مدیر اداره کل پژوهش‌ معاونت صدای سازمان صدا وسیما تاکید کرد: معاونت صدا سعی دارد شبکه‌های مختلف رادیویی در ایام رمضان برنامه‌های متنوعی از جمله نمایش‌های رادیویی ویژه گروه‌های سنی مختلف پخش کنند.
کد خبر: ۳۴۳۲۰۰

محمد مهدی لبیبی، مدیر اداره کل پژوهش‌ معاونت صدای سازمان صدا وسیما درباره برنامه‌ریزی معاونت صدا برای برنامه‌های ماه رمضان به مهر گفت: معاونت صدا برای ماه رمضان برنامه‌ریزی مناسبی داشته تا برنامه‌های متنوعی برای شنوندگان پخش شود. همچنین دستورالعملی به شبکه‌های رادیویی ابلاغ شده که برای مناسبت‌های ماه رمضان از جمله هفته دولت، شب‌های قدر، و ... نیز برنامه‌های مختلفی برای پخش آماده شود.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های رادیویی از موسیقی متناسب با ماه رمضان بهره می‌برند. البته منظورم این نیست که محتوای برنامه‌ها سنگین است، بلکه با شرایط این ماه تولید و پخش می‌شود. در کنار پخش برنامه‌های معنوی تعدادی از برنامه‌ها هم به نوع تغذیه در سحر و افطار اختصاص دارد. سعی می‌شود قالب برنامه‌ها در این ایام برای شنوندگان تنوع داشته باشد.

مدیر اداره کل پژوهش معاونت صدا درباره اینکه آیا حجم نمایش‌های رادیویی در ماه رمضان افزایش می‌یابد، توضیح داد: به لحاظ کمیت افزایش نداریم، اما کیفیت نمایش‌های رادیویی کاملاً متفاوت و متناسب با این ماه است. موضوع نمایش‌ها برای شنوندگان حتماً جذابیت خواهد داشت. نمایش‌ها ویژه گروه‌های سنی مختلف تهیه می‌شود و فقط برای بزرگسالان نیست، بلکه برای کودکان و نوجوانان هم نمایش پخش می‌شود. این تنوع فقط در نمایش نیست، بلکه شامل برنامه‌های ترکیبی، گزارشی، اذان، ادعیه، احادیث، ویژه برنامه‌های افطار و سحر هم است تا بتوانیم فضای مناسب عرفانی را فراهم کنیم.

لبیبی خاطرنشان ساخت: هر یک از شبکه‌های رادیویی متناسب با ماموریت و اهدافی که دارند در ماه رمضان برنامه تهیه و پخش می‌کنند. مثلاً رادیو سلامت بیشتر به مسائل تغذیه در رمضان می‌پردازد یا رادیوهای معارف و قرآن بیشتر مباحث دینی را بررسی می‌کنند و به احکام شرعی مربوط به روزه داری پرداخت می‌کنند.

وی درباره اینکه آیا رادیو در ماه رمضان برای کودکان و نوجوانان هم برنامه تهیه می‌کند، گفت: بله، مسلماً برنامه‌هایی ویژه روزه اولی‌ها تهیه و پخش می‌شود. به هر حال کسانی که قرار است برای اولین مرتبه روزه بگیرند حال و هوای خاصی دارند و برایشان خاطره می‌ماند، به همین دلیل باید برنامه‌های متنوعی برای این افراد پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها