رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

خودروسازان استاندارد یورو 4 را رعایت کنند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : خودروسازان حداکثر تا دو سال آینده فرصت دارند استاندارد یورو 4 را در تولید خودروهای داخلی رعایت کنند.
کد خبر: ۳۴۴۳۲۴

 محمد جواد محمدی زاده در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: در سال 89 رعایت استاندارد اجباری یورو 2 در تولید خودرو به یورو 3 تبدیل شد و تا دو سال دیگر اگر خودرویی منطبق با استانداردهای یورو 4 تولید نشود اجازه شماره‌گذاری به ان داده نخواهد شد.

وی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در یک دوره 5 ساله استانداردهای تولید خودرو در کشور به سطح استاندارد پیشرفته ترین کشورها می‌رسد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به روند چشمگیر پیشگیری از ورود آلاینده‌ها به آب، هوا و خشکی درسالهای اخیرگفت: از سال 46 با ساخت پیکان تولید خودرو در کشور آغازشد اما استاندارد خودرو سال 82 در کشور تدوین شد و تا این سال خودرو بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی در کشور تولید می‌شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در دو سال اخیر برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ورود آلایندها برای هرصنعت و دستگاه تکالیف خاصی تعیین شده است.

محمدی زاده گازسوزکردن خودروها را یکی از اقدامات مهم در کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: از حدود 8 میلیون خودرو موجود کشور در مدت 3 سال یک و نیم میلیون خودرو گازسوز شده است و این در دنیا بی نظیر است.

معاون رئیس جمهور افزود: در تهران هم اکنون حدود سه میلیون خودرو در حال تردد است و این اقدامات موجب شده است به رغم افزایش چشمگیر خودروها، میزان آلودگی هوا نسبت به سالهای قبل کاهش چشمگیری داشته باشد و تعداد روزهایی که میزان آلودگی بیشتر از حد مجاز است بسیار کمتر شود.

محمدی زاده گفت: اگر از آب، هوا، خاک و گونه‌های زیستی جانوری و گیاهی درست حفاظت شود وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست اجرا شده است.

خاطر نشان می‌شود نظام الدین برزگری رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران پیشتر پایان شهریورماه را آخرین مهلت خودروسازان برای رعایت استانداردهای 51 گانه در تولید محصولات اعلام و بر غیر قابل تمدید بودن این مدت تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها