایت به نقطه‌ای رسیدم که می‌بینید. نبردهایی را که با این تیم در مرحله نیمه‌‌نهایی مسابقات فوتبال جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا در 4، 5 سال گذشته داشتیم هیچ‌گاه از یاد نمی‌برم. فضای آنفیلد در آن زمان فوق‌العاده بود. با پوشیدن پیراهن لیورپول آن تجربه را با دفعاتی بسیار بیشتر و شاید هر هفته داشته باشم،‌ به همین خاطر به محض این که پیشنهاد الحاق به این تیم به من رسید، معطل نکردم. یعنی احتیاج به فکر کردن نداشت. این تصمیمی است که در صحت آن تردیدی ندارم.»

چالش‌های جذاب

کول پیشینه طولانی حضورش در صحنه فوتبال لندن و سوابقی را که در آنجا دارد،‌ یک مانع بازدارنده در راه حضورش در لیورپول نمی‌داند: «من تا به حال فقط در تیم‌های پایتخت انگلیس توپ زده بودم و می‌توانستم حتی در یکی از تیم‌های مطرح این شهر باشم. حتی احتمال ادامه حضورم در چلسی نیز وجود داشت و آرسنال مدتی بود که مرا می‌خواست. آنچه مرا به لیورپول کشاند، اضافه بر مساله‌ای که برشمردم، چالش‌های جذاب پیوستن به یک تیم بزرگ و خاص و در محیطی جدید است و این چالش درباره لیورپول برای من در بالاترین سطح خود خواهد بود. همین حالا نیز بر طبق آمار و سوابق لیورپول هنوز بزرگ‌ترین تیم باشگاهی انگلیس است و من به تیمی با این اوصاف پیوسته‌ام.»

جوکول هر طور که به مساله نگاه کند، «روی هاجسون» می‌تواند کشاندن وی را به جمع سرخ‌های آنفیلد یک نقطه مثبت بزرگ در کارنامه تازه شکل گرفته‌اش در لیورپول بینگارد. او بتازگی جانشین رافا بنیتس اسپانیایی در لیورپول شده که در پی 4 سال جام و عنوان نبردن برای لیورپول مسافر ایتالیا شده و هدایت اینتر را در دست گرفته است. شکی نیست که کول حجم و شماری قابل‌توجهی از قابلیت‌های درخشان خود را که باعث شد وی یکی از پدید‌ه‌های فوتبال انگلیس در سال‌های 2004 تا 2006 باشد،‌ حفظ کرده و آن مهارت‌ها می‌تواند بسیار به کار سرخ‌های آنفیلد بیاید که بعد از شروع بسیار موفق بنیتس در آنجا در 2 سال نخست، 4 فصل توام با پسروی دائمی را زیر نظر وی تجربه کرده بودند.

پیامدهای مثبت

اصولا تمام مردان لیورپول معترف‌اند که آمدن کول، امید بسیار زیادی را به کسب نتایجی بهتر در فصل آینده ‌ نزد آنها ایجاد کرده است. در همین حال گزارش شده است که جرارد و جیمی کاراگر کاپیتان دوم لیورپول طی اردوی تیم ملی انگلیس در جام جهانی اخیر در آفریقای جنوبی نظر مثبت کول را برای کوچ از چلسی به لیورپول گرفته و او را در این زمینه متقاعد کرده بودند. برخی نشریات انگلیس و اسپانیا در تضاد با این باور معتقدند تورس بعد از جدایی مربی هموطنش (بنیتس)‌ از لیورپول اشتیاقی به ماندن در آنجا ندارد و قطعا به تیمی دیگر می‌پیوندد و چلسی و آرسنال از خواستاران طراز اول وی بوده‌اند.

اتمام دوران خارجی‌ها

در سال‌های اخیر هدایت لیورپول با خارجی‌هایی چون ژرار هولیه فرانسوی و رافابنیتس اسپانیایی بوده است، اما با آمدن هاجسون این باشگاه به رسم سال‌های طولانی خود، موقعی که لیورپول توسط مربیان وطنی یا اعضای برجسته سابق و کنونی آن هدایت می‌شد، رجعت کرده است. جوکول می‌گوید: «با هاجسون به طور مفصل صحبت کرده و برنامه‌ها و اهداف او را جالب و قابل حصول ‌ یافته‌ام. بعداز چند سال جولان خارجی‌ها در آنفیلد رویکرد مجدد به افکار یک بریتانیایی می‌تواند به مثابه دمیدن روحی تازه در باشگاه باشد. هاجسون اهداف روشنی را برای لیورپول ترسیم کرده است. کارها و نکاتی که نیل به آنها آنقدرها هم برای تیمی در اندازه‌های لیورپول سخت نیست.

خود من نیز بسیار مایلم جزئی از این برنامه‌ها و اهداف و مسائل باشم. در این راه باید سختکوش باشم و برای بهروزی تیم و خوشحالی هواداران از هیچ کوششی فروگذار نکنم. این کاری است که من همیشه آن را انجام داده و در باشگاه‌های قبلی‌ام نیز همین خط را طی کرده‌ام. حالا در کنار هاجسون و برای بهروزی لیورپول در همین مسیر به حرکت درخواهیم آمد. ما حتی راجع به راه‌ها و تاکتیک‌های بازی تیم گفتگو کرده و پست مربوط به من را نیز تعیین کرده‌ایم. حالا فقط شروع فصل جدید مانده است که برای آن بسیار بی‌تاب هستم.»

منبع: سایت Soccernet

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها