در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
محمد جواد محمدی زاده در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: در سال 89 رعایت استاندارد اجباری یورو 2 در تولید خودرو به یورو 3 تبدیل شد و تا دو سال دیگر اگر خودرویی منطبق با استانداردهای یورو 4 تولید نشود اجازه شمارهگذاری به ان داده نخواهد شد.
وی گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده در یک دوره 5 ساله استانداردهای تولید خودرو در کشور به سطح استاندارد پیشرفته ترین کشورها میرسد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به روند چشمگیر پیشگیری از ورود آلایندهها به آب، هوا و خشکی درسالهای اخیرگفت: از سال 46 با ساخت پیکان تولید خودرو در کشور آغازشد اما استاندارد خودرو سال 82 در کشور تدوین شد و تا این سال خودرو بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی در کشور تولید میشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در دو سال اخیر برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ورود آلایندها برای هرصنعت و دستگاه تکالیف خاصی تعیین شده است.
محمدی زاده گازسوزکردن خودروها را یکی از اقدامات مهم در کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: از حدود 8 میلیون خودرو موجود کشور در مدت 3 سال یک و نیم میلیون خودرو گازسوز شده است و این در دنیا بی نظیر است.
معاون رئیس جمهور افزود: در تهران هم اکنون حدود سه میلیون خودرو در حال تردد است و این اقدامات موجب شده است به رغم افزایش چشمگیر خودروها، میزان آلودگی هوا نسبت به سالهای قبل کاهش چشمگیری داشته باشد و تعداد روزهایی که میزان آلودگی بیشتر از حد مجاز است بسیار کمتر شود.
محمدی زاده گفت: اگر از آب، هوا، خاک و گونههای زیستی جانوری و گیاهی درست حفاظت شود وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست اجرا شده است.
خاطر نشان میشود نظام الدین برزگری رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران پیشتر پایان شهریورماه را آخرین مهلت خودروسازان برای رعایت استانداردهای 51 گانه در تولید محصولات اعلام و بر غیر قابل تمدید بودن این مدت تاکید کرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد