یک کارگردان سینمای دفاع مقدس با اشاره به اینکه " اکنون فیلمسازی که بخواهد فیلم ارزشی دفاع مقدس بسازد اگر محاکمه نشود قطعا مورد حمایت قرار نمی گیرد" گفت: در حال حاضر فیلمهای این وادی در راستای تخریب فضای دفاع مقدس گام برداشته و به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند.
کد خبر: ۳۴۶۳۷۱

انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم "پنالتی" درباره برگزاری جشنواره دفاع مقدس به خبرنگار مهر گفت: هر کاری که نتیجه خوبی دربر داشته اگر تعطیل شود تراژدی رخ می دهد. قطعا برگزاری جشنواره دفاع مقدس نیز برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند جای امیدواری دارد.

وی افزود: جشنواره دفاع مقدس  در ابتدا اهداف خوبی را در پیش گرفته بود که بسیار هم موفق عمل کرد اما بعد از مدتی متوقف شد. در همین زمان جشنواره‌های موضوعی که تعداد آنها نیز بسیار زیاد بود باعث شدند سینمای دفاع مقدس فراموش شود. اما خوشحالم که در شرایط فعلی سینمای ایران جشنواره دفاع مقدس کار خود ار از سر گرفته است.

کارگردان "شب بخیر فرمانده" در ادامه بیان کرد: اگر مسئولی واقعا دغدغه ارزشها و خاک این وطن را داشته باشد و تنها شعار ندهد قطعا می‌تواند کار مهمی در عرصه سینمای دفاع مقدس انجام دهد. توجه به مقام شهدا و اشاعه فرهنگ حاکم برجبهه‌ها از مواردی است که باید توسط مسئولین مورد توجه قرار گیرد. آنها وظیفه دارند که از هنرمندانی که در عرصه دفاع مقدس طرح یا ایده‌ای ارائه می کنند حمایتهای لازم را انجام دهند.

امروز اگر فیلمسازی بخواهد فیلم ارزشی دفاع مقدس بسازد اگر محاکمه نشود قطعا مورد حمایت قرار نمی گیرد

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که اگر هنرمندی در حوزه دفاع مقدس کار کند مایوس می شود و همیشه به اینگونه افراد انگ می‌زنند. این حوزه در سینمای ایران چون  متولی ندارد مورد توجه قرار نمی گیرد. اگر قرار باشد کارگردانی بدون داشتن بازیگران چهره و فقط با فیلمنامه ارزشی کار کند نمی تواند راه خود را ادامه دهد.

شاه حسینی در ادامه افزود: ازآثار و فعالان سینمای دفاع مقدس در دهه هفتاد حمایت شده و از زمان طرح تا تولید آثار مورد توجه قرار می گرفتند. از این افراد در شکلهای مختلف تقدیر می شد و این شرایط انگیزه‌ای برای هنرمندان این عرصه ایجاد می‌کرد اما متاسفانه فراموشی این حمایتها باعث شده دیگر در این ژانر کمتر فیلمی ساخته نشود.

وی با اشاره به فضای فعلی سینمای دفاع مقدس به مهر گفت: در حال حاضر فیلمهای این وادی در راستای تخریب فضای دفاع مقدس هستند. فضایی که عده‌ای با خون دل برای آن زحمت کشیدند اما افرادی با تخریب فضای دفاع مقدس پول به جیب می زنند.

شاه حسینی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر اگر فیلمسازی بخواهد فیلم ارزشی دفاع مقدس بسازد اگر محاکمه نشود قطعا مورد حمایت قرار نمی گیرد. اما من به هر قیمتی کار می کنم و بر روی اهداف خود در این حوزه می ایستم. ساختن فیلم دفاع مقدس بسیار سخت است. اگر هر مسئولی در راستای حمایت از این سینما حرکت کند ما دست او را می فشاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها