3 ماه و یک هفته پیش، پرسپولیس و صبای قم در فضایی کاملا متفاوت‌تر از امروز در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. علی دایی که قول داده بود در اولین نیم فصل حضورش در پرسپولیس یک جام برای قرمزها بیاورد، آن روز با گفتن این جمله که؛ فکر کنید در فینال بازی می‌کنید، بازیکنانش را تهییج کرد تا صبا را هم از پیش‌رو بردارند، اما در نهایت این ضیافت پنالتی‌ها بود که یکی از خاطره‌انگیزترین شب‌های زندگی دایی را رقم زد. حالا با گذشت این زمان کوتاه، دیگر از آن حساسیت خبری نیست و دایی باید دنبال بهانه‌ای دیگر برای تحریک شاگردانش باشد؛ چیزی شبیه به خوب بردن و صدرنشینی در هفته دوم لیگ!
کد خبر: ۳۴۳۸۰۶

البته‌ انگیزه‌های خود دایی برای پیروزی در بازی امشب، شاید بیشتر از بازیکنانش باشد، چراکه رویارویی این مربی و محمود یاوری یادآور دیدار فصل گذشته پرسپولیس و شاهین است که طی آن نماینده بوشهر با مربیگری یاوری 4 بر یک پرسپولیس را شکست داد.این‌که دایی برای انتقام گرفتن از یاوری بیشتر انگیزه دارد یا صبای قم، سوالی است که پاسخ آن را نتیجه بازی امشب مشخص خواهد کرد.

بازی بدون کاپیتان

پرسپولیس امشب باید در اولین آزمون خارج از خانه‌اش به مصاف صبایی برود که در بازی اول طعم شکست را چشیده و زخم خورده است. در این میان غیبت کاپیتان کریم باقری که به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند پرسپولیس را تا هفته سوم همراهی کند، از مواردی است که می‌تواند در روند حرکتی قرمزها تاثیرگذار باشد. باقری هر چند در بازی اول فصل در فرم ایده‌ال نبود، اما تجربه فصل گذشته می‌گوید پرسپولیس بدون کریم باقری، مثل پرسپولیس بدون چند بازیکن کلیدی است.

هر چند صبای قم بواسطه از دست دادن محمد نوری، امیرحسین فشنگچی، مرتضی اسدی، ارشاد یوسفی و محمد همرنگ در فصل نقل و انتقالات، آن تیم زهردار فصل گذشته نیست،‌ اما باز هم این بازی برای پرسپولیس آسان نخواهد بود، چراکه آنها خاطرات خوشی از بازی در ورزشگاه یادگار امام ندارند.

با این وجود مهدی تارتار، دستیار این روزهای دایی، با امیدواری از بازی امشب حرف می‌زند و معتقد است این‌که بازیکنان صبا به هماهنگی کامل نرسیده‌اند، به آنها کمک می‌کند در دومین بازی خود هم به پیروزی برسند. او در عین حال می‌گوید: «ما در ارزیابی کلی خود از دیدارهای هفته اول به این نتیجه رسیده‌ایم که پرسپولیس یکی از هماهنگ‌ترین تیم‌ها بوده و عملکرد بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها داشته است. با این حال تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هفته به هفته تیم بهتری را راهی میدان کنیم و دست پر از میادین خارج شویم.»

استیل‌آذین صدرنشین شد

تیم‌های استیل‌آذین و ذوب‌آهن موفق شدند به دومین پیروزی پیاپی خود در لیگ برتر دست یافته و با 6 امتیاز پیشتاز این رقابت‌ها باقی بمانند.

استیل‌آذین دیروز در ورزشگاه دستگردی تهران با نتیجه 3 بر صفر و با گل‌های حسین کاظمی(34) و محمد غلامی(58 و90+3) پاس همدان را با شکست بدرقه کرد تا با 6 امتیاز و تفاضل گل مثبت4 بالاتر از ذوب‌آهن در صدر جدول قرار بگیرد.

در دیگر دیدار ذوب‌آهن اصفهان موفق شد در کرمان 2 بر یک از سد مس این شهر بگذرد تا شاگردان مرفاوی دومین شکست پیاپی را نیز تجربه کنند. در این دیدار اسماعیل فرهادی(8) و محمد قاضی(59) برای ذوب‌آهن و احمد حسن‌زاده(88) برای مس گلزنی کردند.

برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر

تراکتورسازی – راه آهن، ساعت 30‌/‌17 در ورزشگاه یادگار امام تبریز، داور: علیرضا فغانی

پیکان – شاهین بوشهر، ساعت 15‌/‌18 در ورزشگاه شهید رجایی قزوین، داور: شاهین حاج بابایی

نفت – شهرداری تبریز، ساعت 15‌/‌18 در ورزشگاه اکباتان تهران، داور: جمشید دانش‌مهر

سپاهان – ملوان، ساعت 15‌/‌18 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، داور: محسن قهرمانی

صنعت نفت– سایپا، ساعت 45‌/‌20 در ورزشگاه تختی آبادان، داور: احمد صالحی

صبا – پرسپولیس، ساعت 45‌/‌20 در ورزشگاه یادگار امام قم، داور: محسن ترکی

اظهارات مربیان قبل از بازی های امروز

فراز کمالوند، ‌سرمربی تراکتورسازی در آستانه بازی با راه‌آهن: ما روی هواداران خود در اولین بازی خانگی حساب باز کرده بودیم، اما اتفاقات رخ داده به ضرر تیم ما تمام شد. این موضوع کار ما را مقابل راه‌آهن دشوار می‌کند.

رسول کربکندی، سرمربی راه‌آهن: بعضی تیم‌ها پول و سرمایه دارند و بعضی‌ها نیز تماشاگر و البته چند تیم هم هر دو را دارند. اما تیم ما نه پول دارد نه تماشاگر. با این شرایط تمام بازی‌ها برای ما سخت است.

اکبر میثاقیان، سرمربی شهرداری تبریز در آستانه بازی با نفت تهران: همه مربیان در هفته‌های اول لیگ می‌گویند تیم‌مان تا هفته چهارم، پنجم آماده می‌شود، اما من می‌خواهم با پیروزی بر نفت زودتر تیمم را آماده کنم.

حسین فرکی، سرمربی نفت تهران: هرچند بازی سختی مقابل شهرداری پیش رو داریم، اما تنها دلخوشی‌مان این است که بازیکنان آنها نیز مثل ما تجربه کمی پیرامون حضور در لیگ برتر دارند.

محمد احمدزاده، سرمربی پیکان در آستانه بازی با شاهین بوشهر: 3 امتیاز این مسابقه برای ما ارزش حیاتی دارد، از این رو با حمایت تماشاگران قزوینی اولین بردمان را در لیگ برتر به دست می‌آوریم.

حمید استیلی، سرمربی شاهین بوشهر: باید به مصاف پیکانی برویم که مقابل ذوب‌آهن مستحق شکست نبودند. بی شک بازی دشواری در خانه حریف داریم، هرچند تلاش ما این است که رتبه تیم در پایان فصل یک رقمی باشد.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان در آستانه بازی با ملوان: ملوان همیشه تیم جوان و دونده‌ای بوده است. من بازی ملوان مقابل نفت را دیدم. این تیم با بدشانسی زیادی روبه‌رو بود، اما با توجه به این‌که ما در اصفهان میزبانیم طبیعتاً دنبال 3 امتیاز هستیم.

فرهاد پورغلامی، سرمربی ملوان: سپاهان خیلی پرمهره است به‌طوری که پول خط دفاعی آنها به اندازه کل بودجه تیم ماست. ولی ما در اصفهان می‌خواهیم مزد زحمتمان را بگیریم. در این نبرد ناعادلانه باید نشان بدهیم مرد روزهای سخت هستیم.

آلفردو کاسیمیرو، سرمربی صنعت نفت در آستانه بازی با سایپا: سایپا نیز مانند ما لیگ را با برد آغاز کرد، اما برد ما خارج از خانه بود و این مساله به انگیزه بچه‌ها افزوده است. فکر می‌کنم سایپا در آبادان روز سختی را پیش رو داشته باشد.

محمد مایلی‌کهن، سرمربی سایپا: از زمانی که با تیم شهرداری تبریز به آبادان سفر کردم دیگر نتوانستم به این شهر بروم، به هر حال فکر می‌کنم در گرمای هوای آبادان بازی سختی مقابل صنعت‌نفت داشته باشیم.

رضا پور عالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها